Error bij registratie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Raimond van Mouche

Error bij registratie

Bericht door Raimond van Mouche » 31 jan 2010, 12:38

• Adres van je forum: http://beta-garden.com/phpbb
    Event. modificaties op je forum: In de database staan er nog, in de bestanden niet.
    Wanneer ontstond het probleem? -
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Geüpdatet van 3.0.4 -> 3.0.6, ReCaptcha ingesteld.
    Wat is het probleem?
Na het invullen van de registratie geeft het forum de error: Field: 'user_arcade_permissions doesn't have a default value [1364], zoals hier te zien: http://grab.by/25BX

Alvast Bedankt!

Jeroen

Re: Error bij registratie

Bericht door Jeroen » 31 jan 2010, 13:44

Hoe heb je je forum geupdatet?
Met de automatische updater of bestanden overschreven?
Jeroen

Raimond van Mouche

Bericht door Raimond van Mouche » 31 jan 2010, 15:05

Ik had het probleem al op 3.0.4,
Vanmorgen heb ik zo geupdate:
-De database geupdated met de desbetreffende php file.
-phpBB 3.0.6 gedownload van phpBB.nl
-Alle files van 3.0.6 (met uitzondering van de install map & config.php) over de 3.0.4 files gezet.
Wijziging: Jim heeft t voor me opgelost (hij is de Technisch beheerder), het probleem zat in een nog aanwezig veld in de database.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 31 jan 2010, 15:19

Klopt. :)

Het probleem zat hem in de verwijderde Arcade MOD. Deze liet namelijk het veld 'user_arcade_permissions' achter in de phpbb_users tabel. Bij elke registratie moet deze tabel volledig ingevuld worden, maar aangezien de MOD al verwijderd was werd er geen informatie meer gestuurd naar dat veld en was de 'default value' weg. Daarom moest alleen even het veld uit de database verwijderd worden.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten