database probleem bij installatie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
nemcis

database probleem bij installatie

Bericht door nemcis » 04 dec 2009, 22:32

• Adres van je forum: http://breimachineforum.tipp2001.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? bij de installatie
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee het is een nieuwe installatie
    Wat is het probleem?
bij de laatste stap, het aanmaken van de database tabellen krijg ik deze melding

Code: Selecteer alles

Er is een fatale en onherstelbare databasefout opgetreden. Dit kan voorkomen doordat de opgegeven gebruiker niet over de permissies beschikt om CREATE TABLES of INSERT codes, enz. te gebruiken. Verdere informatie kan hieronder worden weergegeven. Contacteer in eerste instantie je hostingbedrijf of het phpBB-supportforum.
install_install.php [ 1230 ]
SQL : INSERT INTO phpbb3_smilies (code, smiley_url, emotion, smiley_width, smiley_height, smiley_order) VALUES (':ugeek:', 'icon_e_ugeek.gif', '��ber nerd', 17, 18, 42)
Incorrect string value: '\x88\xFAber ...' for column 'emotion' at row 1
ik heb al drie keer een nieuwe database aangemaakt en alle tussentijdse testen gaan prima, maar bij de laatste stap loop ik vast op deze melding.

Omdat er ook een ander forum op deze server draait phpbb2, (wel op een andere subdomein en met een andere database) heb ik voor de zekerheid ook nog een keer geprobeerd om de voorloop van de tabellen de naam phpbb3_ te geven, maar ook dan krijg ik dezelfde melding.

Ik installeer vanaf een Macintosh computer, maar dat heeft me met phpbb2 nog nooit een probleem gegeven.

..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: database probleem bij installatie

Bericht door Paul » 04 dec 2009, 22:38

Hoe heb je de bestanden geupload (MEt welk ftp programma)?

nemcis

Bericht door nemcis » 04 dec 2009, 22:40

Bestanden heb ik geupload met Fetch, alle permissies goed gezet zoals in de instructie, op 777 daar kreeg ik met de installatie ook een groene goed op.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 dec 2009, 22:44

Heb je bij toeval een bestand aangepast voordat je hem hebt geupload? Zou je de install/ map kunne uploaden met een FTP editor zoals flashfxp of filezilla?

nemcis

Bericht door nemcis » 04 dec 2009, 22:51

nee ik heb alles geupt zoals ik het gedownload heb, niets veranderd.
De phpbb2 fora die ik geinstalleerd heb, heb ik ook altijd met fetch gedaan, nooit een probleem gehad.
ik krijg ook tijdens de installatie steeds de melding dat contact met de DB goed is.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 dec 2009, 22:55

Ik vermoed dat er ergens een fout met de encoding is, mogelijk door het FTP programma. phpBB2 heeft hier gen last van, omdat die geen gebruik maakt van UTF8. phpBB3 hier in tegen wel.

nemcis

Bericht door nemcis » 05 dec 2009, 13:05

probleem is dat ik filezilla niet kan draaien omdat dat voor OSX5 is en ik nog met 4 werk. flashfxp is alleen voor windows dus daar kan ik op mijn macintosh helemaal niets mee....

EelkeB

Bericht door EelkeB » 08 dec 2009, 08:48

Voor de Mac ben ik erg tevreden met Transmit. Maar eigenlijk ieder FTP-programma moet de keuze bieden tussen binary en ASCII upload. Kies binary voor het uploaden van de phpBB-bestanden.

Ik begrijp uit je verhaal dat je zelf de database aanmaakt? Het is een long shot, maar geef je ook aan dat de database UTF-8 collatie moet gebruiken? Eigenlijk verwacht ik dat de phpBB installer er wel voor zorgt dat dat de tabellen zelf de goede collation mee krijgen, maar niet geschoten is altijd mis.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

nemcis

Bericht door nemcis » 08 dec 2009, 17:38

Ik heb de bestanden inmiddels op de server gezet met dreamweaver en nu draait alles perfect :)

Gesloten