Permissies

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
danny1969
Contacteer:

Permissies

Bericht door danny1969 » 01 dec 2009, 21:49

• Adres van je forum: http://gymnasticsforum.be
    Event. modificaties op je forum:nvt
    Wanneer ontstond het probleem?nvt
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nvt
    Wat is het probleem?
Ik zit met een vraag over permissie instellingen. Ik lees in jullie handleiding dat het heel simpel is maar toch lukt het me niet. Zegt waarschijnlijk meer over mij dan over phpbb3.

Ik zit met volgend probleem, er is een gebruiker die in een groep proefmoderator staat. Ik heb ze al de moderatorfunctie kunnen geven. Maar ik slaag er maar niet in een forum enkel voor moderatoren ook zichtbaar te maken voor die groep (gebruiker). In permissies>forumpermissies staat die groep in groepen voor dat forum, met instelling permissies op volledige toegang. Maar toch is het forum niet zichtbaar voor haar? Wat zou ik vergeten zijn? Iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie hulp, groetjes Danny ;)

..

Jim
Contacteer:

Re: Permissies

Bericht door Jim » 02 dec 2009, 14:41

Als je een probleem hebt met de permissies, en het lijkt alsof je echt alles hebt gedaan zoals je het zou moeten dan kan je altijd de Permissie maskers gebruiken om erachter te komen waar het fout zit.

Ga naar Permissies -> Bekijk forum-gerelateerde permissies.
Vul de naam in en kijk naar de permissies. Klik op het pijtje voor een permissie om deze te traceren.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

danny1969
Contacteer:

Re: Permissies

Bericht door danny1969 » 02 dec 2009, 15:26

Dank je voor de tip Jim.

Maar als ik daar kijk zie ik op haar gebruikersnaam onderstaande op ja (groen) staan, en toch ziet ze het forum niet :?

Traceer instelling Kan forum zien
Traceer instelling Kan nieuwe onderwerpen openen
Traceer instelling Kan forum lezen
Traceer instelling Kan reageren op onderwerpen

Zou ik iets over het hoofd zien? Of zou het eerder iets te maken hebben omdat die groep gemaakt is met http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9&t=770205 waar ze in staat :?

Ik denk het persoonlijk niet. Ik moet zeggen dat het permissie systeem me steeds kopzorgen geeft :oops:

Groetjes, Danny

edit: blijkbaar was toch iets fout gelopen met het toevoegen van het lid in de groep proefmoderatoren. Ik heb ze verwijderd en opnieuw toegevoegd en het probleem is opgelost. :D

Gesloten