update van phpBB 2.0.22.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Beatrice

update van phpBB 2.0.22.

Bericht door Beatrice » 12 feb 2010, 21:02

• Adres van je forum: http://www.vocbelgium.be/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?neen
    Wat is het probleem?
Verleden jaar heeft een vriend ons dit forum bezorgd phppBB 2.0.22.maar ik heb er zoveel problemen mee, ik moet elke dag wel 30 spammers verwijderen en dat is tijdrovend, nu zou ik graag een update doen maar ik weet niet goed hoe want van 2 naar 3 gaan is precies niet zo simpel, kan iemand mij helpen.
Groetjes Bea

..

Jeroen

Re: update van phpBB 2.0.22.

Bericht door Jeroen » 12 feb 2010, 21:51

Ik zag dat je hier al een service aanvraag had staan, maar in ieder geval heel goed dat je het zelf wil gaan proberen!

Heb je dit wiki artikel al eens doorgelezen? Gaat over de update van phpBB2 naar phpBB3. Als je specifiekere vragen hebt kunnen we je beter helpen :)
Jeroen

Beatrice

Bericht door Beatrice » 14 feb 2010, 11:26

Ik heb het artikel gelezen, nu is mijn vraag moet ik dat rechtstreeks veranderen op de server of kan ik dat eerst op mijn pc en dan overdragen want bv. de website verander ik eerst op mijn pc en als ik het dan goed vind dan overschrijf ik het op de server.
Dank bij voorbaat Bea

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 feb 2010, 11:38

Eerst wil ik dit even kwijt: maak backups van je forumbestanden én je database. Als er dan wat mis gaat kan je het altijd nog herstellen.

Je kan het het beste gewoon doen zoals het er staat, om het makkelijk te houden. Dus oude forummap hernoemen naar iets anders, nieuw mapje maken met als naam waar het forum eerst in stond. Dus in jouw geval, hernoem op je server het mapje /forum/ in /phpBB2, maak vervolgens een nieuw mapje aan genaamd /forum/. In dat mapje upload je vervolgens de phpBB3.0.6 bestanden.

Daarna is het een kwestie van de stappen van de installatie en het converteren volgen.
Kan ik je Service aanvraag sluiten, aangezien je het nu zelf gaat doen?
Jeroen

Beatrice

Bericht door Beatrice » 17 feb 2010, 00:07

Hallo, het is me gelukt nog eens bedankt maar ik heb nog een paar vraagjes
Ik heb ca_black geupload maar ik kan de avatar grootte niet veranderen en de foto's zijn nu niet meer in verhouding en bij het vorig forum stond bij VOCB-VRA lid een logo bij en dat is ook weg en vanboven heb ik het logo ook vervangen door het onze en die verhouding klopt ook niet.
En ik kan de verschillende talen er ook niet inkrijgen, kan iemand mij daarbij helpen.
Het nieuwe forum is
http://www.vocbelgium.be/forum
en het oude http://www.vocbelgium.be/phpBB2

Groetjes Bea

Beatrice

Bericht door Beatrice » 17 feb 2010, 22:37

Hallo kan niemand mij helpen

Jeroen

Bericht door Jeroen » 18 feb 2010, 08:26

Beatrice schreef:Ik heb ca_black geupload maar ik kan de avatar grootte niet veranderen
Heb je dat geprobeert in het beheerderspaneel, onder het tabblad algemeen, avatarinstellingen? Daar kan je de maten instellen.
Beatrice schreef:de foto's zijn nu niet meer in verhouding
Hoe bedoel je "in verhouding"? Wil je dat ze automatisch verkleind worden? Daar zou je een modificatie voor kunnen gebruiken, bijvoorbeeld de ReIMG Image Resizer MOD.

Beatrice schreef:bij het vorig forum stond bij VOCB-VRA lid een logo bij en dat is ook weg
Hier snap ik niks van, kan je proberen duidelijker te zijn?
Beatrice schreef:vanboven heb ik het logo ook vervangen door het onze en die verhouding klopt ook niet
De maten van het logo zijn in te stellen in het beheerderspaneel -> tabblad stijlen -> afbeeldingsets -> klik op wijzig achter de afbeeldingset van je stijl -> zoek in het dropdown menu naar het "hoofdlogo" en verander daar vervolgens de afmetingen.
Beatrice schreef:En ik kan de verschillende talen er ook niet inkrijgen, kan iemand mij daarbij helpen
De taalpakketten kan je uploaden naar je server in de /language/ map, zoals daar standaard al en en nl staan. Vervolgens kan je de taalpakketten installeren in je beheerderspaneel onder het tabblad systeem -> taalpakketten.
Jeroen

Beatrice

Bericht door Beatrice » 18 feb 2010, 21:23

:lol: :lol: Bedankt alles is gelukt.
Ben toch blij dat ik dit forum gevonden heb, want alleen had ik het niet aangedurfd :oops:
Ben niet zo een crack in phpBB

Groetjes Bea

Gesloten