(noob) dropdownlist met values uit DB

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
stefaaaan

(noob) dropdownlist met values uit DB

Bericht door stefaaaan » 14 apr 2010, 12:36

Hallo,

Ik weet niet veel van php maar heb even een vraag. Ik heb een database online staan met 1 tabel genaamd "Namen". Deze tabel is gevuld met een aantal namen.

Nu wil ik deze waarden laten zien in een dropdownlist. Zodat php eerst de database uitleest en daarna in de values stopt van de dropdown list.

Heeft iemand hier code voor toevallig?

Had al gezocht op dit forum, maar kwam niet direct iets uit. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

EelkeB

Re: (noob) dropdownlist met values uit DB

Bericht door EelkeB » 14 apr 2010, 12:44

Dat komt omdat dit niet echt een forum is voor dit soort vragen. Dit is een redelijk algemene PHP programmeervraag. Dit forum gaat over de software phpBB, forumsoftware geschreven in PHP. Je kunt zoiets beter vragen op een forum als PHP Freakz, ofzo.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

stefaaaan

Re: (noob) dropdownlist met values uit DB

Bericht door stefaaaan » 14 apr 2010, 12:52

ooh sorry, zal ik het daar wel even vragen, bedankt!

Gesloten