Hallo,
Even een snelle vraag. Ik heb het meerdere malen gezien op forums, maar weet niet hoe ik het moet instellen.
Ik zou graag hebben dat wanneer een niet ingelogd iemand op mijn (toekomstige) forum komt, diegene zich eerst moet registreren of inloggen voordat hij überhaupt de onderwerpen kan zien.
Bericht:
Klik op de onderstaande link om u te registreren of in te loggen:
Registreer u nu op het forum
Inloggen op het forum
Of iets dergelijks
Hoe / waar kan ik dit instellen?
Alleen toegang bij registratie
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Alleen toegang bij registratie
In beheerderspaneel kun je bij permissies instellen welke groepen (waaronder gasten) wat mogen zien/doen in welke forums. Bij elke forums dus uitschakelen dat ze het mogen bekijken.
Die had ik gevonden, maar dat geeft ze nog steeds niet de melding dat ze zich eerst dienen te registreren toch?
Je krijgt dan volgens mij een melding als:
Je kunt HTML gebruiken om de melding naar believen vorm te geven.
Als je die melding wil aanpassen, moet je inJe beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen.
./language/nl/viewforum.php
de melding bij 'NO_READ_ACCESS'
aanpassen en in ./language/nl/common.php
de melding bij'SORRY_AUTH_READ'
.Je kunt HTML gebruiken om de melding naar believen vorm te geven.
Het is niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik heb een beter alternatief gevonden.
Niet geregistreerde gebruikers kunnen nu wel het forum inzien, maar telkens slechts de eerste post. Wanneer ze meer willen zien dienen ze zich eerste te registreren.
Toch bedankt voor de hulp!
Niet geregistreerde gebruikers kunnen nu wel het forum inzien, maar telkens slechts de eerste post. Wanneer ze meer willen zien dienen ze zich eerste te registreren.
Toch bedankt voor de hulp!