Ik heb zelf een klein vraagje.
Ik heb zojuist phpbb geinstalleerd en dat ging verder allemaal prima.
maar er is een optie die ik niet kan vinden.
Hoe zorg ik er voor dat mensen nog voor dat ze op het forum komen moeten inloggen.
Ik wil niet dat ze de inhoud zien van het forum etc.
Dus dat ze een inlogscherm krijgen of iets in die richting.
Gr
Imaroe
Hoe laat ik een gebruiker verplicht inloggen ?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- FreakyBlue
- Contacteer:
Re: Hoe laat ik een gebruiker verplicht inloggen ?
Het makkelijkste: je kan de permissies zo instellen dat niet-geregistreerde leden (gasten) geen leesrechten hebben op je forum. Dan zien ze niets
Dit kan je doen in je beheerderspaneel --> permissies.

Dit kan je doen in je beheerderspaneel --> permissies.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions
oke dank,
Maar is het ook mogelijk dat ze naar bijv www.site.nl/forum gaan. En het eerste dat ze moeten doen is inloggen.
Maar is het ook mogelijk dat ze naar bijv www.site.nl/forum gaan. En het eerste dat ze moeten doen is inloggen.
Dan moet je eigenlijk zorgen dat hij gelijk naar
/ucp.php?mode=login
verwijst in plaats van je forum index.Re: Hoe laat ik een gebruiker verplicht inloggen ?
Dat is geen standaard optie, er is al wel een MOD voor gemaakt. Als je erna zoekt vind je deze gelijk. 

-
Ik heb het op deze manier opgelost:
een Welkom-forum gemaakt (de oude categorie zeg maar) die mensen als eerste tegenkomen wanneer ze het forum bezoeken. Forum type: link, Hoofdforum: geen bovenliggend item, permissies: kopieer rechten niet. Forum link: link naar je UCP.
Rechten (permissies) op dat Welkom-forum: In groepen: Gasten. (gebruikers leeg)
Op deze manier heb je een soort eerste pagina waar iedereen op terechtkomt, willen ze de inhoud van je forum bekijken, dan zullen ze eerst moeten inloggen en/of registreren.
een Welkom-forum gemaakt (de oude categorie zeg maar) die mensen als eerste tegenkomen wanneer ze het forum bezoeken. Forum type: link, Hoofdforum: geen bovenliggend item, permissies: kopieer rechten niet. Forum link: link naar je UCP.
Rechten (permissies) op dat Welkom-forum: In groepen: Gasten. (gebruikers leeg)
Op deze manier heb je een soort eerste pagina waar iedereen op terechtkomt, willen ze de inhoud van je forum bekijken, dan zullen ze eerst moeten inloggen en/of registreren.