Upgrade 3.0.4 naar 3.0.5 gaat niet zoals het hoort.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Tony_CC

Upgrade 3.0.4 naar 3.0.5 gaat niet zoals het hoort.

Bericht door Tony_CC » 07 jul 2009, 20:41

Huidige phpBB versie: 3.0.4
Adres van je forum: http://www.canecorso-forum.nl
Servicetaak: Upgrade

Heb de upgrade volgens de beschreven procedure gevolgt echter krijg ik dan foumeldingen en zit het vol met fouten.
Hoop dat iemand kan helpen...

Pascal
Contacteer:

Re: Upgrade 3.0.4 naar 3.0.5 gaat niet zoals het hoort.

Bericht door Pascal » 08 jul 2009, 07:25

Verplaats van service,

Support wordt hier gegeven ;)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 08 jul 2009, 09:16

Welke procedure? Wat voor foutmeldingen?

Tony_CC

Bericht door Tony_CC » 08 jul 2009, 12:27

Mijn excuses voor de verkeerde plaatsing.

In het beheerderspaneel van het forum volg ik onderstaande procedure:
Huidige versie 3.0.4
Laatste versie 3.0.5
Incomplete update ontdekt
phpBB constateerde een incomplete automatische update. Wees er zeker van dat je elke stap van het automatische updatemiddel hebt uitgevoerd. Hieronder vind je de link opnieuw, of ga direct naar je installatiemap.

Nieuwe versie
Lees de mededeling omtrent de laatste versie goed voor dat je verder gaat met het bijwerken, want deze bevat waarschijnlijk nuttige informatie. Deze bevat ook de downloads en een overzicht van alle wijzigingen in de nieuwe versie.

Hoe werk ik mijn phpBB-forum bij?
De gemakkelijke manier van het bijwerken van je installatie bevat onderstaande stappen en gelden enkel voor het automatisch updatepakket. Je kunt ook kiezen voor de manieren die in het INSTALL.html document staat. De stappen om phpBB3 automatisch bij te werken zijn:

Ga naar de phpBB.nl downloads pagina en download het "Automatische updaten" zip-archief;

Pak het zip-archief uit;

Upload de uitgepakte install-map volledig naar je phpBB-root (waar je config.php ook staat).

Eenmaal geüpload, zal je forum, door het uploaden van de install-map, voor gewone gebruikers uitgeschakeld zijn.

Ga nu naar de install-map en begin met het bijwerken van je forum.

Daar zal je geholpen worden met het bijwerken. Je wordt ook op de hoogte gebracht zodra alles bijgewerkt is.
Deze methode heb ik al 2 maal geprobeerd, en daarna de aangepaste files geupload. Als ik daarna echter probeer in te loggen krijg ik fouten waarbij wordt aangegeven dat bepaalde mappen niet bestaan ??
Zet ik mijn backup terug van de files die in de root staan, dam werkt die weer, echter zoals je ziet geeft die een melding van onvolledige update ??

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 09 jul 2009, 07:12

Je krijgt deze melding, omdat je enkel je database hebt geupdate en niet je files.
Kan je vertellen wat je precies doet bij de stap in het updateproces waarin de verschillen per file aangegeven staan (zeg maar de conflict-bestanden). Welke keuze neem jij daar: nieuw bestand, oud bestand of samenvoegen?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Tony_CC

Bericht door Tony_CC » 09 jul 2009, 11:54

Ik zal even stap voor stap aangeven wat ik doe.

- Via het beheerderspanel download ik dat updatepakket.
- Dit pak ik uit en upload zoals aangeven de INSTALL map naar de root waarin ook de config.php file staat.
- Vervolgens ga ik naar http://www.webadres.nl/install en volg de aangegeven stappen.
- Daar ga ik naar het tabblad UPDATE en klik op GA DOOR NAAR DE VOLGENDE STAP
- Vervolgens UPDATE DATABASE en daarna CONTROLEER BESTANDEN

Dan krijg ik het volgende:

http://www.pcvital.nl/test-forum/1.jpg

Hier kies ik voor: adm/style/overall_header.html hier laat ik het vinkje staan bij VOEG MODIFICATIES SAMEN, alle overige bestanden laat ik staan op VOEG NIET SAMEN, GEBRUIK NIEUW BESTAND

Dan klik ik op: Download aangepast archiefbestand (aanbevolen)

Hierna krijg ik een kijst met bestanden die ik download als ZIP, die pak ik uit en upload ze zoals aangegeven. (Zijn de mappen ADMIN en INCLUDES)

Na het uploaden klik ik op CONTROLEER OPNIEUW en krijg dan

Afbeelding

Nu verwijder ik de INSTALL map en probeer in te loggen.

Duhhh..... Nou werkt die schijnbaar wel zoals het hoort, versie is aangepast en alles klopt !!
Dacht, ik zet hem hier toch maar neer, misschien hebben meer mensen er wat aan.

In elk geval thnx voor de hulp !!!

Kan dus op slot.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 10 jul 2009, 15:15

Tony_CC schreef:Kan dus op slot.
Ze zetten hier geen support topics op slot ;)
Als ze hem zouden sluiten en je straks weer hetzelfde probleem hebt open je een nieuw topic en dan zijn er twee.
Jeroen

Tony_CC

Bericht door Tony_CC » 10 jul 2009, 20:58

Oh, ok. Maar in elk geval is het probleem opgelost ;)

steene

Bericht door steene » 08 aug 2009, 20:56

Shit IK ZIT Echt met een probleem!

IK krijg deze foutmelding:

PHP Notice: in file /install/install_update.php on line 86: require() [function.require]: Unable to access ./../includes/db/mysqli.php
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/install_update.php on line 86: require(./../includes/db/mysqli.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './../includes/db/mysqli.php' (include_path='.:/usr/share/php') in /customers/logopedia.be/logopedia.be/httpd.www/install/install_update.php on line 86

Wat ik heb gedaan was: bij alles gebruik nieuw bestand, die hele boel gedownload en nu als ik controleer opnieuw klikte krijg ik die foutmelding. Probleem is dat ik nu niet meer opnieuw kan controleren en dus niet verder kan...

Ik kan wel nog naar: http://www.logopedia.be/install/ surfen maar als ik naar http://www.logopedia.be surf krijg ik volgende foutmelding:

Warning: require() [function.require]: Unable to access ./includes/db/mysqli.php in /customers/logopedia.be/logopedia.be/httpd.www/common.php on line 196

Warning: require(./includes/db/mysqli.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /customers/logopedia.be/logopedia.be/httpd.www/common.php on line 196

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './includes/db/mysqli.php' (include_path='.:/usr/share/php') in /customers/logopedia.be/logopedia.be/httpd.www/common.php on line 196

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 aug 2009, 21:14

Je mag daarvoor best zelf een topic starten volgens mij.

Je kunt is proberen om de gehele install map opnieuw te uploaden, het lijkt erop dat er enkele bestanden ontbreken.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

steene

Bericht door steene » 08 aug 2009, 21:56

Bedankt Kevin,
Ik heb de mappen docs en install opnieuw geupload, maar als ik alles opnieuw probeer krijg ik nog steeds diezelfde foutmelding?

Help :(

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 aug 2009, 22:00

En staat dit bestand op de server?

./includes/db/mysqli.php en zo ja wat zijn de cmod rechten dan van dit bestand?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

steene

Bericht door steene » 08 aug 2009, 22:10

Neen dat staat er niet er staat wel een mysql.php maar geen mysqli.php?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 aug 2009, 22:11

Download is een verspakket en upload uit de map ./includes/db/ is de ontbrekende bestanden naar de server en probeer de update opnieuw te starten.
Afbeelding

steene

Bericht door steene » 08 aug 2009, 22:14

ok probeer ik nu

steene

Bericht door steene » 08 aug 2009, 22:18

Kevin

Dat werkte, super.
Maar tijdens de installatie krijg ik nu geen waslijst met fouten maar wel deze vraag:

Code: Selecteer alles

Nieuwe bestanden
De volgende bestanden bestaan momenteel niet in jouw installatie. Deze bestanden zullen worden toegevoegd naar jouw installatie.

includes/diff/
engine.php
[ Bekijk bestandsinhoud
includes/diff/
renderer.php
[ Bekijk bestandsinhoud
wat doe ik hiermee? Ftp upload of download? En als het download is dan gewoon de gedownloade files terug oploaden waar nodig?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 aug 2009, 22:21

inderdaad voor downloaden kiezen en op de server sommige overschijven en enkele toevoegen zo te zien. De download die je krijgt staat gelijk aan de root van je server dus je kan de hele map uploaden en kiezen voor overschijven.

Dan als dat gebeurt is kies je voor controleer bestanden opnieuw en dan zou hij de melding moeten geven dat je forum geupdate is en kun je de install map verwijderen.
Afbeelding

steene

Bericht door steene » 08 aug 2009, 22:28

Super van je, Kevin! Daarmee is het gelukt, ik ben je dankbaar :-)
Groeten,
Stijn

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 aug 2009, 22:29

Geweldig weer iemand blij gemaakt vandaag, mooi moment om de dag af te sluiten.
Afbeelding

Gesloten