Gasten kunnen het forum niet zien.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
webjoch

Gasten kunnen het forum niet zien.

Bericht door webjoch » 27 dec 2009, 14:06

• Adres van je forum: http://rsfun.nl/forum

Gasten kunnen geen één forum zien terwijl ik voor alle forums en categorieën de permissies op alleen-lezen heb gezet voor de gasten. Moet je dat nog ergens anders instellen?

jodokus

Re: Gasten kunnen het forum niet zien.

Bericht door jodokus » 27 dec 2009, 19:38

Een beetje dezelfde vraag als ik had ik topic "instellen hoofdpagina forum". Ik heb (ook) helaas nog geen reactie gehad. Hoop dat het me dan via jouw post duidelijk wordt.

David
Contacteer:

Bericht door David » 27 dec 2009, 19:46

Weet je zeker dat je alles goed hebt ingesteld? Het handigte is dat je met 1 forum begint... Als je die goed hebt ingesteld kan je de permissie voor je andere forum kopieeren op je andere forum en categorieën.

Kijk alles nog eens even na, staat de groep gasten tussen het rijtje met groepen die de permissie hebben dat forum te zien?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

jodokus

Bericht door jodokus » 27 dec 2009, 19:53

David schreef:Weet je zeker dat je alles goed hebt ingesteld? Het handigte is dat je met 1 forum begint... Als je die goed hebt ingesteld kan je de permissie voor je andere forum kopieeren op je andere forum en categorieën.
Heb ik idd zo gedaan
David schreef:Kijk alles nog eens even na, staat de groep gasten tussen het rijtje met groepen die de permissie hebben dat forum te zien?
En dit staat idd zo. Ik snap er dus niets van. (maar nu kaap ik een ander's topic)

David
Contacteer:

Bericht door David » 27 dec 2009, 20:06

Als je een forum aanmaakt of wijzigt in het TAB forum, en hem vervolgens opslaat komt er een groene balk tevoorschijn. Klik dan eens op Je kunt nu de permissies instellen voor dit forum. dit staat in de groene balk hier kun je ook instellingen doen voor gasten... misschien kom je daar verder mee??

jodokus

Bericht door jodokus » 28 dec 2009, 17:08

David schreef:Je kunt nu de permissies instellen voor dit forum.[/b] dit staat in de groene balk hier kun je ook instellingen doen voor gasten... misschien kom je daar verder mee??
Nee helaas. De permissie staan al op "alleen lezen". Dit staat voor alle forums zo. gasten zouden dan bij aankomst op de hoofdpagina gelijk alle forums (hoofd onderwerpen) moeten kunnen zien toch?
Het moet toch mogelijk zijn aangezien bijna elk forum dit heeft.

Ik heb de permissies groepen (tab permissies/globale permissies) voor gasten op "gelimiteerd" staan. Ze kunnen het forum doorzoeken, verder niet. Ik kan daar helaas niet instellen dat ze het forum kunnen zien, wat bij "forumpermissies" wel kan.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 28 dec 2009, 17:30

Je weet ook zeker dat je alleen-lezen permissies aan de categorieën hebt gegeven en niet alleen de forums zelf?
Jeroen

jodokus

Bericht door jodokus » 28 dec 2009, 20:21

Eh, in tab permissies/forum gebaseerde permissies/forum permissies groepen staat bij gasten "alleen lezen".
Als ik dan naar geavanceerde permissies ga, dan heeft een gast: tab bericht: kan forum zien-kan forum lezen; tab acties: kan abboneren op forums; tab andere: kan forum doorzoeken. Deze opties op ja. Optie "nooit" heb ik nergens gebruikt.

Ik denk dan dus: Gast kan forum zien en lezen en dus moet ie de forums kunnen zienop de hoofdpagina toch?
Ik heb geen categoriën; alle forums zijn eh, gewoon forum. (forumtype=forum) Als ik zelf inlog, dan krijg ik gewoon een aantal forums te zien en er hangt niets onder of zo, dus:
forum1
forum2
etc.

Het is natuurlijk geen halszaak maar wel erg jammer, temeer daar anderen het wèl zo mooi hebben. :(

webjoch

Bericht door webjoch » 31 dec 2009, 00:57

Pietje schreef:Je weet ook zeker dat je alleen-lezen permissies aan de categorieën hebt gegeven en niet alleen de forums zelf?
Als ik alle forums selecteer en daarna klik op permissies wijzigen bij gasten zie ik bij ALLE forums staan (en categorieen) "alleen-lezen toegang".

webjoch

Bericht door webjoch » 01 jan 2010, 19:29

bump...

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 jan 2010, 20:15

Bumpen heeft weinig zin hoor, zeker als je eerst 4 dagen niet komt kijken wat we zeggen ;) En dan opeens weer om de hoek komt... Maar goed!

Er staat toch ergens een instelling verkeerd... Dus zou als jouw was toch even alles goed nakijken

Ga eens naar: Beheerderpaneel >> Forum >> Forumpermissies

- Klik dan eens op een categorie en bevestig
- Selecteer dan in kopje Beheer groepen de groep gasten, dan wijsig permissies
- Klik dan op geavanceerde permissie's
- Hier kun je specefiek instellen wat je wilt wat gasten kunnen

Stel alles zo in als je wilt, als je dat hebt gedaan, laat je de forum die je in je categorie hebt de permissie van de categorie gebruiken... Dan kom je al een heel eind.

webjoch

Bericht door webjoch » 04 jan 2010, 16:37

Heb ik allang geprobeerd. IK heb zelfs een appart test forum gemaakt die alleen voor gasten beschikbaar is (dat forum zit niet in een categorie!). Ook dan laat hij het niet zien.

Bots kunnen daarin tegen wel het forum zien. Kan het zijn dat er iets fout is met het herkennen van de groep gasten? Zou dat misschien ook aan de style kunnen liggen? Want in het beheerderspaneel staat dat ik prosilver aan heb terwijl ik ca_black gebruik.

David
Contacteer:

Bericht door David » 04 jan 2010, 16:44

De stijl maakt geen gebruik, van de permissie instellingen voor wie het forum kan zien ;) Dus het feit zit hem echt in een vinkje verkeerd ben ik bang :oops: Of je moet extreeme veranderingen hebben gemaakt aan je forum. Maar als het een schoon forum is moet het gewoon werken!

big_wheely

Bericht door big_wheely » 04 jan 2010, 17:17

to webjoch

Ik zou je iets willen voorstellen. Als je probleem nog niet is opgelost.

Ga naar ACP
Tabblad gebruikers en groepen (klik)
Forum permissies Groepen (klik)
De pagina forum permissies groepen verschijnt.
Achtrer zoek gebruikers op. Verander deze naar Gasten (Klik) bevestigen.
Selecteer een tweetal Categoriën met de bijbehorende forums. (klik) bevestigen
De geselecteerde Categoriën en forums verschijnen.
Klik op de eerste de beste die bovenaan staat van het vakje.
Verander de inhoud naar Gasten
De volgende dito

Oke, nu zichtbaar?? Dan alle forums zo instellen.
Ga zo door tot ze allemaal op gasten zijn ingesteld.
Gedaan en onderaan aangekomen?
Pas alle permissies toe (klik)

Ga nu controleren of die paar forums nu wel werken.
Succes

webjoch

Bericht door webjoch » 04 jan 2010, 17:29

big_wheely schreef: Klik op de eerste de beste die bovenaan staat van het vakje.
Verander de inhoud naar Gasten
Tot deze stappen kom ik. Over welk vakje heb je het? En wat bedoel je met de inhoud naar gasten veranderen?

grotevoet
Contacteer:

Bericht door grotevoet » 04 jan 2010, 17:30

Weet je zeker dat je groep Gasten niet leeg is? Staat de gebruiker Anonymous er nog wel in?

Mvg,
Marc
Afbeelding

webjoch

Bericht door webjoch » 04 jan 2010, 17:33

grotevoet schreef:Weet je zeker dat je groep Gasten niet leeg is? Staat de gebruiker Anonymous er nog wel in?

Mvg,
Marc

WOW DANKJEWEL.... Hij doet het namelijk! Enorm bedankt.

Amnesia

Bericht door Amnesia » 05 jan 2010, 23:20

grotevoet schreef:Weet je zeker dat je groep Gasten niet leeg is? Staat de gebruiker Anonymous er nog wel in?

Mvg,
Marc
De gebruiker "Anonymous" heb ik niet meer, en staat dus ook niet in de groep van "Gasten".
Is dit ook de reden dat ik "Rol" niet op "Gasten" kan zetten?

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Ik heb dit hele topic doorgelopen, en alles geprobeerd.
Ik liep op hetzelfde punt vast als Webjoch.

Kan je de gebruiker Anonymous zo weer opnieuw aanmaken of activeren?
Of zitten daar nog bepaalde eisen etc aan vast?

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 06 jan 2010, 09:30

My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Amnesia

Bericht door Amnesia » 06 jan 2010, 15:23

Oké bedankt voor de link!

Dus een nieuwe gebruiker aanmaken genaamd "Anonymous" en zorgen dat deze het gebruikers ID van 1 krijgt?

Edit:
Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt. Volgens mij is het nu gelukt.
http://www.txg-gaming.nl/forum.html

Bedankt voor de hulp!

Gesloten