Opnieuw witte pagina

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Alfred

Opnieuw witte pagina

Bericht door Alfred » 12 jul 2009, 13:56

• Adres van je forum: http://forum.graafschap-middeleeuwen.nl
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? sinds installatie 3.0.5 (NL)
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? zie viewtopic.php?f=40&t=50776 en viewtopic.php?f=40&t=50719
    Wat is het probleem?

In het kort. Ik had problemen met het verschijnen van witte pagina's na registratie door nieuwe gebruikers. Bestaande gebruikers kregen een witte pagina te zien na het posten van een bericht. Het bericht verscheen niet op het forum. Na herinstallatie, zoals geadviseerd, kon ik het beheerderspaneel niet meer openen. Dit weer opgelost. Zie ook beide voorgaande postings. Nu kunnen gebruikers zich wederom niet meer registreren noch kunnen bestaande gebruikers een bericht posten. Kortom, weer terug bij af. Er verschijnen steeds witte pagina's zonder enige foutmelding. Graag een oplossing. Herinstallatie heeft de vorige keer dus niet geholpen,
    bij voorbaat grote dank!
    Alfred
..

Derky
Contacteer:

Re: Opnieuw witte pagina

Bericht door Derky » 14 jul 2009, 09:39

Als er een witte pagina verschijnt betekend dit eigenlijks dat er een fout is opgetreden. Op een live omgeving moet er natuurlijk nooit een fout getoond worden vandaar dat deze meldingen ook verborgen staan standaard.

Maar om deze fout op te lossen moeten we wel de foutmelding weten, je kan in je Apache error log kijken of je daar iets in terug kan vinden.
Je kan ook de foutmeldingen (nu even tijdelijk) aanzetten door het volgende te plaatsen in het .htaccess bestand welke in de map van het forum staat.

Code: Selecteer alles

php_flag display_errors on
(gewoon onderaan het bestand erbij plaatsen op een nieuwe regel)

Als het goed is krijg je nu een foutmelding te zien in plaats van een witte pagina, als je deze hier plaatst kunnen we je waarschijnlijk verder helpen. ;)

Alfred

Bericht door Alfred » 14 jul 2009, 21:30

Ik heb de regel aan het .htaccess bestand toegevoegd, maar krijg nog steeds een lege witte pagina te zien en geen foutmelding. Voor de zekerheid nog wel de buffer geleegd, maar dat helpt niet. De pagina blijft maagdelijk wit. Wellicht zegt dat ook iets?
met groet, Alfred

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 jul 2009, 21:34

Heb je ook alle bestanden uit de cache map verwijderd behalve .htaccess en index.html?
Jeroen

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 14 jul 2009, 21:39

Je hebt waarschijnlijk de database foutmelding niet goed aangepakt (uit je vorige posts). Alleen het legen van je cache folder is niet genoeg. Dit werkt als het goed is wel: viewtopic.php?f=40&t=51039#p400898

Maar oke. Je hebt nu een witte pagina en dat duidt op een fout in je php bestanden (als veilig krijg je dan een wit scherm). Heb je files geëdit? Want je gaf aan dat het eerst wel weer werkte. Wanneer is het wederom misgegaan?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Alfred

Bericht door Alfred » 15 jul 2009, 10:31

@pietje15: ik heb alle bestanden uit de cache verwijderd, dus ook index.html :( .htaccess zie ik niet met FileZilla, mijn versie (de nieuwste) wil de verborgen bestanden niet laten zien, ook al forceer ik dat. Het zit niet mee...

@FreakyBlue: Ja, ik ben weer terug bij af :oops: Wel een beheerderspaneel, maar witte pagina's voor gebruikers... Ik heb geen files met de hand geëdit. Het ging voor de witte pagina's voor de gebruikers goed toen ik 3.0.5 opnieuw over mijn bestaande 3.0.5 had geïnstalleerd, maar toen kon ik niet meer bij het beheerderspaneel. Waarna ik, naar je zegt, dus een verkeerde oplossing heb gevonden. :(
Het is wellicht raadzaam om jouw opmerking ook achteraan mijn 'zogenaamde' oplossing te zetten(?)

Alfred

Bericht door Alfred » 16 jul 2009, 21:40

Is het verstandig om opnieuw 3.0.5 te installeren en vervolgens de problemen die optreden met het bereiken van het beheerderspaneel met de nieuwe link viewtopic.php?f=40&t=51039#p400898 op te lossen?

Alfred

Bericht door Alfred » 10 aug 2009, 15:06

Inmiddels de vakantie achter de rug en nog maar eens een poging gewaagd mijn forum weer aan de praat te krijgen. Dit keer de posting
viewtopic.php?f=40&t=51039#p400898
gevolgd.
Echter ook zonder resultaat. Weer een witte pagina bij het plaatsen van een nieuw bericht. Dit terwijl ik een volledig nieuwe 3.0.5 upload met database update heb uitgevoerd, volgens de instructies uit de gemelde post.

in .htaccess heb ik de foutmeldingregel opgenomen, maar dit werkt ook al niet. Der pagina blijft wit. Wie weet er raad?

groet, Alfred

Gesloten