Her-inrichten Forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
RichardMCV

Her-inrichten Forum

Bericht door RichardMCV » 15 feb 2010, 21:58

• Adres van je forum: http://www.daciaforum.org

phpBB versie: 3.0.2

Ik heb een vraag over het her-inrichten van mijn forum. Door toegenomen activiteiten voldoet de huidige indeling niet meer. Dit maakt het noodzakelijk om forums te wijzigen danwel berichten te verplaatsen.

Echter ik vind nergens die mogelijkheid. Ik meld mezelf aan als beheerder met alle rechten volgens Volledig beheerder met alle opties aangevinkt.

In het moderatorpaneel vind ik ook geen verplaats-optie, ook niet als ik in het betreffende topic ga staan.

Wie kan mij helpen of heeft een duidelijke handleiding waarin wordt uitgelegd hoe één en ander in zijn werk gaat?

vast bedankt..

David
Contacteer:

Re: Her-inrichten Forum

Bericht door David » 15 feb 2010, 22:50

Als de rechten goed zijn ingesteld, Heb je rechts onder in een drop down menuutje. Waar je topics kan sluiten, verwijderen, splitsen enz en daar tussen staat ook verplaatsen... Onderwerpen verplaatsen kan met je moderators rechten... let er wel even op dat je. het vinkje bij laat link achter op oude plaats uit zet!

Forum onderdelen en categorieën moet je in je beheerderspaneel verplaatsen!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Jeroen

Bericht door Jeroen » 16 feb 2010, 16:03

Je moet inderdaad zorgen dat je ook moderatorpermissies in die forums hebt.
Dat kan je onder andere doen door jezelf toe te voegen aan de "Globale moderator" groep.

Nog een tip, als het dan gelukt is met de permissies, je kan als je in een forum bent ook op de link "Moderatorpaneel" klikken. In dat scherm heb je dan de mogelijkheid meerdere onderwerpen tegelijkertijd te verplaatsen, dat scheelt weer wat klikwerk.
Jeroen

RichardMCV

Bericht door RichardMCV » 17 feb 2010, 21:21

bedankt voor de reacties! Na aanmelding als globale moderator krijg ik nu inderdaad de "verplaats"-megelijkheid. Ik had verwacht als beheerder alle functies uit te kunnen voeren maar dat was dus toch niet het geval..

iig bedankt, ik kan aan het werk.....

EelkeB

Bericht door EelkeB » 19 feb 2010, 09:07

De beheerders-groep bevat alleen beheerders-rechten, geen moderatie-rechten. Het heeft wel een bepaalde vorm van logica, al verwacht je dat een beheerder "alles" zou moeten kunnen. phpBB probeert echter zoveel mogelijk redundante permissie-instellingen te voorkomen; als een persoon de rechten van een globale moderator moet hebben, dan moet hij in de groep "globale moderators" staan (of een andere groep met de betreffende rechten), het is niet nodig om die rechten-instellingen te herhalen in de groep "Beheerders".
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

RichardMCV

Bericht door RichardMCV » 21 feb 2010, 21:45

vervolgvraagje..

Bij het kopieren van een forum wordt keurig netjes alles overgezet, behalve het aantal bij "bekeken".
Dit aantal wordt op 0 gezet.
Is dit te verhelpen?

Alvast bedankt,

Richard

EelkeB

Bericht door EelkeB » 22 feb 2010, 11:33

Nee*. Zou ook niet logisch zijn; het is immers een nieuw forum, dat nog niet bekeken is.

*: Een mogelijkheid is wel om de waarde direct in de database te veranderen
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten