Welke databse tabbelen heb ik nodig voor gebruikers....

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
David
Contacteer:

Welke databse tabbelen heb ik nodig voor gebruikers....

Bericht door David » 25 feb 2010, 13:53

Ik ben momenteel bezig, met heel me forum opnieuw aan het bouwen, ik heb dit op een nieuwe locatie gedaan. Nieuw forum, wel de zelfde database.. maar de tabellen zijn niet het zelfde!

Nu wil ik de gebruikers van forum A(Live forum) naar forum B(nieuw forum) hebben.

De gebruikers en hun profiel gegevens en permissie en dergelijke moeten volgens mij allemaal mee...

Welke tabellen moet ik dan hebben, en hoe ga ik te werk, omdat het de zelfde database is?

Als ik te ingewikkeld bezig ben, en als er een handigere manier is mag dat ook gewoon gezegd worden. Ik probeer me een beetje te verdiepen ;) Dus hoop dat het kan en lukt!!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Welke databse tabbelen heb ik nodig voor gebruikers....

Bericht door FreakyBlue » 25 feb 2010, 18:59

Dat is geen gemakkelijke klus, want vele tabellen zijn aan elkaar gekoppeld.
Wat ik zou doen is een export van de bestaande database (van je live forum) en deze vervolgens weer importeren met een andere prefix (zodat je de bestaande tabellen niet overschrijft!). Vervolgens deze nieuwe tabellen koppelen aan je nieuwe forum en alle content verwijderen uit het nieuwe forum. Je hebt dan feitelijk een kopie van je live forum (gebruikers, groepen, permissies etc.), maar dan zonder inhoud ;)
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2010, 19:50

Ik heb nog weinig database verstand!!

Maar even voor de duidelijkheid, jij bedoelt dat ik een volledige kopie van me forum moet maken. De tabellen hernoemen. Uploaden en via me config.php me nieuwe forum verbinden aan die tabellen. Daarna gewoon alle berichten enz verwijderen. Zodat ik een leeg forum heb maar wel met gebruikers en ect...

Een simpele vraag kan ik me nieuwe forum niet meteen aan me tabellen koppelen als ik me live forum offline zet. Of kan ik niet tijdelijk 2 forum op de zelfde tabellen hebben?

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 25 feb 2010, 20:33

Nu vraag ik me af waar je eigenlijk mee bezig bent. Ik dacht dat je een nieuw forum wilde met daarin geïmporteerd de gebruikers. Maar wil je ook de inhoud hebben dan? De posts?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 feb 2010, 20:57

Nee helemaal niet ;)

Ik ben bezig geweest met een forum te bouwen: *knip* (link verwijderd, locatie bestaat niet meer)

Nieuwe phpbb3 versie, Vernieuwde stijl, 7 Modificatie, Nieuwe indeling van categorie en forums

Dat heb ik tot nu toe gedaan...

Mijn live forum is: http://www.watisnf.nl/forum

Ik weet nu al dat als ik gebruikers opnieuw laat registreren ik 75% kwijt raak, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dus ik wil alleen de gebruikersnamen en hun gegevens die ze nodig hebben, meenemen!

De rest mag allemaal weg :)

Ik begreep alleen jouw uitleg niet helemaal dus was beetje opsomming / vragende reactie.

Het gaat echt alleen om de gebruikersnamen en dat het forum nog gewoon werkt zoals ze gewend zijn

EelkeB

Bericht door EelkeB » 26 feb 2010, 10:22

Dan zou ik toch de aanpak van FreakyBlue nemen. Je bent dan helaas de nieuwe structuur die je hebt gemaakt kwijt, die moet je opnieuw maken. Maar het is vele malen minder complex om een database in zijn geheel over te zetten, dan maar een gedeelte; is een hele uitzoekerij welke verbanden er overal liggen en ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om de gebruikers "schoon te snijden" van forums en dergelijke; die zitten via permissies natuurlijk wel met elkaar verbonden, en als een gebruiker toegang heeft op forum 23 (bijvoorbeeld), dat helemaal niet bestaat op het nieuwe forum, dan kan dat onverwachte effecten hebben.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

David
Contacteer:

Bericht door David » 26 feb 2010, 10:52

Wijzig

Voor de wensen die ik heb, kan ik het beste alles omdraaien.

Ik wil een schone PHPBB3 installatie, Met een nieuwe stijl, Een paar modificatie moeten weg een paar komen erbij... Sommige modificatie draaien dan meteen op de nieuwste versie! Ik kan dan het beste een schone phpbb3 versie over me live forum zetten zonder de belangrijke mappen te overschrijven. Zorgen dat de database tabellen van de huidige modificatie worden verwijderd. En dan gewoon alle modificaties en aanpassingen doen!

Dan doe ik in feite het zelfde, maar dan zonder in me database te rotzooien. Ik heb meer ervaring met installatie en vervangen. Dan het geklier met me database. En juist me database moet ik geen fouten in maken. En als dan fouten maak of tegen kom moet ik iemand anders weer belasten met het oplossen!!

Toch bedankt voor jullie support ;)

En excuses voor het ingewikkelde gedoe :D

Gesloten