Gebruiker per ongeluk verwijderd

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Wiha

Gebruiker per ongeluk verwijderd

Bericht door Wiha » 15 mar 2010, 20:22

• Adres van je forum: http://www.rokvoormannen.nl
    Event. modificaties op je forum:Nee
    Wanneer ontstond het probleem?Vandaag
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Een mede beheerder heeft vandaag per ongeluk een gebruiker verwijderd. De berichten staan er nog wel allemaal onder de naam van de verwijderde gebruiker. In het beheerderspaneel word aangegeven dat de gebruiker is verwijderd. Is er een mogelijkheid om de gebruiker weer te koppelen aan zijn berichten onder dezelfde naam? (dus zijn account weer actief te krijgen). Heb op het forum gezocht, wel wat dingetjes gevonden maar vrij oud na alle updates van het forum durf ik dat niet aan.
Heb wel een back-up gemaakt, toevallig zaterdag maar dat was nog met versie 3.05, daarna heb ik geupdate naar de laatste forum versie en geen back-up nog gemaakt.

Heb zelf ook nog nooit een back-up terug gezet. Heb eentje via het beheerderslog gemaakt en gedownload, en eentje via phpmyadmin.........

Help! Het is een van de meest actieve leden van het forum.

Wiha

..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Gebruiker per ongeluk verwijderd

Bericht door Paul » 15 mar 2010, 20:24

De enige optie is het terugzetten van een recente gemaakte backup.

Wiha

Bericht door Wiha » 15 mar 2010, 22:08

Een back up terugzetten, is dat alleen de database of ook alle files........ Kan ik een phpmyadmin backup gemaakt in sql, terugzetten?

Heb dit nog nooit eerder gedaan. Is daarvan ergens uitleg te vinden? Straks ben ik alles van mijn forum kwijt........

EelkeB

Bericht door EelkeB » 16 mar 2010, 14:48

Ik zou zeggen, probeer het uit op een lokale ontwikkelomgeving: http://wiki.phpbb.nl/Lokale_ontwikkelomgeving

Sowieso zou het wel slim zijn om te kijken of je vanuit je "backup" ook weer een forum kunt herstellen. Je zou niet de eerste zijn die er op het moment dat hij (m/v) het echt nodig heeft (m.a.w., je forum is "ontploft") erachter komt dat de backup onbruikbaar is.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten