Upgraden PHP versie 4.4.7 naar 5.2.5
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Upgraden PHP versie 4.4.7 naar 5.2.5
Ik ben al een tijdje met mijn host in conclaaf over het feit dat er een upgrade moet komen van mijn php versie 4.4.7 naar 5.2.5. (ze schijnen er daar niet echt verstand van te hebben)
Dit is een keer gedaan door mijn host (ik kan het ook zelf aangeven in mijn PHP paralells menu) Zie screen
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 15-720.jpg
Maar dan is de site meteen offline. Ik neem aan dat ik een soort van update moet doen om dit wel mogelijk te maken, maar ik heb geen idee hoe. Of is het uberhaupt niet mogelijk om dit te doen?
Ben namelijk bezig met het installeren van een blogmod te installeren, maar krijg het door deze oude versie niet voor mekaar omdat de blog mod daardoor niet ondersteund wordt.
Iemand die me hier bij kan helpen.
Alvast dank ....
Dit is een keer gedaan door mijn host (ik kan het ook zelf aangeven in mijn PHP paralells menu) Zie screen
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 15-720.jpg
Maar dan is de site meteen offline. Ik neem aan dat ik een soort van update moet doen om dit wel mogelijk te maken, maar ik heb geen idee hoe. Of is het uberhaupt niet mogelijk om dit te doen?
Ben namelijk bezig met het installeren van een blogmod te installeren, maar krijg het door deze oude versie niet voor mekaar omdat de blog mod daardoor niet ondersteund wordt.
Iemand die me hier bij kan helpen.
Alvast dank ....
Re: Upgraden PHP versie 4.4.7 naar 5.2.5
Er hoeft niks aangepast aan phpBB, phpBB werkt gewoon correct met php5. Dit probleem zal ergens anders aan liggen, kijk eens in de error log van apache.
Waar doe ik dat als ik vragen mag heb hier echt geen kennis van.paul schreef:Er hoeft niks aangepast aan phpBB, phpBB werkt gewoon correct met php5. Dit probleem zal ergens anders aan liggen, kijk eens in de error log van apache.
Heb verscheidene mods geinstalleerd maar heb echt geen idee welke problemen veroorzaakt ...
Hoop dat jullie me hierbij kunnen assisteren !!
Als je naar php5 overgaat, wat krijg je dan te zien als je naar je site gaat?
Komt hij helemaal niet binnen? Geeft hij aan dat je er niet op mag? Geeft hij een 404 error?
In geval dat hij helemaal niet meer binnen komt is er iets mis met de instellingen van je host, en zul je dus contact met hun op moeten nemen.
Komt hij helemaal niet binnen? Geeft hij aan dat je er niet op mag? Geeft hij een 404 error?
In geval dat hij helemaal niet meer binnen komt is er iets mis met de instellingen van je host, en zul je dus contact met hun op moeten nemen.
Nou als dat het is wordt het lastig, want de host reageert nergens op en overstappen naar een andere host is me teveel sores.Derk schreef:Als je naar php5 overgaat, wat krijg je dan te zien als je naar je site gaat?
Ze hebben een keer geprobeerd te upgraden en toen liep alles in de soep en deed de site een week niks meer !!
Maar als ik dus instel 5.2.5 dan start de site helemaal niet meer op !! Http fout 500 !
wat zie je in de error log van apache? Verder ben ik toch echt bang da tje voor php/apache support bij je webhost mijn zijn. Als jij geen eigen vps/dedicated server hebt is het hun pakkie aan.
Waar kan ik dat vinden ?paul schreef:wat zie je in de error log van apache? Verder ben ik toch echt bang da tje voor php/apache support bij je webhost mijn zijn. Als jij geen eigen vps/dedicated server hebt is het hun pakkie aan.
In het control panel van je host waarschijnlijk. Als je dat niet kan vinden zal je het aan je host moeten vragen.
Error 500 is een internal server error. Waarschijnlijk past het systeem een htaccess bestand ergens aan die ervoor zorgt dat apache voor jou site niet meer php4 pakt maar php5, waar een error in ontstaat zodra je hem omzet.
Hiervoor zul je toch echt bij je host aan moeten kloppen.
Apache logs staan hier:
/hsphere/local/home/{user}/logs/{domain.name}/
Jij kan naar alle waarschijnlijkheid niet bij de root dus zul je moeten kijken in /logs/jedomein.ext/ of /jenaam/logs/jedomein.ext/ of iets in die trand (en anders kan je er waarschijnlijk niet bij).
Bron: http://www.psoft.net/HSdocumentation/sy ... eb_traffic
Echter acht ik de kans klein dat je daar iets nuttigs in gaat vinden, behalve dan dat er een bezoeker error 500 heeft gekregen.
Hiervoor zul je toch echt bij je host aan moeten kloppen.
Apache logs staan hier:
/hsphere/local/home/{user}/logs/{domain.name}/
Jij kan naar alle waarschijnlijkheid niet bij de root dus zul je moeten kijken in /logs/jedomein.ext/ of /jenaam/logs/jedomein.ext/ of iets in die trand (en anders kan je er waarschijnlijk niet bij).
Bron: http://www.psoft.net/HSdocumentation/sy ... eb_traffic
Echter acht ik de kans klein dat je daar iets nuttigs in gaat vinden, behalve dan dat er een bezoeker error 500 heeft gekregen.
Als er een 500 optreed zal de errorlog ten alle tijden zeggen waarom dat gebeurt. Ook al is het nog zo summier, je weet wel waarom
.