Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
PC Beveiligen
-
Contacteer:
Bericht
door PC Beveiligen » 23 apr 2009, 18:31
- Adres van je forum: http://www.forum.pcbeveiligen.nl/phpbb3
Event. modificaties op je forum: 2 anti-spam vragen
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie: 3.0.4
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?
Sommige nieuwe gebruikers ontvingen geen (of pas na langere tijd) de activatie mail.
Sinds kort heb ik het vermoeden dat deze gebruikers zich registreren met een Gmail account en dat Gmail de e-mails blokkeerd (was volgens mij ook het geval met phpbb2).
1) Weet iemand of dit kan kloppen?
2) Weet iemand hoe je dit evt. op kan lossen?
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 24 apr 2009, 09:52
Ik heb zelf geen Gmail, maar bevinden de mailtjes zich wellicht in de "Junkmail"? Als de mailtjes daadwerkelijk niet aankomen, ligt de fout waarschijnlijk bij de host.
-
PC Beveiligen
-
Contacteer:
Bericht
door PC Beveiligen » 24 apr 2009, 10:47
Voor zover ik begreep van een supportsite van phpbb2 (Forumup.nl), kwamen de mailtjes ook niet terecht in de spambox maar werden geheel tegengehouden en moest de betreffende gebruiker via Gmail 'vragen' of de afzender voortaan kon worden doorgelaten..
Beetje vreemd, maar ik vroeg me af of andere mensen hier ervaring mee hadden of iets over wisten..
-
FreakyBlue
-
Contacteer:
Bericht
door FreakyBlue » 24 apr 2009, 15:08
Heb ik persoonlijk nog nooit last van gehad en mijn leden die een gmail adres gebruiken ook niet.
-
AirWarrior
Bericht
door AirWarrior » 24 apr 2009, 15:24
Geen last mee gehad. Degene die zich met Gmail hadden ingeschreven hadden ook direct de activeringsmail gekregen.
Heb nu Gmail geblokkeerd voor inschrijvingen ivm veel nutteloze inschrijvingen op het forum.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 24 apr 2009, 15:37
Ik heb hier ook geen problemen mee. Dit is echt alleen bij Gmail? Je kan een e-mail sturen via het gebruikersprofiel in phpBB. Zoek eens iemand op en stuur een testberichtje. Kijk of die aankomt. Zo nee, probeer dit dan ook eens met een ander account waarbij het geen Gmail is.
-
AirWarrior
Bericht
door AirWarrior » 24 apr 2009, 17:03
Is het wel een probleem met alleen Gmail?
Of is het een instelling ACP > Instelingen E-mails?
Code: Selecteer alles
E-mail pakketgrootte:
Dit is het aantal e-mails die worden verzonden in één pakket.
Dit is de standaard instelling van je forum. Mss moet je dit aanpassen. (zeg ook maar wat

)
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.