automatische backup maken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Jose
Contacteer:

automatische backup maken

Bericht door Jose » 04 nov 2009, 13:35

• db.garnalenenkreeftensite.nl (http://www.garnalenenkreeftenforum.nl)
    Wanneer ontstond het probleem?vandaag
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik wil binnenkort mijn forum gaan verhuizen van een host naar mijn eigen server. Om dit goed te kunnen uitvoeren ben ik nu met een testforum begonnen, om zo wegwijs te worden. (db.garnalenenkreeftensite.nl)
Nu las ik in de archieven dat het met een scriptje mogelijk is om automatisch backups te laten maken van je database, naar gmail.
Kun je dit script ook gebruiken voor 3.0.5? Ik heb m ingevuld en geupload via Ipswitch naar /public/sites/db.garnalenenkreeftensite.nl/sqlbackup

ik las al dat je het beter naar de /private/ kunt uploaden, maar ik dacht... i k test het eerst even uit.

als ik nu browse met ?exec=1 erachter krijg ik deze melding:
Forbidden

You don't have permission to access /sqlbackup/ on this server.
de gegevens voor in het script heb ik uit de config.php gehaald..

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Kan ik het bijv. wel uploaden met Ipswitch, of moet het via msqlmyadmin(ofzoiets...)

Groet,

Jose

marian0810
Contacteer:

Re: automatische backup maken

Bericht door marian0810 » 04 nov 2009, 14:50

Nee, omdat je gebruik maakt van een gratis forumdienst kun je dat niet zelf. Alleen de mensen van freeforum.org kunnen dat. Ze hebben daar een eigen supportforum, daar kun je o.a. dit erover lezen:

http://support.freeforums.org/viewtopic ... up#p343467

Ofwel voor 30 dollar kun je een backup meekrijgen.

Gesloten