Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Kenichi
Bericht
door Kenichi » 04 apr 2009, 13:56
- Adres van je forum: http://www.wieisdemol.woelmuis.nl/forum
Event. modificaties op je forum: add user, chat
Wanneer ontstond het probleem? 26 februari, maar ik merk het nu pas. (dus vanaf het begin van mijn forum al)
phpBB versie: 3.0.4
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Volgens mij niet. (4 dagen geleden een back-up terug gezet.)
Wat is het probleem?
Het forum verstuurd geen e-mails.
Niet bij aanmelden, en bij nieuwe PB's
In foutenlog staat dit (dit zijn er 2 van de 8 ofzo).
Code: Selecteer alles
E-mail-fout
» EMAIL/PHP/mail()
/forum/memberlist.php
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_messenger.php on line 416: mail() [function.mail]: SAFE MODE Restriction in effect. The mail() command is not allowed.
E-mail-fout
» EMAIL/PHP/mail()
/forum/install/index.php
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_messenger.php on line 416: mail() [function.mail]: SAFE MODE Restriction in effect. The mail() command is not allowed.
Kan het omdat de F-sock uitstaat misschien?

-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 04 apr 2009, 14:12
Nee, omdat je host de mail functie uit heeft staan. gebruik SMTP i.p.v. de mail functie. Dit kan je onder de mailinstelling instellen.
-
Kenichi
Bericht
door Kenichi » 04 apr 2009, 14:21
paul schreef:Nee, omdat je host de mail functie uit heeft staan. gebruik SMTP i.p.v. de mail functie. Dit kan je onder de mailinstelling instellen.
Hoe moet ik dat invullen?
Vanaf wat voor e-mail adres kan dat?
E-mail-fout
» EMAIL/SMTP
/forum/memberlist.php
Verbinding met SMTP-server mislukt : 0 :
<b>[phpBB Debug] PHP Notice</b>: in file <b>/includes/functions_messenger.php</b> on line <b>846</b>: <b>fsockopen() has been disabled for security reasons</b><br />
fsock

Laatst gewijzigd door
Kenichi op 04 apr 2009, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 04 apr 2009, 14:37
je kan de gegevens van je eigen ISP voor internet nemen. Je kan het instellen in admin -> email settings.
-
Kenichi
Bericht
door Kenichi » 04 apr 2009, 14:38
E-mail-fout
» EMAIL/SMTP
/forum/memberlist.php
Verbinding met SMTP-server mislukt : 0 :
<b>[phpBB Debug] PHP Notice</b>: in file <b>/includes/functions_messenger.php</b> on line <b>846</b>: <b>fsockopen() has been disabled for security reasons</b><br />
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 04 apr 2009, 14:42
Dan kan je op die host helaas geen gebruik maken van de mailfunctie, je zal dan een andere host moeten zoeken.
-
Kenichi
Bericht
door Kenichi » 04 apr 2009, 16:16
paul schreef:Dan kan je op die host helaas geen gebruik maken van de mailfunctie, je zal dan een andere host moeten zoeken.
Ok, bedankt voor de hulp.
Ik zal verder kijken!