admin geen toegang meer tot beheerderspaneel

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zoomer
Contacteer:

admin geen toegang meer tot beheerderspaneel

Bericht door zoomer » 05 sep 2009, 10:13

• Adres van je forum: http://test.j_a_n_z_w_e_e_p.nl/phpbb_old
    Event. modificaties op je forum: image resizer, imageshack
    Wanneer ontstond het probleem? na updaten naar 3.0.2.
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? update
    Wat is het probleem?
Na het succesvol updaten van 3.0.1 naar 3.0.2 heb ik gewoon in kunnen loggen met admin en in het beheerderspaneel kunnen kijken. Wel viel met op als ik naar de forum index ging dat er 1 verborgen gast aanwezig was op het forum naast de ingelogde gebruiker (ikzelf). (Update op een testforum buiten het officiele forum dus gebruikers weten het zo maar niet te vinden).

Een paar minuten later (inmiddels uitgelogd geweest) log ik opnieuw in als admin en wil naar het beheerderspaneel gaan. Daar krijg ik de volgende melding:
'Je hebt geen beheerderspermissies en daarom heb je ook geen toegang tot de beheerderspaneel'.

Temp internetbestanden en cookies weggooien had geen resultaat.

Hoe kan ik de admin (via de phpmysql?) weer beheerdersrechten teruggeven?

Update:

Ik ben toch even doorgegaan met updaten. Na het updaten van 3.0.2 naar 3.0.3 lukt het me wel weer.
Als ik nu naar het beheerderpaneel ga krijg ik weer netjes de melding dat ik nog een keer moet inloggen.
Beetje vreemd maar kennelijk was er na update naar 3.0.2 iets mis met deze extra-inlog-stap...

Hmmm.... het treedt nu toch weer op...

In firefox... en niet in explorer...

Update:
cache geleegd via beheerderspaneel (explorer).

Inloggen gaat goed: Afmelden [ admin ] staat linksboven in beeld. Berichten plaatsen geen probleem. Ook andere beheerdersacties zoals verplaatsen of wijzigen van berichten, geen probleem.

Wanneer ik dan op de link [ Beheerderspaneel ] klik krijg ik de melding: Toegang tot het beheerderspaneel is niet toegestaan, omdat je geen beheerderspermissies hebt..
Wat me dan opvalt is dat er nu Aanmelden staat linksboven in beeld (dus de admin lijkt automatisch uitgelogd te zijn). Als ik daar op klik hoef ik niet in te loggen. Direct is de admin weer ingelogd; Afmelden [ admin ] staat weer linksboven in beeld.

Is er iemand die doorziet wat er aan de hand kan zijn? Ik krijg de 2e x inlog voor beheerderspaneel dus niet te zien.
Laatst gewijzigd door zoomer op 05 sep 2009, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: admin geen toegang meer tot beheerderspaneel

Bericht door Paul » 05 sep 2009, 10:47

Graag niet dubbelposten, maar je vorige bericht bewerken. Ik heb je posts nu samengevoegd.

zoomer
Contacteer:

Re: admin geen toegang meer tot beheerderspaneel

Bericht door zoomer » 07 sep 2009, 19:15

De oplossing inmiddels gevonden. Omdat ik veel posts lees waarin niet meer staat dan 'opgelost' ipv wat de oplossing dan geweest is hierbij de oplossing voor dit probleem:

N.a.v. de wiki http://wiki.phpbb.nl/Forum_verhuizen_%28phpBB3%29 had ik het cookiedomain leeg gelaten omdat daar staat 'probeer' eerst leeg. Nooit meer aan gedacht om ook eens de domeinnaam in te vullen en dat was de oplossing. :D

Gr Zoomer
met dank aan phpbb.com

Gesloten