aanpassen subforum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
klevert

aanpassen subforum

Bericht door klevert » 04 feb 2010, 22:41

• Adres van je forum: http://forum.tielseapotheken.nl
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?niet
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Graag zou ik bij het openen van een (wat ik noem) subforum een specifieke banner plaatsen.
Als ingelogde gebruiker is er meer te zien dan alleen 'algemene informatie'. Maar stel dat je algemene informatie aanklikt, dan open je het subforum. Op die plek zou ik onder 'zoeken' een banner willen plaatsen.
Nu heb ik ook andere subfora en op de andere subfora wil ik een andere banner.

Zoiets als:
als forumnr=1 then code XXXXX
als forumnr=2 then code YYYY

je ziet het forumnummer in de url als
http://forum.tielseapotheken.nl/phpbb3/ ... m.php?f=21[/b]

Vraag:
- welke template moet ik aanpassen
- hoe kan ik de selectie erop los laten dat 'ie bij forum f=21 de ene code neemt en bij forum f=3 andere code.

De code is als volgt:

<iframe src="http://mediq.tevreden.nl/cgi-bin/banner ... rv2_static" frameborder="0" width="302" scrolling="no" height="152"></iframe>

..

Jeroen

Re: aanpassen subforum

Bericht door Jeroen » 04 feb 2010, 23:00

Je kan ook gebruik maken van het "Forum regels" blokje, dat zit standaard in phpBB.
Net zoals wij hier bijvoorbeelde de roze balk hebben met de regels.

Bij de instellingen van ieder forum kan je onderaan dat blokje invullen, dan hoef je dus niet ingewikkeld te gaan doen. Het enige "probleem" is dan nog, dat je geen HTML in dat blokje kan gebruiken, maar daar heb ik een oplossing voor.

We maken van je HTML code gewoon een BBCode, want BBCode is wél toegestaan in dat blokje. Ga naar je beheerderspaneel, tabblad "Berichten" en klik op voeg nieuwe BBCode toe. Daar vul je in bij het bovenste vak:

Code: Selecteer alles

[banner]{TEXT}[/banner]
en bij het volgende vak jouw code (de HTML vervanging):

<iframe src="http://mediq.tevreden.nl/cgi-bin/banner.pl?repID=2116&template=bannerv2_rect_html&crosstabTemplate=bannerv2_static" frameborder="0" width="302" scrolling="no" height="152"></iframe>
De rest van de opties kan je leeglaten. Voeg de BBCode toe. Ga vervolgens weer naar de foruminstellingen van het forum waar je die banner wil, en plak de net aangemaakte BBCode daar in het vak:

[banner][/banner]
Je hoeft verder niets tussen de tags te zetten.

Zo kan je dat dus doen zonder moeilijk te doen in de template bestanden. Ik hoop dat je me kan volgen.
Jeroen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 05 feb 2010, 09:32

En zo kan iedereen die dit weet via de bbcode "banner" willekeurige HTML in je forum injecteren. Lijkt me niet heel slim.

De aanpak via de template is veiliger, maar ook bewerkelijker. De template-variabele die je moet hebben zou je kunnen proberen te achterhalen door even in viewtopic.php te kijken, daar zou je wel moeten kunnen terugvinden of en zo ja aan welke template-variabele het forum-ID wordt toegekend.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

klevert

Bericht door klevert » 05 feb 2010, 12:57

Fantastisch! Dat is creatief gebruik.
Enige puntje (nou ja kniesoor die daar op let) is dat er ' forumregels' boven staat.

Daar kan ik wel mee leven.

bedankt voor je hulp!!

/edit

euhm ik zie dat bovenstaande posten niet zo enthousiast is over de methode.
Als ik de omschrijvingen wat cryptischer maak, zou het dan ' veiliger' zijn?
Is er een andere manier om per forum een (aparte) banner te plaatsen? ik ben niet zo'n fan van het wijzigen van templates. Dit heb ik ooit gedaan en dat is een enorm probleem bij het updaten naar een hogere versie.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 05 feb 2010, 13:35

Nee, er is geen andere manier die veilig is en waarvoor je geen template-bestanden hoeft te wijzigen. Als je je zorgen maakt om het verwerken van updates dan kun je alle code ook in een apart template bestand zetten en dat bestand includen op de relevant plek. Dan loop je relatief minder kans dat de automatische update struikelt over je wijzigingen (wat dan immers maar 1 regel is, in het standaard bestand).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten