BBCodes

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
AirWarrior

Re: BBCode

Bericht door AirWarrior » 21 mei 2009, 14:04

Is een leuke BBcode voor lange berichten.
Is er ook een mogelijkheid om het scrollen te stoppen als je met je muis er op staat?
Je muis weghalen en dan gaat ie weer verder scrollen. :roll:
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Jeroen

Re: BBCodes

Bericht door Jeroen » 24 mei 2009, 17:17

Pietje15 schreef:Maar ik bedoel, dat als bijv. de URL van de stream is http://www.website.nl/webcam dat je die tussen [stream] tags zet, en dat je dan een windows media player schermpje krijgt in je post.

Ik heb het hier trouwens over live-webcam streams (nee, ik ben geen vieze dingen van plan, het gaat hier om vogel webcams ;) )
Bumpje :D
Jeroen

TF_Team

Bericht door TF_Team » 26 mei 2009, 10:29

TF_Team schreef:Kan me iemand mss helpen met een gepaste code voor in mijn menubalk dat ik volgende links clips kan afspelen met tekst
<div style='padding:3px; border:1px solid #000000; border-bottom:0px; background: #000000; text-align:center; width:310px'><object width='310' height='259'><param name='movie' value='http://www.youtube.com/v/Ok-VVH0ULE8&re ... ram><param name='wmode' value='transparent'></param><embed src='http://www.youtube.com/v/Ok-VVH0ULE8&rel=1' type='application/x-shockwave-flash' wmode='transparent' width='310' height='259'></embed></object></div><object width='300' height='180'><embed src='http://widget.lyricsmode.com/i/scroll2. ... lor=000000' width='318' height='181' type='application/x-shockwave-flash'/></embed></object><br /><a href="http://www.lyricsmode.com" target="_blank">Song lyrics</a> | <a href="http://www.lyricsmode.com/lyrics/b/bob_ ... _boys.html" target="_blank">Bad Boys lyrics</a>
http://www.lyricsmode.com/lyrics/b/bob_ ... _boys.html
bumpje
niemand die me kan helpen ?

AirWarrior

Re: BBCode

Bericht door AirWarrior » 27 mei 2009, 18:35

litan schreef:Ik heb er een aangepast en die werkt bij mij.
Hieronder de bbcode, als iemand die soms ook wil proberen.
De text loopt van onder naar boven.

Code: Selecteer alles

[marquee]{TEXT}[/marquee]

HTML replacement
<marquee direction=up behavior=loop="-50" scrollamount="2" width="100%">{TEXT}</marquee>

Help line
Marquee: [marquee]Your text here[/marquee]

Display on posting page = yes
;)
AirWarrior schreef:Is een leuke BBcode voor lange berichten.
Is er ook een mogelijkheid om het scrollen te stoppen als je met je muis er op staat?
Je muis weghalen en dan gaat ie weer verder scrollen. :roll:

Niemand die het weet??
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Mitchel

Bericht door Mitchel » 09 jun 2009, 14:23

Is er misschien iets om bb code's in een titel van een topic te gebruiken?

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 13 jun 2009, 20:38

Ik ben bezig met het testen van de anchor BB code maar zit met een probleem.
Alles werkt, dus ik kan linken binnen een pagina maar de omhoog link werkt niet.
In de code kan je zien dat ik op de eerste regel dit heb staan [ anchor]top[ /anchor]
En onder elk bericht staat deze code [ goto=top]Omhoog[ /goto]
De volledige code staat in de spoiler.
Spoiler: bekijk
[anchor]top[/anchor]
  • [goto=1]Zwangere dobberman[/goto]
  • [goto=2]Honden bijten 6-jarig meisje dood[/goto]
  • [goto=3]Hond eet spaargeld op[/goto]
  • [goto=4]Rusthuis neemt retriever in dienst[/goto]
[anchor]1[/anchor]
[area=Zwangere dobberman]De doberman is zwanger. De brandweerman heeft haar juist gered uit de brand in het huis waar ze woont. Hij droeg haar in zijn armen naar de voortuin, en ging dan verder met het bluswerk Toen de vlammen eindelijk geblust waren, ging hij zitten om op adem te komen en even uit te rusten. Een fotograaf van de krant krant Charlotte (North Carolina) zag dat de hond uit de verte naar de brandweerman keek. Hij zag hoe de hond recht naar de brandweerman liep, en vroeg zich af wat er nu ging gebeuren. Als hij zijn camera klaarpakte, kwam de hond net bij de vermoeide brandweerman, die net haar leven had gered, en dat van de jongen in haar buik. Ze likte hem net toen de fotograaf dit kiekje maakte.

[goto=top]Omhoog[/goto][/area]

[anchor]2[/anchor]
[area=Honden bijten 6-jarig meisje dood]In Frankrijk is zaterdagmiddag een 6-jarig meisje om het leven gekomen nadat ze gebeten werd door twee honden. De twee Duitse schepers behoorden tot het gezin. Dat meldt de Franse politie zondag.

De feiten vonden plaats in Grandes-Loges, een dorp in de buurt van Chalons-en-Champagne, ten zuiden van Reims. Het meisje verliet zaterdag rond 16 uur het ouderlijk huis en toen haar ouders haar twee uur later niet zagen terugkomen, maakten ze zich ongerust.

De politie en brandweer werden er bij gehaald en gingen op zoek naar het meisje. Ze vonden haar levenloze lichaam even later terug in het hok van de twee Duitse herders van het gezin. "De honden hadden het meisje doodgebeten", zegt de adjunct-burgemeester van Grandes-Loges.

Het is nog onduidelijk hoe en waarom het meisje in het hok is geraakt en of ze met de honden heeft gespeeld. De honden bevonden zich volgens de politie wel degelijk in een goed afgesloten hondenhok. De Duitse herder staat in Frankrijk niet geklasseerd als een gevaarlijke hond.

De moeder van het kindje was naar verluidt erg voorzichtig tegenover de honden. "Het is een ongeluk. De ouders hadden nochtans veel vertrouwen in de honden", aldus de adjunct-burgemeester.

De gendarmerie van Chalons-en-Champagne onderzoekt de zaak.

[anchor]3[/anchor]
[area=Hond eet spaargeld op]Een Amerikaanse moeder klopte overuren en knipte bonnentjes uit om centjes te sparen. Het loonde allemaal de moeite. Ze had al snel vierhonderd dollar gespaard maar die centen verdwenen op een levende Zwitserse bankrekening.

Deel geld gerecupereerd Augie, de grote Zwitserse berghond van de familie heeft de centjes opgegeten. Kelley Davis kon zich wel vervloeken. Ze had het geld laten rondslingeren op het bureau in haar slaapkamer. Maar geen nood. Toen ze haar hond uitliet, zag ze al snel een deel van haar spaarcentjes terug. Het hondje moest poepen en daar kwam het geld te voorschijn. "Kinderen", zei ze. "Begin maar te verzamelen." Samen met haar bengels haalde ze drie biljetten van honderd dollar en enkele muntstukken uit de poep van hun hond. Een beetje geld opeten kan geen kwaad, zegt Steve Marks, professor dierengeneeskunde aan de N.C. State University. "Honden verteren zoiets makkelijk." Maar de vrouw heeft nog niet al haar spaargeld terug. Ze hoopt alsnog dat ze het volledige bedrag kan recupereren, schrijft de News Observer. (vsv)

[anchor]4[/anchor]
[area=Rusthuis neemt retriever in dienst]ZEMST

Personeel en bewoners verwelkomen nieuwe 'bewoner'

Femke is officieel de nieuwe resident in rusthuis Releghem. Femke is een hond. De rusthuisbewoners en begeleidster Trees De Maeyer willen haar nooit meer kwijt.

Met een pootafdruk op haar 'arbeids-overeenkomst' ging Femke officieel van start in Releghem

Het rusthuis in de Lindestraat liet al kleine dieren toe: vogeltjes, konijnen, vissen. Maar nu loopt er ook 'rusthuishond' door de gangen. Femke doet samen met begeleidster en ergotherapeute Trees De Maeyer haar ronde. Heeft ze het rode sjaaltje om, dan is aanraken verboden. Voor de rest heeft Femke niets liever dan een flinke aai over de kop.

Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat de aanwezigheid van een gezelschapsdier helpt bij het verbeteren van de levenskwaliteit. Het rusthuis in Zemst zet die theorie in de praktijk om. Via het project Ouderenzorg en Honden, opgezet door de vzw Ethologia (studie- en informatiecentrum over relatie mens-dier), stelde Releghem zich kandidaat en werd geselecteerd .

Zo geraakte Femke in Zemst. De anderhalf jaar oude golden retriever, kreeg aanvankelijk een opleiding als blindengeleidehond in het Blindengeleide Centrum in Tongeren. Alles verliep goed, maar het ontbrak Femke aan dat tikkeltje karakter om zelf de leiding te nemen.

Ergotherapeute Trees De Maeyer zag andere mogelijkheden. 'Het klikte meteen. Ik nam haar mee. Ze is dag en nacht bij mij. Femke is een aanhankelijk en zacht dier dat niets liever heeft dan geknuffeld te worden', legt ze uit.

De bewoners riepen vroeger 'Goeie morgen, Trees'. Nu klinkt het: 'Ha, dag Femke'.

'Ze is een van ons', zeggen de bewoners.

Het OCMW heeft niets moeten betalen voor Femke. Er werd wel een gift van 1.000 euro gedaan aan het centrum van Tongeren. Het OCMW betaalt Femkes voeding en de lessen in de hondenschool.

Met het achterlaten van een pootafdruk op haar 'arbeidsovereenkomst' ging Femke officieel van start in Releghem. Tot tevredenheid van de bewoners. 'Nog nooit zo een lief beest gezien.

Hier kan je de werking zien van de BB code http://www.hond-en-baas.be/forum/viewto ... f=85&t=782

Ik heb het kunnen oplossen voor top te veranderen naar 0, dit werkt en dus springt hij nu naar boven.
Zou ik de code ergens in het bestand overall_header.html kunnen plaatsen zodat hij volledig naar boven springt zodat het logo te zien is? of werkt dat enkel binnen een pagina.

Dennis_Ajax

Bericht door Dennis_Ajax » 15 jun 2009, 09:56

Is er ergens een BBCode voor Widescreen Youtube? Of heb ik hem over het hoofd gezien.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 15 jun 2009, 14:49

Is gewoon een kwestie van de afmetingen van de embedded player in de "gewone" YT-bbcode aanpassen.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Kittyj67

BBcode vraagje

Bericht door Kittyj67 » 20 jun 2009, 09:29

..Goedemorgen

Ik heb een vraagje mbt BBcode.. wil graag centreren.
Nu heb ik via berichten/bbcode, centreren aangemaakt en staat nu netjes ook bij de berichten
maar als ik nu ga centreren dan staat er in mn tekst [centeren] dan mn tekst [/centreren] maar
centreren doet hij niet.. denk dat de html vervanging niet goed is.. ik heb nu dit ingevoerd bij
de codes:

[center]{TEXT}[/center]
en html vervanging:

<span style="text-align: center;">{TEXT}</span>

Wat doe ik nu fout?

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Groetjes Kitty
Laatst gewijzigd door Derky op 20 jun 2009, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Samengevoegd met algemeen onderwerp, [code] toegevoegd

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 20 jun 2009, 09:51

Kittyj67 schreef:en html vervanging:

<span style="text-align: center;">{TEXT}</span>
Wij gebruiken hier:

<div align="center">{TEXT}</div>
En dat werkt wel :P

Kittyj67

Bericht door Kittyj67 » 20 jun 2009, 10:04

Helemaal goed.. hij doet het!!!

Onwijs bedankt voor je reactie.. ik kwam er niet meer uit!

Groetjes Kitty

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 jun 2009, 12:56

Waarschijnlijk zit het verschil in het feit dat in het ene geval een span en in het andere geval een div gebruikt wordt. Een span is een inline element en tekst erin centreren gaat geen verschil maken. Een div neemt standaard de volledig breedte van het parent element over. Op zich is het wel netter om style=... te gebruiken dan align=... Ik zou dus eens proberen:

<div style="text-align: center;">{TEXT}</div>
Dutch Open Projects

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 20 jun 2009, 13:01

Owja, dat had ik nog geeneens op gelet. :oops:
Ik heb het 2e bericht van dit onderwerp aangepast met jouw code. (daar stond center in)

Kittyj67

Bericht door Kittyj67 » 21 jun 2009, 07:42

bedankt ga ik die eens proberen... maar wat ik me afvraag is dat dit het verschil is
tussen phpbb 2 en 3 dus.... maar nu wil ik een plaatje (klikbaar)
op verschillende forums hebben op mn index pagina. Nu wilt dit dus ook niet lukken
eerst kon ik daar puur html gebruiken en een bbcode maar nu niet meer dus
waar haal ik dan die code vandaan? Want bij de oudere vragen hier wordt dit nog niet behandeld.

Bedankt alvast hoor voor jullie tijd..

Groetjes Kitty
Wijziging:
ik heb het al opgelost..... simpel nadenken :-)
gewoon je img tussen je url zetten en voila gefixed... mag dus gesloten worden dit toppic

Gr Kitty
Laatst gewijzigd door Derky op 21 jun 2009, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelpost

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 21 jun 2009, 16:22

We sluiten geen topics tenzij deze niet aan de regels voldoen, verder is dit een algemeen topic over BBcodes.

Let ook op dat je niet dubbelpost, ik heb je berichten samengevoegd nu.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 02 jul 2009, 20:40

Hallo,

Hoe en waar verander ik de volgorde waarin de BBCode's bij het plaatsen van een bericht staan?
Dus ik wil bijv. de BBCode na de hebben, hoe doe ik dat?

Graag jullie reactie :)
Jeroen

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 02 jul 2009, 22:00

Dat kan (standaard iig) niet.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 02 jul 2009, 22:11

Snap ik, maar ik bedoelde ook in welk bestand staat dat aangegeven :)
Jeroen

Addy_Snow

Bericht door Addy_Snow » 05 jul 2009, 09:28

ik zag op pagina 1 hoe je bbcodes kun toevoegen
maar ik kan: post instellingen toch echt nergens vinden in administration?

EelkeB

Bericht door EelkeB » 05 jul 2009, 12:48

Als je zelf je phpBB-installatie hebt gedaan, open dan even een apart topic in het support forum, zodat daar uitgezocht kan worden wat er aan de hand is. Heb je een forum aangemaakt bij een forum-service, dan zit het er dik in dat deze functionaliteit niet beschikbaar is. Sowieso moet je dan bij hun te rade gaan.
Dutch Open Projects

Gesloten