Gebruikers veranderen vanzelf van gebruikersgroep?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Amnesia

Gebruikers veranderen vanzelf van gebruikersgroep?

Bericht door Amnesia » 19 jan 2010, 20:36

• Adres van je forum: http://www.txg-gaming.nl/forum.html
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? sinds update 3.0.5 -> 3.0.6
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? buiten de update, nee
    Wat is het probleem?
Naar aanleiding van dit topic: Link

Het probleem is als volgt, en heb ik sinds het vorige probleem.
Ik beheer een forum met de volgende gebruikersgroepen
- geregistreerde gebruikers
- members
- global moderators.

Nou worden gebruikers vanzelf gewisseld tussen de diverse gebruikersgroepen.
Het gaat dan wel alleen om de members & global moderators.

Moderators verdwijnen uit de groep van moderators en staat opeens als "geregistreerde gebruiker".
Members hetzelfde verhaal.

Kortom een deel van de mensen raakt toegang van belangrijke stukken fora kwijt, en ik heb dit al regelmatig weer teruggezet, maar wordt er zo onderhand een beetje zat van.

Ook komt het voor dat "members" en "global moderators" dubbel en soms 3dubbel op de lijst van geregistreerde gebruikers staan.

Ik heb al regelmatig alle groepen leeggehaald en alles weer goed getracht te zetten.
Maar na een dag staat het zo weer terug door elkaar.

*is er eventueel de mogelijkheid om terug te stappen naar 3.0.5?
Sinds 3.0.6 heb ik alleen maar problemen die me veel tijd kosten.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit ter verduidelijking:
* Geregistreerde gebruikers kunnen berichten plaatsen in een bepaald gedeelte.
* Members kunnen daarnaast ook nog op het "members only" gedeelte berichten plaatsen, zij zijn lid van de groepen:
- Geregistreerde gebruikers
- Members (standaard groep voor deze gebruikers)
* Global moderators kunnen alles lezen en berichten plaatsen wat members ook kunnen, en daarnaast nog een stukje op "moderators only", zij zijn lid van de groepen:
- Geregistreerde gebruikers
- Members
- Moderators (standaard groep voor deze gebruikers)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Gebruikers veranderen vanzelf van gebruikersgroep?

Bericht door Paul » 19 jan 2010, 21:43

Heb je MODs op je forum geinstalleerd? En hoe heb je geupdate?

Amnesia

Bericht door Amnesia » 19 jan 2010, 23:27

Geen mods.

Wel een bridge met Joomla (Jfusion), maar deze draait al zo'n 2½ jaar zonder problemen, dus lijkt me niet dat het daar in zit.

Ik heb zo geupdate.
Updater downloaden, uploaden etc.. dan gaattie controleren en dan krijg je de gewijzigde bestanden.
Die upload je (overschrijden).
In de link naar het vorige topic staat het wat beter omschreven, tis al tijdje terug vandaar.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 21 jan 2010, 08:14

Als ik je verhaal lees dan krijg ik de indruk dat mensen die in de groep "Moderators" of "Members" zitten niet in de groep "Geregistreerde gebruikers" zitten. Klopt dat? Dat is niet wat het idee is achter het groepen-systeem van phpBB; in principe zit iedereen in de groep geregistreerde gebruikers. Deze groep krijgt een bepaalde set basis-rechten. Extra rechten (of in uitzonderingsgevallen minder rechten) worden toegepast door additionele groepen waar mensen eventueel in kunnen zitten.

Nou zou ik niet 1,2,3 iets kunnen verzinnen waardoor dit probleem zou ontstaan als je mensen uit de groep geregistreerde gebruikers haalt, maar ik zou gewoon de standaard werkwijze aanhouden. Het is ook weer niet geheel ondenkbaar dat er ergens een check zit of een gebruiker nog wel in de groep "Geregistreerde gebruikers" zit en dit probeert te herstellen als dat niet zo is (en daarbij dan mogelijk andere groeps-lidmaatschappen om zeep helpt..? Zou wel een bug zijn).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Amnesia

Bericht door Amnesia » 21 jan 2010, 10:52

Bedankt voor je reactie!

Maar bij mij zitten alle gebruikers standaard wel in de groep geregistreerde gebruikers, dit staat ook wel duidelijk in mijn bericht volgens mij (zie onderste gedeelte).

Ik heb het wel een aantal keer geprobeerd weer goed te zetten. Dus eerst de 2 gebruikersgroepen "Members" en "Moderators" leeggemaakt, vervolgens de groep "Geregistreerd" op orde brengen, en daarna weer toevoegen aan "Members" en "Moderators".
Misschien dat de volgorde van toevoegen aan groepen niet de juiste was en dat dat conflicten geeft..?

EelkeB

Bericht door EelkeB » 21 jan 2010, 13:53

Sorry, de extra uitleg heb ik overheen gelezen denk ik :? De trigger voor mij was dat je zei:
Moderators verdwijnen uit de groep van moderators en staat opeens als "geregistreerde gebruiker".
Ik dacht dat je bedoelde dat hij daarvoor niet in die groep zat. Ik zou niet weten hoe mensen spontaan uit een groep kunnen vallen. Ben je zeker dat ze werkelijk uit die groep zijn verdwenen? Het is niet alleen hun default-groep die is veranderd?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Amnesia

Bericht door Amnesia » 21 jan 2010, 18:06

Hier mee bedoelde ik eigenlijk, staan vervolgens "dubbel' tussen de groep geregistreerd.
Ik heb gisteren alles gebruikersgroepen leeggemaakt, behalve die van geregistreerd.
Geregistreerd weer compleet opgeschoond, dus alles wat dubbel was verwijderd en opnieuw toegevoegd.
(als je er 1 verwijderde, verwijderde je ze beide, vandaar).

Tot nu toe lijkt alles goed te werken.

Amnesia

Bericht door Amnesia » 03 mar 2010, 18:02

Inmiddels zit ik nog steeds met dit probleem.

Elke keer pas ik het handmatig weer terug aan, maar dit is soms al weer na 1/2 dagen.

Ik zit serieus te overwegen om te stoppen met phpBB, ook al heb ik het vele jaren met plezier gebruikt, het zal ongetwijfeld ergens niet goed staan maar het kost me zo teveel tijd.

Misschien dat een update naar 3.0.7 wonderen gaat brengen voor mij.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 03 mar 2010, 18:19

Staat er in een van de logs onder onderhoud dat er van groep veranderd is? Gebeurd het ook als je niet die joomla bridge inschakelt?

Gesloten