Zoek functie
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Zoek functie
Hallo.
Op het forum zit een zoek functie.
dus hij zoekt in een aantal database tabellen.
Kan ik zelf ook zeggen in welke tabellen hij moet zoeken?
Greets Mitch
Op het forum zit een zoek functie.
dus hij zoekt in een aantal database tabellen.
Kan ik zelf ook zeggen in welke tabellen hij moet zoeken?
Greets Mitch
Re: Zoek functie
Nee. De zoekfunctie is specifiek bedoeld voor phpBB en is geen generieke search engine. Als je iets algemeners zoekt, kun je beter kijken naar iets als Sphinx of SOLR.
Wat wil je precies extra doorzoeken?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Ik heb een nieuw database tabel met Wedstrijden, alleen die zou ik er graag inwillen.EelkeB schreef:Nee. De zoekfunctie is specifiek bedoeld voor phpBB en is geen generieke search engine. Als je iets algemeners zoekt, kun je beter kijken naar iets als Sphinx of SOLR.
is het dan niet mogelijk om in het script de zoek tabellen aan te passen?
Alles is aan te passen, je kunt dan het beste een eigen search plugin schrijven, denk ik. Ik vraag me dan wel af of een search plugin met iets anders kan omgaan dan topics en/of posts teruggeven als resultaten, denk het niet eigenlijk.
Dutch Open Projects
als ik deze SQL aan zou passen zou het toch moeten werken?
Code: Selecteer alles
$sql = 'SELECT f.forum_id, f.forum_name, f.parent_id, f.forum_type, f.left_id, f.right_id, f.forum_password, f.enable_indexing, fa.user_id
FROM ' . FORUMS_TABLE . ' f
LEFT JOIN ' . FORUMS_ACCESS_TABLE . " fa ON (fa.forum_id = f.forum_id
AND fa.session_id = '" . $db->sql_escape($user->session_id) . "')
ORDER BY f.left_id ASC";
Durf ik je niet zo out of the blue durven zeggen. Maar als je dit soort wijzigingen zelf aan gaat brengen, zou ik je ten zeerste aanraden om een lokale ontwikkelomgeving te installeren. Dan kun je naar hartelust experimenteren zonder dat je direct je live forum sloopt.
Dutch Open Projects
Nee. Dat haalt te forum namen op, verder niet. Je kan het niet zomaar aanpassen, je zal het hele systeem moeten herschrijven.Mitch1990 schreef:als ik deze SQL aan zou passen zou het toch moeten werken?
Code: Selecteer alles
$sql = 'SELECT f.forum_id, f.forum_name, f.parent_id, f.forum_type, f.left_id, f.right_id, f.forum_password, f.enable_indexing, fa.user_id FROM ' . FORUMS_TABLE . ' f LEFT JOIN ' . FORUMS_ACCESS_TABLE . " fa ON (fa.forum_id = f.forum_id AND fa.session_id = '" . $db->sql_escape($user->session_id) . "') ORDER BY f.left_id ASC";