forum en mods installatie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
drhuer

forum en mods installatie

Bericht door drhuer » 09 apr 2009, 20:23

• Adres van je forum: http://nvt
    Event. modificaties op je forum:nee
    Wanneer ontstond het probleem? nog
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
ik heb niet zozeer een probleem maar ik ben een total newbie op dit forum. uit alle reacties/vragen die ik hier gelezen heb is dit forum zeer hulpvaardig. en heb het volste vertrouwen dat ik hier geholpen ga worden. maar kleine kanttekening voor diegene die mij gaan/willen helpen. (ik ben niet echt behendig met php lees echte newbie. Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden met het opzetten van mijn forumpje. Om maar meteen met de deur in huis te vallen zal ik vertellen wat er allemaal al gelukt is;

Gedaan:
1) ik heb verzie 3.0.4 met succes geinstalleerd (lokaal helaas)
2) verder heb ik add user in het acp geinstalleerd

nu wil ik graag deze thread gebruiken om mijn ervaringen te delen en mijn progressie te bespreken.

Nog te doen:
agenda mod installeren
gallery installeren
automox installeren
.......
ik hoop dat ik op de goede plaats mijn thread heb gestart en dat ik de hulp krijg die ik hoop te krijgen

alvast bedankt

drhuer aka rob

..

Derky
Contacteer:

Re: forum en mods installatie

Bericht door Derky » 09 apr 2009, 21:20

En wat lukt er niet? :P

EelkeB

Bericht door EelkeB » 10 apr 2009, 12:19

Ik geloof dat het idee meer is dat drhuer al zijn problemen in deze thread zet, op het moment dat hij ze tegenkomt. Concrete problemen waren er nog niet bij het openen van dit topic. Lijkt me erg handig voor drhuer, maar verder...? :roll:
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

drhuer

Bericht door drhuer » 15 apr 2009, 22:55

Nou na een paar drukke dagen toch maar even een reactie plaatsen. inmiddels draait mijn forum niet meer lokaal en ook niet op web. krijg allemaal vreemde meldingen; zie hieronder ==> ik heb xammp lokaal draaien en daar krijg ik na een herstart "violation error at adress"hele vervelende melding btw. kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen;

1) Hoe los ik die violation error op?
2) Als ik een schone installatie van phpbb3 wil doen moet ik dan de files plaatsen in htdocs?
3) hoe los ik onderstaande error op? en wat betekent deze?

Alvast bedankt

---------
General Error
SQL ERROR [ mysqli ]

Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) [2003]

EelkeB

Bericht door EelkeB » 16 apr 2009, 06:55

Die violation error kan ik me niet veel bij voorstellen. Kun je een screenshot plaatsen?

De error over de database wil zeggen dat er iets mis is met de gegevens die je hebt opgegeven voor de database. In de trand van: "zit de stekker er wel in?", draait je database wel?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten