Aantal post alvorens te posten....

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
odil
Contacteer:

Aantal post alvorens te posten....

Bericht door odil » 20 jan 2010, 20:18

Hoi,

Is het mogelijk om in bepaalde forums in te stellen dat een lid eerst een aantal post moet hebben om daar te kunnen posten?

Er zijn personen die zich enkel registreren om iets te koop aan te bieden of hun hond te herplaatsen en dan zie je ze niet meer en dat wil ik vermijden door bij te koop in te stellen dat een lid eerst 10 postings moet hebben alvorens ze hier kunnen posten.

Jeroen

Re: Aantal post alvorens te posten....

Bericht door Jeroen » 20 jan 2010, 20:57

Dat kan je doen door permissies te koppelen aan de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers". Je kan instellen tot wanneer de leden in die groep zitten om er vervolgens automatisch weer uit gezet te worden na een bepaalde waarde te hebben overschreden.
Jeroen

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 20 jan 2010, 21:52

Ik heb dat eens bekeken maar ik snap het niet, aan de permissies kan ik maar niet wennen :roll:

EelkeB

Bericht door EelkeB » 21 jan 2010, 08:33

Waar de "kronkel" zit is dat nieuw geregistreerde gebruikers ook in de groep "Geregistreerde gebruikers" komen. Daar zit op zich wel logica achter, want deze groep bevat (per definitie?) alle gebruikers op het forum. Het betekent echter wel dat je de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" moet gebruiken om rechten die gebruikers via de groep "Geregistreerde gebruikers" krijgen weer weg te nemen. Dit doe je door bepaalde permissies voor nieuw geregistreerde gebruikers op "Nooit" te zetten, want een "Nooit" overschrijft een eventuele "Ja" die in de "Geregistreerde gebruikers" is ingesteld. "Nee" is onvoldoende.

En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maak gebruik van de permissie-maskers. Dit maakt zeer inzichtelijk hoe een bepaalde gebruiker aan een bepaalde permissie komt.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten