Forum stuurt emails aan onbekende adressen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
AylaAsperger

Forum stuurt emails aan onbekende adressen

Bericht door AylaAsperger » 04 sep 2009, 15:03

• Event. modificaties op je forum: ACP Add User / Board3 Portal / MCP Info On Index / Notify Reply Yes / Reset Login Attempts / User Reminder / Welcome PM On First Login
    Wanneer ontstond het probleem? Een tijdje terug.
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik krijg bij tijd en wijle mails die het forum aan leden stuurt terug met de foutmelding dat het niet bezorgd kan worden aan bepaalde emailadressen. Echter deze emailadressen zijn niet van leden van het forum of mensen die ik ken. Ik heb geen idee waarom het forum de mails ook naar deze adressen probeert te sturen. Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen! Dit is de mail die ik krijg:
Hi. This is the qmail-send program at server.....
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<jasper.feenstra@student.utwente.nl>:
130.89.2.8 does not like recipient.
Remote host said: 553 5.3.0 <jasper.feenstra@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.8.

<v.m.roling@student.utwente.nl>:
Remote host said: 553 5.3.0 <v.m.roling@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.8.

<j.berkers@student.utwente.nl>:
130.89.2.9 does not like recipient.
Remote host said: 553 5.3.0 <j.berkers@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.9.

<b.s.meerman@student.utwente.nl>:
Remote host said: 553 5.3.0 <b.s.meerman@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.9.

<m.eggink@student.utwente.nl>:
Remote host said: 553 5.3.0 <m.eggink@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.9.

<bsmeerman@yahoo.co.uk>:
77.238.177.142 failed after I sent the message.
Remote host said: 554 delivery error: dd This user doesn't have a yahoo.co.uk
account (bsmeerman@yahoo.co.uk) [0] - mta139.mail.ird.yahoo.com

<dirkjanw@tiscali.nl>:
195.241.79.130 does not like recipient.
Remote host said: 550 Mailbox unavailable.
Giving up on 195.241.79.130.

--- Below this line is a copy of the message.
Laatst gewijzigd door AylaAsperger op 09 sep 2009, 04:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Forum stuurt emails aan onbekende adressen

Bericht door Paul » 04 sep 2009, 15:42

waarop baseer je dat deze emails door je forum zijn gestuurd?

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 06 sep 2009, 00:10

paul schreef:waarop baseer je dat deze emails door je forum zijn gestuurd?
Dat baseer ik op het feit dat de originele mail er bij staat, en dat zijn steeds de automatische mails van het forum naar een van de leden. Daarmee bedoel ik mails zoals "Welkom op dit forum en dit zijn uw inloggegevens" / "Er is een nieuwe reactie in het topic waar u een abbonnement op heeft" / "Er is een niewe topic in het forum waar u een abbonnement op heeft" / "Uw account is gedeactiveerd" / "U bent x dagen niet op het forum geweest". Het zijn in ieder geval mails die ik niet zelf stuur.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 06 sep 2009, 08:19

Geef dan eens de hele mail die je krijgt, en niet alleen het eerste deel.

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 07 sep 2009, 01:31

paul schreef:Geef dan eens de hele mail die je krijgt, en niet alleen het eerste deel.
Oke, hier is de hele mail!
Hi. This is the qmail-send program at server.adres.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<jasper.feenstra@student.utwente.nl>:
Remote host said: 553 5.3.0 <jasper.feenstra@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.8.

<v.m.roling@student.utwente.nl>:
Remote host said: 553 5.3.0 <v.m.roling@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.8.

<j.berkers@student.utwente.nl>:
Remote host said: 553 5.3.0 <j.berkers@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.9.

<b.s.meerman@student.utwente.nl>:
Remote host said: 553 5.3.0 <b.s.meerman@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.9.

<m.eggink@student.utwente.nl>:
Remote host said: 553 5.3.0 <m.eggink@student.utwente.nl>... no such student
Giving up on 130.89.2.9.

<bsmeerman@yahoo.co.uk>:
77.238.177.142 failed after I sent the message.
Remote host said: 554 delivery error: dd This user doesn't have a yahoo.co.uk
account (bsmeerman@yahoo.co.uk) [0] - mta139.mail.ird.yahoo.com

<dirkjanw@tiscali.nl>:
195.241.79.130 does not like recipient.
Remote host said: 550 Mailbox unavailable.
Giving up on 195.241.79.130.

--- Below this line is a copy of the message.

Return-Path: <forumadmin@forumadres.nl>
Received: (qmail 24861 invoked by uid 10125); 3 Sep 2009 13:53:14 +0200
To: "=?UTF-8?B?VW1tIFNhbG1hbmU=?=" <forumlid@hotmail.com>
Subject: =?UTF-8?B?TWVsZGluZyB2YW4gaGV0IHBsYWF0c2VuIHZhbiBlZW4gcmVhY3RpZSAtIFJh?=
=?UTF-8?B?bWFkYW4gZW4ga2luZGVyZW4=?=
From: <forumadmin@forumadres.nl>
Reply-To: <forumadmin@forumadres.nl>
Sender: <forumadmin@forumadres.nl>
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <613fb99d4025b92fdaa3d2d728318aa4@forum.forumadres.nl>
Date: Thu, 03 Sep 2009 13:40:36 +0200
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: PhpBB3
X-MimeOLE: phpBB3
X-phpBB-Origin: phpbb://www.forumadres.nl

Hallo Forumlid,

Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp: "Onderwerp" op Forum. Er is een reactie gekomen op dit onderwerp na je laatste bezoek. Je kunt de volgende link gebruiken om deze reactie(s) te bekijken. Je ontvangt geen e-mails meer over dit onderwerp totdat je het bezocht hebt.

Als je de laatste berichten sinds je laatste bezoek wilt zien, klik dan op de volgende link:
http://www.forumadres.nl/viewtopic.php? ... 239&e=1239

Als je naar het onderwerp wilt gaan, klik dan op de volgende link:
http://www.forumadres.nl/viewtopic.php?f=38&t=262

Als je naar het forum wilt gaan, klik dan op de volgende link:
http://www.forumadres.nl/viewforum.php?f=38

Als je geen e-mails wilt ontvangen kan je op "Geen abonnement meer op dit onderwerp" klikken onderaan het onderwerp. Of klik op de volgende link:
http://www.forumadres.nl/viewtopic.php? ... atch=topic

--
Forum Admin

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 sep 2009, 08:15

Dat betekent toch echt dat ze lid moeten zijn op je forum met dat emailadres, anders zouden die emails niet verstuurd worden.

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 07 sep 2009, 14:55

paul schreef:Dat betekent toch echt dat ze lid moeten zijn op je forum met dat emailadres, anders zouden die emails niet verstuurd worden.
Dat zijn ze héél zeker weten niet. Ik heb maar weinig leden en weet precies wie dat zijn en met welke email adressen, en daar zitten bovenstaande adressen niet tussen. Bovendien zijn dat alleen maar vrouwen.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 sep 2009, 15:12

En dat heb je ook gecontroleerd in je admin paneel?

phpBB stuurt geen emails naar random adressen. Dus ze zullen toch echt op één of andere manier op jouw forum lid (zijn) geweest.

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 07 sep 2009, 15:26

paul schreef:En dat heb je ook gecontroleerd in je admin paneel?

phpBB stuurt geen emails naar random adressen. Dus ze zullen toch echt op één of andere manier op jouw forum lid (zijn) geweest.
Ik heb het gecontroleerd in mijn admin paneel, in mijn database, overal. Ik weet 100% zeker dat ze geen lid zijn en ook nooit zijn geweest. Zoals ik in het bericht hierboven al benoemde is mijn forum alleen voor vrouwen en is het een besloten groep. Dus niemand komt binnen zonder dat ik daar van weet. Ik heb zelfs alle files van de geinstalleerde mods doorgezocht om te kijken of daar misschien deze adressen in voor zouden komen, maar ook daar heb ik niets gevonden.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 sep 2009, 15:52

Hoe heb je in de database gekeken dan?

Zoals ik al zei, phpBB gaat niet naar random emailaddressen een email sturen, dus het moet ergens in je DB staan/gestaan hebben, of een tweede forum ergens op je hosting staan.

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 08 sep 2009, 00:24

paul schreef:Hoe heb je in de database gekeken dan?

Zoals ik al zei, phpBB gaat niet naar random emailaddressen een email sturen, dus het moet ergens in je DB staan/gestaan hebben, of een tweede forum ergens op je hosting staan.
Ik vind het net zo vreemd als dat jij dat vind, dat verzeker je. De reden dat ik zo stellig ben dat het geen leden van mij kunnen zijn (geweest) is omdat registratie op mijn forum uit staat, en ik leden zelf toevoeg via de ACP Add User Mod. Ik weet dus precies wie er lid zijn geworden en met welke adressen. Op mijn hosting staat bovendien maar één forum. Ik heb in mijn database gekeken door in te loggen op PHPmyAdmin en een zoekopdracht te gebruiken. Bovendien heb ik alle bestanden van Mods die op het forum staan met ctrl-F doorzocht. Nergens vind ik een verwijzing naar deze mailadressen. Als er nog ergens is waar ik zou kunnen zoeken noem het maar op en dan kijk ik, ik heb in ieder geval géén idee waar ik het nu nog kan vinden.

Tazmanian
Contacteer:

Bericht door Tazmanian » 08 sep 2009, 20:04

Ga eens naar de ledenlijst en klik dan op "zoek een lid". Geef dan bij e-mail een emailadres op, en zie of er dan een username naar boven komt.

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 08 sep 2009, 20:25

Tazmanian schreef:Ga eens naar de ledenlijst en klik dan op "zoek een lid". Geef dan bij e-mail een emailadres op, en zie of er dan een username naar boven komt.
Dat had ik ook al lang gecheckt. Ik heb het nu nóg een keer gecheckt maar je krijgt gewoon "Er zijn geen leden die voldoen aan de zoekopdracht". Bovendien staat er één nickname bovenaan de email, dus het zou zoiezo alleen naar dat lid gestuurd moeten worden. Daarnaast zijn dit mailadressen van mannen en mijn forum is alleen voor vrouwen. Ik sta voor een groot raadsel, en ik hoop dat iemand een idee heeft hoe dit kan komen! Aangezien ik al op meerdere manieren heb vermeld en bewezen dat deze mensen geen lid zijn van mijn forum en het ook nooit geweest zijn zou ik het op prijs stellen als dat nu van mij aangenomen word.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 sep 2009, 21:23

Zou je bij mij per PM een admin account kunnen sturen, en toegang tot je FTP zodat ik zelf eens kan kijken hoe het precies kan?

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 09 sep 2009, 04:49

Hoi Paul,

Ik heb je een PB gestuurd. Ik zal in ieder geval blijven zoeken tot ik dit probleem heb gevonden en opgelost, want het irriteert me mateloos. Als er nog iemand is die dit probleem herkent, laat het dan alsjeblieft weten in deze topic! En als er nog iemand een idee heeft waar ik nog kan kijken dan hoor ik dat uiteraard ook graag.

justme_linnie

Bericht door justme_linnie » 09 sep 2009, 17:56

Hoiii Allemaal

Ik heb het ook al 2x gehad met mijn forum!
Ik heb de mails gedelete. Maar ik zal ze de volgende keer bewaren.
Ik kreeg ze in het webmaster adres
Ik heb toen ook de adressen gecontroleerd maar die kwamen ook niet voor op het forum!

Groetjes Linda

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 18 okt 2009, 00:08

Hallo,

Ik heb nu ruim een maand in de gaten gehouden hoe vaak dit is gebeurd, en het gaat om 14 mails in een maand. De mails zijn elke keer naar mij een mod of een willekeurig lid, en niet elke keer naar dezelfde persoon. Ik hoop dat iemand inmiddels een idee heeft waar dit vandaan komt en hoe ik het op zou kunnen lossen!
E-mail failure notice schreef:Zo, 20 september, 2009 13:39

Hallo LID,

Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je een forum in de gaten houdt, "FORUM" op "FORUM". Dit forum heeft een nieuw bericht in het onderwerp "TOPIC" sinds je laatste bezoek. Je kunt de volgende link gebruiken om het laatste nieuwe bericht te lezen, er zullen geen herinneringen meer gestuurd worden tot je dit onderwerp bezocht hebt.

Zo, 20 september, 2009 13:39

Hallo LID,

Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp: "TOPIC" op FORUM. Er is een reactie gekomen op dit onderwerp na je laatste bezoek. Je kunt de volgende link gebruiken om deze reactie(s) te bekijken. Je ontvangt geen e-mails meer over dit onderwerp totdat je het bezocht hebt.

Hallo LID,

Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp: "TOPIC" op FORUM. Er is een reactie gekomen op dit onderwerp na je laatste bezoek. Je kunt de volgende link gebruiken om deze reactie(s) te bekijken. Je ontvangt geen e-mails meer over dit onderwerp totdat je het bezocht hebt.

Hallo LID,

Vr, 25 september, 2009 14:06

Hallo LID,

Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je een forum in de gaten houdt, "TOPIC" op "FORUM". Dit forum heeft een nieuw bericht in het onderwerp "TOPIC" sinds je laatste bezoek. Je kunt de volgende link gebruiken om het laatste nieuwe bericht te lezen, er zullen geen herinneringen meer gestuurd worden tot je dit onderwerp bezocht hebt.

Vr, 2 oktober, 2009 11:23

Hallo LID,

Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je een forum in de gaten houdt, "TOPIC" op "FORUM". Dit forum heeft een nieuw bericht in het onderwerp "TOPIC" sinds je laatste bezoek. Je kunt de volgende link gebruiken om het laatste nieuwe bericht te lezen, er zullen geen herinneringen meer gestuurd worden tot je dit onderwerp bezocht hebt.

Vr, 2 oktober, 2009 11:23

Hallo LID,

Di, 13 oktober, 2009 09:59

Hallo LID,

Je hebt een nieuw bericht ontvangen van "LID" op het forum "FORUM" met het volgende onderwerp: ONDERWERP

Di, 13 oktober, 2009 10:14

Hallo LID,

Hallo LID,

Hallo LID,

Hallo LID,

Je hebt een nieuw bericht ontvangen van "LID" op het forum "FORUM" met het volgende onderwerp: ONDERWERP

Za, 17 oktober, 2009 21:13

Hallo LID,

Za, 17 oktober, 2009 21:13

Hallo LID,

justme_linnie

Bericht door justme_linnie » 23 okt 2009, 09:03

Hallo,

Ik heb het ook nog steeds maar wel minder dan hierboven

gr Linda

Gesloten