phpBB voor mac?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
appeltje

phpBB voor mac?

Bericht door appeltje » 08 apr 2010, 13:57

Ik wil nog gaan beginnen met het opzetten van een forum, ben helemaal een groentje dus... De software die ik heb gedownload is volgens mij alleen voor de pc. Wie kan mij zeggen hoe en of het werkt op een mac? En of er ook instructies zijn over hoe ik de boel op een mac werkend kan krijgen?

p.s. Ik ben een technische onbenul, dus svp reactie in jip en janneke-taal? :D

Ger
Contacteer:

Re: phpBB voor mac?

Bericht door Ger » 08 apr 2010, 14:06

Het moet geïnstalleerd worden op een webserver, niet op een lokale computer...
Je kunt natuurlijk XAMPP installeren en het op die manier lokaal draaien, maar ik denk dat je dan weinig leden zult krijgen. ;)

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 08 apr 2010, 14:41

Het enige wat mogelijk verschilt is de manier, waarop je het upload. Echter dit heeft niets met phpBB te maken, mocht je vragen hebben stel deze dan aan de support van je ftp-programma.

appeltje

Bericht door appeltje » 08 apr 2010, 18:11

Jemig ik ben dus echt een groentje... :roll: Ik dacht dat mijn eigen mac wel zou voldoen, maar ik heb dus een server nodig... hm.
Zou het dan gewoon niet lukken, moet ik nu een server gaan aanschaffen, kan ik het bij iemand anders onderbengen? Hoe dan andere mensen dat dan, niet iedereen heeft een server staan toch? :shock:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 08 apr 2010, 18:22

Je kan webruimte "huren" bij hostingbedrijven, zo doen de meesten het :)
Die hebben vaak alles al geïnstalleerd staan, zoals phpMyAdmin e.d.
Jeroen

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 08 apr 2010, 18:43

Je hebt waarschijnlijk al een website, om het forum bij te plaatsen. Deze heeft dan al een hostingbedrijf en dus een server. Die server wordt hier bedoeld: daar moet het forum op staan.

appeltje

Bericht door appeltje » 08 apr 2010, 19:38

Ahaaa! Langzaam kom ik weer een stapje verder. Dank!

EelkeB

Bericht door EelkeB » 09 apr 2010, 07:22

phpBB is een script dat op de webserver draait. Aan de hand van pagina-aanvragen van gebruikers genereert het de HTML die een web-pagina vormt (in tegenstelling tot een statische webpagina, waar de HTML gewoon in een bestand zit). Het is dus in feite onafhankelijk van wat jij voor computer gebruikt. Het enige wat van belang is, is hoe je de phpBB-bestanden op je website krijgt.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten