Bij backup probleem met gebruikers met apostrof

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ger
Contacteer:

Bij backup probleem met gebruikers met apostrof

Bericht door Ger » 20 jul 2009, 09:02

• Adres van je forum: http://www.swordfactsbenelux.nl
    Event. modificaties op je forum:diversen, niets gebruikersnaam gerelateerd
    Wanneer ontstond het probleem?Terugzetten backup
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nope.
    Wat is het probleem?
Onlangs heb ik een backup terug moeten zetten van het forum. Dit is een backup die niet vanuit de phpBB-funcitonaliteit is gemaakt, maar vanuit phpmyadmin. Dit ging op zich goed, maar na het terugzetten ontstond hetvolgende probleem: gebruikers die een apostrof (') in hun gebruikersnaam hebben, konden niet meer inloggen: hun gebruikersnaam werd niet herkend. Ook als ik die gebruikers via het beheerderspaneel wilde openen, werkte dit niet. Ze stonden nog wel gewoon in de ledenlijst zoals het hoort, en dan kon ik ze ook gewoon via de "beheer gebruiker"-link bewerken. Door de gebruikersnaam opnieuw in te voeren, waarbij die dus opnieuw geparsed werd, was het probleem verholpen.

Nu hebben gelukkig maar 2 gebruikers een apostrof in hun naam, dus dat scheelt. Ik vind het echter wel een interessant probleem, en vraag me twee dingen af:
1. Is dit een probleem dat ook optreed bij de phpBB-backup?
2. Is dit preventief te verhelpen?

Gesloten