Nieuwe leden kunnen zich niet meer registreren na verhuizing

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
Christophe
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:37
Locatie: Stekene, België
Contacteer:

Nieuwe leden kunnen zich niet meer registreren na verhuizing

Bericht door Christophe » 15 jun 2009, 15:46

  • Adres van je forum: http://palmvrienden.net/forums/
    Event. modificaties op je forum:Lytebox
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.2

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Verhuizing naar nieuwe server
    Wat is het probleem?
Hallo iedereen,

Nieuwe leden kunnen zich niet meer registreren op het forum sinds ik de hele website (inclusief forum) naar een VPS heb verhuisd. Ze kunnen hun gegevens (naam, wachtwoord, mailadres, ...) wel invullen, maar er wordt van de server geen mail gestuurd om hun registratie te bevestigen.

Op de VPS zijn de mailinstellingen nog niet geconfigureerd, noch kan ik mails ontvangen (wel verzenden) met het mailadres van het forum (adminmailadres). Kan dat het probleem zijn, of heeft dit er niets mee te maken?

Alvast bedankt voor alle hulp! :D

Mvg,
Christophe

EDIT: De mails komen ook niet in de spamfolders terecht ;)
EDIT 2: Ik heb gemerkt dat er van contactformulieren van andere delen van de website ook geen mails verzonden worden, dus zal het wel aan de server liggen vermoed ik ...

Gebruikersavatar
rohit
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:05
Contacteer:

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet meer registreren na verhuizing

Bericht door rohit » 15 jun 2009, 16:17

uh vps ? wat is dat :P

heb je alle instellingen bij Server instellingen goed staan? database instellingen enzo ook goed??

Gebruikersavatar
Christophe
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:37
Locatie: Stekene, België
Contacteer:

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet meer registreren na verhuizing

Bericht door Christophe » 15 jun 2009, 16:23

VPS = Virtual Private Server. Een stukje server helemaal voor jou alleen dus :D Ik heb een 512MB bij Slicehost gekocht (welja, gehuurd eigenlijk) Echt top en niet duur!

De instellingen staan inderdaad allemaal goed. Ik kan echter geen mails sturen van de hele website, dus waarschijnlijk heeft het met de server te maken.

Bedankt voor meedenken ;)

Groeten,
Christophe

Gesloten