Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
lowlands
Bericht
door lowlands » 28 okt 2009, 17:20
- Adres van je forum: http://www.zzpverenigingmontfoortoudewater.nl/forum/
Event. modificaties op je forum: Geen
Wanneer ontstond het probleem? NAdat ik op registreer heb geklikt om de terms te zien en deze gewijzigd heb.
phpBB versie: 3.0.5 (denk ik)
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Heb de terms file ucp.php aangepast
Wat is het probleem?
Nadat ik de terms file ucp.php had aangepast heb ik de pagina die na het klikken op Registreren verschijnt (met de terms)ververst. Nu krijg ik voortdurend de volgende melding bovenin het scherm als ik wil inloggen op het beheerderspaneel:
Code: Selecteer alles
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/ucp.php:1)
Ik kan dus effectief niet meer in admin komen. Heb de cookies al verwijderd, browser gesloten en pc opnieuw opgestart maar het probleem blijft.
Wie o wie kan mij uit deze benarde positie bevrijden?
Groet,
Theo Kiers
..
-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 28 okt 2009, 17:47
output started at /language/nl/ucp.php:1
Heb je daar wat in veranderd? Zo ja, met welk programma?
-
lowlands
Bericht
door lowlands » 28 okt 2009, 17:52
Met Dreamweaver.
Laat maar. Na jouw opmerking kreeg ik ineens een brainwave en heb ucp.php vervangen en het probleem is opgelost. Ergo een fout gemaakt bij het aanpassen.
Groet,
Theo
Laatst gewijzigd door
lowlands op 28 okt 2009, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 28 okt 2009, 17:58
Dan is dat waarschijnlijk het probleem. Dreamweaver is daar niet geschikt voor. Zoek even naar een goede editor zoals notepad++, je moet namelijk zorgen dat je taalbestand is opgeslagen als "UTF 8 zonder BOM" anders krijg je dat soort foutmeldingen.
-
lowlands
Bericht
door lowlands » 28 okt 2009, 18:01
Had inmiddels mijn reaktie aangepast. Het probleem is dus verholpen.
Ik zal de aanpassing nu in notepad doen.
Dank je voor de reaktie.
Groet,
Theo
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 29 okt 2009, 10:09
Opgeslagen met BOM kan inderdaad, maar meer in het algemeen is het probleem dat er voor de eerste <?php (dat is wat er gebeurd als er een BOM in het bestand terecht komt, dat zijn twee speciale bytes aan het begin van de file) of na de afsluitende ?> nog karakters staan (spaties meestal, want dat valt niet zo op). Daardoor wordt PHP getriggerd om de output te beginnen, wat vaak een probleem is omdat het script nog headers moet toevoegen aan de response voor bijvoorbeeld cookies (om de output te beginnen moeten namelijk eerst de headers verstuurd worden en als die eenmaal verstuurd zijn en het script probeert nog header-informatie toe te voegen, dan krijg je deze foutmelding).