phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 23 mar 2010, 16:01

Hallo,

het is al een tijdje dat ik hier was.

mijn vraag is kan ik phpbb 3.0.RC4 gebruikers+posts backuppen en in de nieuwste Phpbb versie importeren?

dus alleen de leden + posts + forums-subforums. dus niet de stijlen, templates.

ik heb al eeuwen niet geupdate en wil eigenlijk nu wel een update doen, alleen dat gaat denk ik niet zo makkelijk vanaf 3.0 rc4.. dus daarom wil ik een clean install doen, maar dan wil ik wel de forums+subforums en leden en posts behouden. de rest is niet zo belangrijk denk ik? wil niet dat alles door elkaar gaat lopen..
welke tabellen moet ik daarvoor selecteren bij de backup?

en weet iemand of de Hide Mod nog steeds bestaat voor de nieuwste versie van phpbb?? dat was een van de grote redens dat ik nooit heb geupdate.. omdat er een hide mod op mijn forum MOET komen.
Laatst gewijzigd door rohit op 29 mar 2010, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door Jeroen » 23 mar 2010, 16:32

rohit schreef:mijn vraag is kan ik phpbb 3.0.RC4 gebruikers+posts backuppen en in de nieuwste Phpbb versie importeren?
Ik denk dat een backup van 3.0.RC4 voor problemen gaat zorgen in 3.0.7-PL1
Als ik jou was zou ik toch gewoon met de automatische updater gaan werken. Je hoeft alleen maar in stappen naar 3.0.2, vanaf 3.0.2 kan je namelijk in één keer door naar 3.0.7-PL1.

Je stijl zul je ook moeten updaten, maar daar is inmiddels misschien ook al een nieuwe versie voor. Als je niet al te veel MODs hebt geïnstalleerd is dat nog wel te doen :)
rohit schreef:en weet iemand of de Hide Mod nog steeds bestaat voor de nieuwste versie van phpbb?? dat was een van de grote redens dat ik nooit heb geupdate.. omdat er een hide mod op mijn forum MOET komen
Die is er volgens mij nog wel, wat is precies je bedoeling van "hide MOD"? Dan kan ik hem even voor je opzoeken. Als je hem nu al geinstalleerd hebt, is voor die MOD misschien inmiddels ook al een update beschikbaar.
Jeroen

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 23 mar 2010, 20:26

Pietje schreef:
rohit schreef:mijn vraag is kan ik phpbb 3.0.RC4 gebruikers+posts backuppen en in de nieuwste Phpbb versie importeren?
Ik denk dat een backup van 3.0.RC4 voor problemen gaat zorgen in 3.0.7-PL1
Als ik jou was zou ik toch gewoon met de automatische updater gaan werken. Je hoeft alleen maar in stappen naar 3.0.2, vanaf 3.0.2 kan je namelijk in één keer door naar 3.0.7-PL1.

Je stijl zul je ook moeten updaten, maar daar is inmiddels misschien ook al een nieuwe versie voor. Als je niet al te veel MODs hebt geïnstalleerd is dat nog wel te doen :)
rohit schreef:en weet iemand of de Hide Mod nog steeds bestaat voor de nieuwste versie van phpbb?? dat was een van de grote redens dat ik nooit heb geupdate.. omdat er een hide mod op mijn forum MOET komen
Die is er volgens mij nog wel, wat is precies je bedoeling van "hide MOD"? Dan kan ik hem even voor je opzoeken. Als je hem nu al geinstalleerd hebt, is voor die MOD misschien inmiddels ook al een update beschikbaar.
hmm.. is dat zeker zo of is er nog hoop?? updaten van 3.0 rc4 naar 3.0.2 is al *beep* veel werk.. en heb toch wel redelijk wat mods.. daarom wou ik graag opnieuw beginnen maar dan met behoud van de leden + posts.. maar waarom denk je dat het moeilijk gaat worden? de posts etc staan denk ik toch nog op de goeie plaats? en aangezien je backups van phpbb 2 ook kan importeren waarom zou dat niet lukken met de RC versie van phpbb3?? denk dat dat juist makkelijker zou zijn.. wil het graag uitproberen, maar moet wel weten welke tabellen ik moet backuppen.

de hide mod daar bedoel ik mee > [hide] VERBORGEN TEKST [/hide] < na een post in de topic word hij pas zichtbaar.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door Paul » 23 mar 2010, 23:00

Het is vrij simpel om te updaten.

Eerst download je een complete fileset van phpBB 3.0.0. Deze upload je compleet, behalve config.php, images/ en files/ naar je FTP, en draai je install/database_update.php

Hierna download je 3.0.7-PL1, upload je allles behalve diezelfde files, en draai je de database_Update.php weer.
En dan ben je klaar :).

Uiteraard wel eerst even alles correct backuppen (DB + files!)

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 24 mar 2010, 00:55

hmmzz zou jij dat misschien voor mij kunnen doen? of is dit echt makkelijk??

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door Jeroen » 24 mar 2010, 13:21

Als je de manier van Paul gebruikt verlies je dus wel eventueel geïnstalleerde modificaties op je forum, maar daar kies je dan denk ik zelf voor.
rohit schreef:hmmzz zou jij dat misschien voor mij kunnen doen? of is dit echt makkelijk??
We geven alleen hier support, en nergens anders :)
Als je er echt helemaal niet uitkomt kan je altijd nog de hulp inschakelen van het Service Team, maar probeer het eerst zelf eens (maak backups!).
Jeroen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door Paul » 24 mar 2010, 22:47

Pietje schreef:Als je de manier van Paul gebruikt verlies je dus wel eventueel geïnstalleerde modificaties op je forum, maar daar kies je dan denk ik zelf voor.
However, updaten met de automatische updater is nagenoeg onmogelijk vanaf die versie. Dan had hij iets eerder (Met 3.0.0RC5 :)) moeten beginnen met updaten.

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 29 mar 2010, 14:48

maar dus wat wil je nu zeggen? dat het dus niet gaat?

weet er iemand ff de tabellen waar de leden/posts/forums/subforums in staan? dan probeer ik die te backuppen en terug te zetten..

---

ik heb het ff zelf geprobeerd.
heb deze tabellen gebackupt:
PHPBB_ACL_USERS
PHPBB_FORUMS
PHPBB_FORUMS_ACCESS
PHPBB_FORUMS_TRACK
PHPBB_FORUMS_WATCH
PHPBB_GROUPS
PHPBB_POSTS
PHPBB_PROFILE_FIELDS
PHPBB_PROFILE_FIELDS_DATA
PHPBB_TOPICS
PHPBB_TOPICS_POSTED
PHPBB_TOPICS_TRACK
PHPBB_TOPICS_WATCH
PHPBB_USER_GROUP
PHPBB_USERS

Na deze backup hersteld te hebben in mijn nieuwe geinstalleerde forum, kreeg ik alle topics + forums + subforums te zien!! :D maar toen ging ik uitloggen en inloggen kreeg ik een foutmelding :(

Keer terug naar het forumoverzicht Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]

Unknown column 'user_form_salt' in 'field list' [1054]

SQL

UPDATE phpbb_users SET user_form_salt = 'df6fc2d94ff12315' WHERE user_id = 1

BACKTRACE


FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 163
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/session.php
LINE: 811
CALL: dbal_mysqli->sql_query()

FILE: includes/session.php
LINE: 902
CALL: session->session_create()

FILE: ucp.php
LINE: 87
CALL: session->session_kill()

iemand een oplossing :( moet ik meer tabellen selecteren? kom ook niet meer in het beheerderspaneel ofz.. dus moet weer opnieuw installeren.. ik weet zeker dat het moet lukken zo.. alleen moet de goeie tabellen hebben!

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door Paul » 29 mar 2010, 15:22

De oplossing:
paul schreef:Het is vrij simpel om te updaten.

Eerst download je een complete fileset van phpBB 3.0.0. Deze upload je compleet, behalve config.php, images/ en files/ naar je FTP, en draai je install/database_update.php

Hierna download je 3.0.7-PL1, upload je allles behalve diezelfde files, en draai je de database_Update.php weer.
En dan ben je klaar :).

Uiteraard wel eerst even alles correct backuppen (DB + files!)

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 29 mar 2010, 15:41

paul schreef:De oplossing:
paul schreef:Het is vrij simpel om te updaten.

Eerst download je een complete fileset van phpBB 3.0.0. Deze upload je compleet, behalve config.php, images/ en files/ naar je FTP, en draai je install/database_update.php

Hierna download je 3.0.7-PL1, upload je allles behalve diezelfde files, en draai je de database_Update.php weer.
En dan ben je klaar :).

Uiteraard wel eerst even alles correct backuppen (DB + files!)
ok uhm dus phpbb 3.0.0 uploaden naar de map waar het forum nu staat? behalve de mappen images-files en config.php ?? en dan database update doen. daarna de 3.0.7-pl1 uploaden behalve die files en dan weer database update?

ik gebruik niet de standaard stijl, zou ik dat voor het veranderen van iets zetten op de standaard??

deze heb ik alvast gedownload:
http://www.phpbb.nl/downloads/?c=2&f=phpBB-NL-3.0.0.zip

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door EelkeB » 30 mar 2010, 08:52

Inderdaad (kennelijk is er een tussenstap nodig met 3.0.0 omdat de nieuwste database_update geen update vanaf RC4 meer ondersteund). Met name het niet uploaden van de config.php is van belang, want dat zou je bestaande configuratie met database-gegevens overschrijven. De files en images directory moet je inderdaad ook even backuppen, maar dat is alleen voor als er iets mis gaat, in principe bevat de standaard download lege directories hiervoor. Normaal gesproken zou een FTP-programma een directory niet leeg moeten kieperen als je een lege directory met dezelfde naam upload.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 30 mar 2010, 09:04

EelkeB schreef:Inderdaad (kennelijk is er een tussenstap nodig met 3.0.0 omdat de nieuwste database_update geen update vanaf RC4 meer ondersteund). Met name het niet uploaden van de config.php is van belang, want dat zou je bestaande configuratie met database-gegevens overschrijven. De files en images directory moet je inderdaad ook even backuppen, maar dat is alleen voor als er iets mis gaat, in principe bevat de standaard download lege directories hiervoor. Normaal gesproken zou een FTP-programma een directory niet leeg moeten kieperen als je een lege directory met dezelfde naam upload.
dus die mappen files/images NIET kopieren he??? :P
ik ben maar begonnen met uploaden van 3.0.0 bestanden.. :P
hopen dat alles goed gaat..

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door EelkeB » 30 mar 2010, 09:19

Maakt dus als het goed is niet uit, want de map in de distributie is leeg, er zit dus niks in dat je data kan overschrijven. Voor het geval er toch iets mis gaat, maak je eerst een backup van die mappen (door ze bijvoorbeeld naar je lokale machine te downloaden). En van je config.php.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 30 mar 2010, 09:27

HET WERKT!!! :D

hij is nu geupdate met de nieuwste versie :D

alleen in de beheerderspaneel, zie ik nog Recent PAnels mod.. hoezo staat die daar nog??
Edit: heb het gewoon verwijderd de module..
grappig de PM Spy mod werkt nog wel 8-)

ook nog een vraagje, ik gebruikte eerst de stijl Brushed Metal, gemaakt door Robin Huurman. die werkt nu niet zie ik want bij het maken van een topic/post zegt hij kan formuliergegevens niet vinden ofz.. maar Brushed Metal 2 werkt wel :D hoe kan ik zien of echt alles werkt van die stijl?? want dat is eigenlijk ook al best een oude stijl..

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door EelkeB » 30 mar 2010, 10:28

Er is niet 1 versie van phpBB 3 voorbij gegaan waarbij er geen aanpassingen waren aan de stijl (behalve de overgang van 3.0.7. naar 3.0.7-PL1), volgens mij. Zie dit Wiki-artikel voor verdere uitleg.

In het kort kom het erop neer dat je stijl specifiek geschikt moet zijn voor de versie van phpBB3 en dat je of aan moet kloppen bij de stijlauteur voor een geupdate versie, of zelf de aanpassingen moet aanbrengen.

URL gefixt - Eelke]
Laatst gewijzigd door EelkeB op 30 mar 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 30 mar 2010, 10:32

EelkeB schreef:Er is niet 1 versie van phpBB 3 voorbij gegaan waarbij er geen aanpassingen waren aan de stijl (behalve de overgang van 3.0.7. naar 3.0.7-PL1), volgens mij. Zie dit Wiki-artikel voor verdere uitleg: http://wiki.phpbb.nl/Updaten_(phpBB3)#Stijl_bijwerken

In het kort kom het erop neer dat je stijl specifiek geschikt moet zijn voor de versie van phpBB3 en dat je of aan moet kloppen bij de stijlauteur voor een geupdate versie, of zelf de aanpassingen moet aanbrengen.
ok ;)

maarja hij werkt wel :P dus nu opzoek naar functies die niet werken..

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door EelkeB » 30 mar 2010, 15:10

Als je de beschrijvingen van de wijzigingen volgt hoef je niet op zoek naar functies niet werken, dan weet je gewoon wat er gewijzigd moet worden om alles te laten werken.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 30 mar 2010, 15:14

EelkeB schreef:Als je de beschrijvingen van de wijzigingen volgt hoef je niet op zoek naar functies niet werken, dan weet je gewoon wat er gewijzigd moet worden om alles te laten werken.
waarom zou ik ze moeten volgen als alles nu werkt? ik kan registeren/posten/topics plaatsen/zoeken alles gewoon.. krijg nergens een foutmelding ofzo.. alle plaatjes kloppen geen rare dingen ofzo.. zelfs de portal werkt nog steeds.. ook met diezelfde stijl ;)
kijk anders maar even: http://www.hindimusic4u.nl/

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door EelkeB » 30 mar 2010, 15:32

Ik weet niet voor welke versie de template is bedoeld die je gebruikt en ik weet niet uit mijn hoofd wat er sinds die versie veranderd is, dus ik weet ook niet waar ik moet kijken voor dingen die niet werken.

Edit: de nieuwste versie van brushed metal 2 is kennelijk voor 3.0.1. Zeer oud dus, en mist zeer veel wijzigingen. Op het eerst gezicht lijkt misschien alles te werken. Zo een paar dingen die waarschijnlijk niet werken: stemmen op polls (een wat oudere wijzigingen in de templates), het CAPTCHA plugin systeem van 3.0.6 en de paginering in de smilies plugin van 3.0.6. Dat zijn zo maar een paar dingen die ik uit toevallig mijn hoofd weet.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: phpbb 3.0.RC4 leden+ posts backuppen??

Bericht door rohit » 30 mar 2010, 16:45

EelkeB schreef:Ik weet niet voor welke versie de template is bedoeld die je gebruikt en ik weet niet uit mijn hoofd wat er sinds die versie veranderd is, dus ik weet ook niet waar ik moet kijken voor dingen die niet werken.

Edit: de nieuwste versie van brushed metal 2 is kennelijk voor 3.0.1. Zeer oud dus, en mist zeer veel wijzigingen. Op het eerst gezicht lijkt misschien alles te werken. Zo een paar dingen die waarschijnlijk niet werken: stemmen op polls (een wat oudere wijzigingen in de templates), het CAPTCHA plugin systeem van 3.0.6 en de paginering in de smilies plugin van 3.0.6. Dat zijn zo maar een paar dingen die ik uit toevallig mijn hoofd weet.
hmmz captcha werkt gewoon heb net succesvol iemand geregistreerd.. smileys doen het ook nog bij een reply weet niet of je dat bedoelt.. polls heb ik niet getest, is ook nie belangrijk doet nooit iemand op me forum.. maar toch handig als het werkt natuurlijk ;)

Gesloten