- Adres van je forum: http://tfbsclan.freehostia.com/forum
Event. modificaties op je forum: Nog geen
Wanneer ontstond het probleem? Niet
phpBB versie: 3.0.2
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
Wat is het probleem?Hoe update ik mijn forum naar 3.0.5? En hoe kan je die vragen automatisch krijgen?
Forum updaten naar van 3.0.2 naar 3.0.5
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Forum updaten naar van 3.0.2 naar 3.0.5
Laatst gewijzigd door Lvl_3_Cola op 01 nov 2009, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Geen spoed.
Heb je modifcatie's geïnstalleerd op je forum? Zo nee: download het 3.0.5 pakket en overschrijf alle bestanden met dat nieuwe pakket (behalve config.php, images/ and files/), en dan www.jouwwebsite.nl/install/database_update.php uitvoeren.
Als je wel MOD's geïnstalleerd hebt kan je de automatische updater gebruiken. Op deze wiki pagina vind je meer info over updaten: Updaten phpBB3.
Als je wel MOD's geïnstalleerd hebt kan je de automatische updater gebruiken. Op deze wiki pagina vind je meer info over updaten: Updaten phpBB3.
Dat is standaard niet mogelijk, daarvoor heb je een modificatie nodig.Lvl_3_Cola schreef:En hoe kan je die vragen automatisch krijgen?
Jeroen
-
Het is me eerste keer met FTP, ik was 2 dagen bezig met taal NL. Heb wel de Het Team aangepast.
Graag voortaan een duidelijke titel gebruiken, in plaats van Geen spoed.
Is het je nou gelukt of niet?Lvl_3_Cola schreef:Het is me eerste keer met FTP, ik was 2 dagen bezig met taal NL. Heb wel de Het Team aangepast.
Kan ik er niet uit opmaken

Jeroen
Re: Forum updaten naar van 3.0.2 naar 3.0.5
Wat lukt er niet? Hoe ver ben je al gekomen?
Als je wat duidelijker bent kan je beter geholpen worden
Als je wat duidelijker bent kan je beter geholpen worden

Jeroen
-
Heb dat nog niet gedaan, wel stijlen toegoegd en het NL pakkket.
Ook de naam van Het Team veranderd, en naam van beheerders en globale moderators.
Ik snap ook niet hoe ik die Mods kan toevoegen.
Ook de naam van Het Team veranderd, en naam van beheerders en globale moderators.

Ik snap ook niet hoe ik die Mods kan toevoegen.
Misschien heb je wat aan de uitleg op de phpBB wiki.
Het is eigenlijk heel simpel, je opent het install.xml bestand - welke bij de mod geleverd wordt - in je browser, er staat welke bestanden je moet openen en welke code's je moet toevoegen en op welke plek.
Je zegt dat je al de naam van moderators hebt veranderd, daar moest je toch ook wat opzoeken en aanpassen? Zo gaat dat bij modificatie's installeren ook
Het is eigenlijk heel simpel, je opent het install.xml bestand - welke bij de mod geleverd wordt - in je browser, er staat welke bestanden je moet openen en welke code's je moet toevoegen en op welke plek.
Je zegt dat je al de naam van moderators hebt veranderd, daar moest je toch ook wat opzoeken en aanpassen? Zo gaat dat bij modificatie's installeren ook

Jeroen
-
Het is als een .zip bestand. Moet ik het niet ehm.. Ergens uploaden en uitpakken?Pietje15 schreef:Misschien heb je wat aan de uitleg op de phpBB wiki.
Sorry, dit is me eerste keer met FTP. Vind al knap dat ik zo ver ben!

Ok, we gaan in dit topic verder over het updaten wat je gevraagd hebt, en hier; viewtopic.php?f=53&t=51921&view=unread#unread verder over de MODs.
-
paul schreef:Ok, we gaan in dit topic verder over het updaten wat je gevraagd hebt, en hier; viewtopic.php?f=53&t=51921&view=unread#unread verder over de MODs.
Pietje15 schreef:Dat heb ik je in deze post al geprobeerd uit te leggen, dus laten we daar maar verder gaan anders zijn we in twee topics te gelijk aan het posten en dat zorgt alleen maar voor verwarring.

Zo werkt het niet inderdaad, laten we mods maar in mods forum houden en support in support 
Misverstandje dus.

Misverstandje dus.
Jeroen
(Dit is geen dubbelpost, mijn vorige post werd gebumpt door topic starter)
Hoe ver ben je nu met updaten?
Waar loop je vast en wat lukt er niet?
Jeroen
-
Ik snap niet waar ik alles moet zetten, dus begin ik er maar niet aan.Pietje15 schreef:(Dit is geen dubbelpost, mijn vorige post werd gebumpt door topic starter)

Dat is natuurlijk geen goede mentaliteit hèh 
Waar je alle forum bestanden moet zetten?
Als je je forum in www.jouwwebsite.nl wilt hebben, dan upload je alle bestanden uit het pakket naar de hoofdmap van je server. Als je je forum in www.jouwwebsite.nl/forum wilt hebben, dan maak je eerst een map genaamd "forum" in de hoofdmap, en dan upload je alle bestanden naar de map forum.

Als je je forum in www.jouwwebsite.nl wilt hebben, dan upload je alle bestanden uit het pakket naar de hoofdmap van je server. Als je je forum in www.jouwwebsite.nl/forum wilt hebben, dan maak je eerst een map genaamd "forum" in de hoofdmap, en dan upload je alle bestanden naar de map forum.
Jeroen
-
WTF?Pietje15 schreef:Dat is natuurlijk geen goede mentaliteit hèh
Als je je forum in http://www.jouwwebsite.nl wilt hebben, dan upload je alle bestanden uit het pakket naar de hoofdmap van je server. Als je je forum in http://www.jouwwebsite.nl/forum wilt hebben, dan maak je eerst een map genaamd "forum" in de hoofdmap, en dan upload je alle bestanden naar de map forum.

Daar hebben we natuurlijk weinig aan.
Je kan overigens als het echt niet wil lukken ook de hulp van het Service Team inschakelen, maar dan moet je het wel eerst echt zelf geprobeerd hebben.
Aan zo'n opmerking die je hiervoor gaf heeft natuurlijk niemand wat.
Je kan overigens als het echt niet wil lukken ook de hulp van het Service Team inschakelen, maar dan moet je het wel eerst echt zelf geprobeerd hebben.
Aan zo'n opmerking die je hiervoor gaf heeft natuurlijk niemand wat.
Jeroen
-
Het is me eerste keer met FTP. Kan je het niet duidelijk uitleggen, stap voor stap? 

Je hebt het pakket van phpBB gedownload, dat is als het goed is een .zip bestand.
Dat pakket pak je uit op je pc, en dan heb je als het goed is een map die phpBB (of iets wat er heel erg op lijkt) heet.
Nu ga je naar je FTP, daar heb je waarschijnlijk een paar mappen staan als je inlogd? Kan je me eens vertellen welke mappen je daar allemaal hebt staan? Ik kan nu wel doorgaan met uitleg maar als je hier al vast loopt dan kan ik beter even wachten.
Dus laat even zien welke mappen je ziet na het inloggen op je FTP.
Dat pakket pak je uit op je pc, en dan heb je als het goed is een map die phpBB (of iets wat er heel erg op lijkt) heet.
Nu ga je naar je FTP, daar heb je waarschijnlijk een paar mappen staan als je inlogd? Kan je me eens vertellen welke mappen je daar allemaal hebt staan? Ik kan nu wel doorgaan met uitleg maar als je hier al vast loopt dan kan ik beter even wachten.
Dus laat even zien welke mappen je ziet na het inloggen op je FTP.
Jeroen