Updaten >> Aangepaste bestanden??

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
David
Contacteer:

Updaten >> Aangepaste bestanden??

Bericht door David » 01 mar 2010, 15:34

• Adres van je forum: Mijn test locatie!!
    Event. modificaties op je forum: Welkoms PM, Mchat, Sudoku mod, Buttonsmod, annouchements center, NV newspage mod, static page, contact board
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag, Even een vraagje!
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Heb pas alles opnieuw geherinstalleerd, Phpbb3 en modificatie's
    Wat is het probleem?
Ik was aan het updaten eerst even op me test locatie om te kijken, of ik onverwachte dingen tegen zou komen. Ik ben hier nu niet voor niks, ik weet even niet meer hoe het zat, en kan er even niks over terug vinden.

Ik krijg de volgende vraag / opdracht

Code: Selecteer alles

[b]includes/constants.php[/b]  

Voeg modificaties samen     [Laat samengevoegde verschillen zien]

Voeg niet samen - gebruik nieuw bestand     [Laat resulterend bestand zien]

Voeg niet samen - gebruik huidig geïnstalleerd bestand     [Laat resulterend bestand zien] 
Wat moet hier er ookal weer gebeuren? Moet meerdere files zo aanpassen ;)

Geld dat voor alle files die die melding geven, het zijn er 10, heb daar inderdaad aanpassingen in moeten doen.

Alvast bedankt

Groet David
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Jeroen

Re: Updaten >> Aangepaste bestanden??

Bericht door Jeroen » 01 mar 2010, 16:22

Ik zou voor de eerste optie kiezen, de bestanden samenvoegen. Dan worden jou aanpassingen samengevoegd met de nieuwe bestanden en blijf je je aanpassing dus houden. Het kan altijd voorkomen dat er iets van een modificatie niet helemaal goed is gegaan bij de update, maar dat is meestal eenvoudig op te lossen.
Jeroen

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 mar 2010, 16:27

Oke bedankt, Het is de eerste keer dat ik zelf me forum update. Dus nog een vraag...

Download aangepast archiefbestand
Eens gedownload zou je het archief moeten uitpakken. Je vindt hierin de bestanden die je zou moeten uploaden naar de phpBB-rootmap. Gelieve ze dan ook te uploaden naar hun respectievelijke mappen. Controleer de bestanden opnieuw, met de andere onderstaande knop, nadat het uploaden voltooid is.
Selecteer download-archiefformaat

Download als:
.tar .tar.gz .tar.bz2 .zip

Wat houd het precies in?

Is het precies zoals er staat downloaden en uploaden?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 01 mar 2010, 16:31

Inderdaad, zo simpel is het ;)
Download het pakketje, pak het uit op je pc, en upload ze naar je server (daarmee overschrijf je dus die huidige bestanden, maar dat is niet erg, want de automatische updater heeft die bestandjes voor je samengevoegd).
Jeroen

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 mar 2010, 16:39

Oke, hartelijk bedankt voor het support. Simpelere kan haast niet zou je zeggen :lol: Even alles checken en testen en daarna nog 3 forums :lol:

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 mar 2010, 16:42

David schreef:Oke, hartelijk bedankt voor het support. Simpelere kan haast niet zou je zeggen :lol: Even alles checken en testen en daarna nog 3 forums :lol:
P.s. Moet je bij iedere update ook de style change doen? Ik gebruik nu een andere stijl die niet automatische wordt geüpdatet, eerder wel dus vandaar de vraag. ik gebruik IDLaunch_Fresh *

Sorry, voor het dubbel posten, ik moest me bericht wijzigen. lette weer eens niet op :oops: :oops:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 01 mar 2010, 16:48

Moet inderdaad mee geupdatet worden als hij niet automatisch geupdatet wordt ;)
Jeroen

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 01 mar 2010, 16:50

Ja, je moet je style ook updaten.
Ik heb inmiddels de IDLaunch Fresh style al bijgewerkt naar phpBB3.0.7. Vanavond staat deze op IDLaunch ;)
Je moet alleen wel in de gaten houden dat als je de style hebt geëdit en je vervangt simpelweg alle oude bestanden met de nieuwe, dat je edits verloren zijn. Dat wil je niet.

Je zal dus even moeten kijken welke files je kan overschrijven en welke files je zelf bij zal moeten werken. Het zelf bijwerken kan je doen op basis van codechange files op phpBB.com: http://www.phpbb.com/files/release/phpB ... hanges.zip
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Gesloten