opruimen database
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
opruimen database
De database groeit
is er een opruim manier ?
leeg cache ja oke
in de database zie ik : verwijderde pb`s gewoon staan
zo zullen er vast wel meer dingen zijn
kortom : ik zou graag mijn database niet te groot willen hebben
wat kan ik - waar opruimen ?
is er een opruim manier ?
leeg cache ja oke
in de database zie ik : verwijderde pb`s gewoon staan
zo zullen er vast wel meer dingen zijn
kortom : ik zou graag mijn database niet te groot willen hebben
wat kan ik - waar opruimen ?
Re: opruimen database
zoekindex ? wat moet ik zoeken, waar vind ik een zoekindex ?Imense schreef:Je zoekindex eens onder de loep nemen?
kan je iets uitgebreider zijn ??
(zal gerust een domme beginners vraag zijn : maar wie niet vraagt, wie niet wint)
Je kan je zoekindex in je beheerderspaneel op laten bouwen, ikzelf heb hem op 2 letters staan dus je kan je wel voorstellen dat die heel groot kan worden, bij mij is dat de grootste tabel namelijk;
Als ik die kleiner zou maken (Dus meer letters voor een search match) dan zou die tabel ook veel kleiner zijn.
Hoeveel ruimte neemt jou zoekindex in?
Code: Selecteer alles
hpbb_search_wordmatch 3633077 Records with 140.72 MB last update from 2010-02-21 01:51:20
Hoeveel ruimte neemt jou zoekindex in?
aha ik snap wat je bedoeld.
bij mij staat hij op minimum 3
als ik hem zou zetten op 5
verkleind het mijn database ?
bij mij staat hij op minimum 3
als ik hem zou zetten op 5
verkleind het mijn database ?
Ja dat zal hem aanzienelijk doen verkleinen.
je kan ook de inhoud van je PB box verkleinen dat scheelt ook ruimte.
Let op je zoekindex weer opnieuw opbouwen kan zo een paar uur duren maar het is het waard wil je ruimte krijgen.
Je kan ook ruimte vrijkrijgen op de server zelf, door je oude backups met regelmaat weg te kieperen
je kan ook de inhoud van je PB box verkleinen dat scheelt ook ruimte.
Let op je zoekindex weer opnieuw opbouwen kan zo een paar uur duren maar het is het waard wil je ruimte krijgen.
Je kan ook ruimte vrijkrijgen op de server zelf, door je oude backups met regelmaat weg te kieperen
super goed.
hartelijke dank
hartelijke dank
Als je naar je database gaat bij je server, dan selecteer je alle tabellen en klikt onderin op: optimaliseren. Dat scheelt ook wat ruimte. Dat hoeft niet vaak. 1 keer in de maand ofzo! 

hm. geen ideeImense schreef:Hoe groot is bij jou die tabel overigens?
ik kom nooit in de data base

oh die weet ik wel te vindenYvonne schreef:Als je naar je database gaat bij je server, dan selecteer je alle tabellen en klikt onderin op: optimaliseren. Dat scheelt ook wat ruimte. Dat hoeft niet vaak. 1 keer in de maand ofzo!
zal ik doen ja.