BB-variabele SIMPLETEXT kent geen spaties?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Egbert Zijlema
Contacteer:

BB-variabele SIMPLETEXT kent geen spaties?

Bericht door Egbert Zijlema » 18 mar 2010, 00:46

• Adres van je forum: http://www.damsterkraant.nl/damsterforum
    Event. modificaties op je forum: nvt
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nvt
    Wat is het probleem? Onwillige BBCode
Ik wil soms aan de URL's in mijn forum een acroniem toevoegen, tekst dus die zichtbaar wordt zodra je de URL met de muisaanwijzer aanraakt, bijvoorbeeld "Klik hier". Dit als service aan onervaren gebruikers (zeg maar rustig: internetdummies) die een internetadres niet herkennen al is-ie nog zo blauw van kleur en onderstreept. Dit is de BBCode die ik gefabriekt heb:

Code: Selecteer alles

[akro={SIMPLETEXT}]{TEXT}[/akro]
En dit is de HTML-vervanging:

<acronym title={SIMPLETEXT}>{TEXT}</acronym>
Als ik evenwel in een forumbericht tik: [akro=Klik hier]Internetverwijzing[/akro] dan krijg je alleen "Klik" te zien zodra je met de muis op het woord "Internetverwijzing" gaat staan. Met andere woorden de variabele {SIMPLETEXT} accepteert blijkbaar toch geen spaties, terwijl dat wel wordt beweerd in de toelichting bij het BBCode formulier van het beheerderspaneel. Kortom, hoe krijg ik meer woorden in een var.?
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

Egbert Zijlema
Contacteer:

Re: BB-variabele SIMPLETEXT kent geen spaties?

Bericht door Egbert Zijlema » 18 mar 2010, 10:10

Ik ben er intussen wel uit, denk ik. Ik moet in de html-vervanging aanhalingstekens gebruiken, althans dat werkt bij mij correct. Dus:

<acronym title="{SIMPLETEXT}">"{TEXT}"</acronym>
Gegroet,
Egbert Zijlema

EelkeB

Bericht door EelkeB » 18 mar 2010, 11:25

Dat klinkt niet bijster logisch... Ik denk toch dat je misschien een bug hebt gevonden.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Egbert Zijlema
Contacteer:

Bericht door Egbert Zijlema » 18 mar 2010, 12:27

EelkeB schreef:Dat klinkt niet bijster logisch... Ik denk toch dat je misschien een bug hebt gevonden.
Als dat zo is, heb ik dus een "foute" BBCode ter beschikking gesteld in: de aan BBCodes gewijde thread. Maar zolang de bug niet is opgelost, werkt-ie wel. :mrgreen:
Trouwens, in die thread heb ik nog meer codes ontdekt met in de html-code aanhalingstekens. Dus er zijn meer mensen die het blijkbaar zo doen.
Gegroet,
Egbert Zijlema

Gesloten