User verwijderd post maar dit kan normaal niet.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Liquid Bass

User verwijderd post maar dit kan normaal niet.

Bericht door Liquid Bass » 25 mar 2009, 19:37

• Event. modificaties op je forum: Geen.
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag, maar had ieder ander moment kunnen zijn.
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee.
    Wat is het probleem?
Vandaag ontdekte ik in het Moderation Log dat een Registered User (zonder enige status van moderator of admin) een post van zichzelf heeft verwijderd, terwijl deze feature voor Registered Users normaal gesproken niet mogelijk is.

Toen ik 'test out this user's permissions' probeerde, kreeg ik de optie om posts te verwijderen niet te zien, ook niet in andere posts van deze zelfde user.

Waar in het ACP moet ik op letten om dit te corrigeren?

..

Pascal
Contacteer:

Re: User verwijderd post maar dit kan normaal niet.

Bericht door Pascal » 25 mar 2009, 19:42

Kijk even bij de forum roles, of de forum permissions,
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

EelkeB

Re: User verwijderd post maar dit kan normaal niet.

Bericht door EelkeB » 27 mar 2009, 11:15

Je kunt door middel van permissie maskers ook nog bekijken welke permissies iemand heeft, en bovendien herleiden via welke weg hij/zij daaraan komt. Daarnaast ziet de log entry die de prune-functie achterlaat er op het eerste gezicht ook redelijk schrikbarend uit, misschien dat je die verward met een melding dat een gebruiker eigen posts heeft verwijderd? De prune wordt eenvoudigweg geactiveerd door de eerste gebruiker die een forum bezoekt nadat de ingestelde termijn voor de prune verlopen is.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten