- Adres van je forum: http://forum.creadream.nl
Event. modificaties op je forum: geen
phpBB versie: 3.0.2
Het is geen bug, maar een fout van mij. Ik heb een account per ongeluk verwijderd. Is er 'n mogelijkheid om haar berichten (die nu als gast staan, wel met hetzelfde naam als de account) alsnog te koppelen aan de nieuwe account? Zodat de berichten niet meer als gast daar staan?
Het ging fout omdat ik erg veel automatische spam accounts heb. De gebruiker had haar mailadres gewijzigd (account stond daarom als inactief) en toen ik alle inactieve spam accounts ging verwijderen zag ik die van haar per ongeluk over het hoofd.
Alvast bedankt!
account verwijderd,hoe nieuwe account weer koppelen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
account verwijderd,hoe nieuwe account weer koppelen
- Masterbas
- Contacteer:
Re: account verwijderd,hoe nieuwe account weer koppelen
Dan moet je de nieuwe gebruiker hetzelfde user-id geven. Dit zul je in je database moeten veranderen, deze mogelijkheid bestaat niet (zonder MOD in ieder geval)in phpBB zelf. Je kunt het oude gebruikersID achterhalen als je de userid in viewtopic MOD hebt geïnstalleerd, en anders door een bericht van deze gebruiker in de database te zoeken en hier te kijken wel ID er bij staat... 
En als je niet in de database wilt veranderen, dan zul je denk ik toch alle berichten handmatig moeten veranderen... Ik weet niet om hoeveel berichten het gaat...?

En als je niet in de database wilt veranderen, dan zul je denk ik toch alle berichten handmatig moeten veranderen... Ik weet niet om hoeveel berichten het gaat...?
Groeten,
Masterbas
Masterbas
Nee, dit kan je neit zomaar terug veranderen, de enige oplossing die er is is een backup terugzetten.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb backups maar ik kwam er pas later achter, toen de persoon zelf mailde dat ze niet meer kan inloggen. Dat was al snel 1,5 week later. Er zijn inmiddels te veel nieuwe posts om terug te kunnen gaan naar de oude backup.
Ik kan de database inhoud eenvoudig wijzigen en heb daar ervaring / kennis mee.
Ik heb even gekeken naar tabel phpbb_topics....de topics die die persoon heeft gestart heeft nu als topic_poster 1 (gast toch?), dus de id is niet hetzelfde gebleven...Wel is er bv topic_first_poster_name met de juiste naam, dus zou aan de hand daarvan kunnen zoeken en dan de topic_poster kunnen wijzigen....Zo ook bij tabel phpbb_posts...daar heb ik dan ook poster_id 1 maar post_username de naam die ze had....
Ik ben nog niet alle tabellen afgegaan, om te kijken waar het nog meer voorkomt.....maar op zich zou het zo zeker ook wel moeten lukken? Moet dan alleen zeker maken dat ik geen fouten maak en goede backup hebben denk ik....
Ik heb backups maar ik kwam er pas later achter, toen de persoon zelf mailde dat ze niet meer kan inloggen. Dat was al snel 1,5 week later. Er zijn inmiddels te veel nieuwe posts om terug te kunnen gaan naar de oude backup.
Ik kan de database inhoud eenvoudig wijzigen en heb daar ervaring / kennis mee.
Ik heb even gekeken naar tabel phpbb_topics....de topics die die persoon heeft gestart heeft nu als topic_poster 1 (gast toch?), dus de id is niet hetzelfde gebleven...Wel is er bv topic_first_poster_name met de juiste naam, dus zou aan de hand daarvan kunnen zoeken en dan de topic_poster kunnen wijzigen....Zo ook bij tabel phpbb_posts...daar heb ik dan ook poster_id 1 maar post_username de naam die ze had....
Ik ben nog niet alle tabellen afgegaan, om te kijken waar het nog meer voorkomt.....maar op zich zou het zo zeker ook wel moeten lukken? Moet dan alleen zeker maken dat ik geen fouten maak en goede backup hebben denk ik....
Ik zou zelf het niet durven (Ik heb meer dan 5 jaar phpBB ervaring) om met een id in de database te gaan klooien. Doordat overal relaties zijn heb je een zeer grote kans dat je een relatie vergeet en hierdoor je complete forum om zeep helpt.
Verder snap ik niet hoe je zo maar ene user kan verwijderen.
Verder snap ik niet hoe je zo maar ene user kan verwijderen.
Ik snap wat je bedoelt, misschien dat ik het anders maar laat.
De reden dat het per ongeluk is verwijderd is zo: de persoon had haar mailadres gewijzigd. De account is dan automatisch op inactief, totdat ze op de link in de bevestigings mail heb geklikt. Ik heb echter ook veel automatische spam accounts....de mailadressen kloppen dan niet waardoor de account op inactief blijven. Ik heb dan een hele lijst met inactieve accounts, en die kan je makkelijk via gebruikers en groepen -> inactieve gebruikers verwijderen. Je vinkt ze allemaal aan en verwijder het in 1x. Die ene account die wel goed was, die zag ik per ongeluk over het hoofd. Dat is iig de enige reden die ik kan bedenken dat de account is verdwenen.
Ik ga komende week het forum updaten, hopelijk zit er iets in wat de spammers tegen kan houden en anders ga ik eens een mod installeren om het te voorkomen.
De reden dat het per ongeluk is verwijderd is zo: de persoon had haar mailadres gewijzigd. De account is dan automatisch op inactief, totdat ze op de link in de bevestigings mail heb geklikt. Ik heb echter ook veel automatische spam accounts....de mailadressen kloppen dan niet waardoor de account op inactief blijven. Ik heb dan een hele lijst met inactieve accounts, en die kan je makkelijk via gebruikers en groepen -> inactieve gebruikers verwijderen. Je vinkt ze allemaal aan en verwijder het in 1x. Die ene account die wel goed was, die zag ik per ongeluk over het hoofd. Dat is iig de enige reden die ik kan bedenken dat de account is verdwenen.
Ik ga komende week het forum updaten, hopelijk zit er iets in wat de spammers tegen kan houden en anders ga ik eens een mod installeren om het te voorkomen.
Ik heb ook per ongeluk een gebruiker verwijderd (zou toch zweren dat ik alleen een info update deed...).Masterbas schreef:Dan moet je de nieuwe gebruiker hetzelfde user-id geven. Dit zul je in je database moeten veranderen, deze mogelijkheid bestaat niet (zonder MOD in ieder geval)in phpBB zelf. Je kunt het oude gebruikersID achterhalen als je de userid in viewtopic MOD hebt geïnstalleerd, en anders door een bericht van deze gebruiker in de database te zoeken en hier te kijken wel ID er bij staat...
Ik kan geen backup terug zetten, maar heb vanuit een backup wel het userid weten te achter halen.
Is het nu mogelijk dat ik de gebruiker opnieuw aanmaak en deze koppel aan het oude userid, zodat alle berichten weer gelinkt zijn?
Zo ja, heeft iemand hier een instructie voor?
EDIT:
Oh, ik zie nu dat de nieuwe user met dezelfde username die ik heb aangemaakt dezelfde userid heeft! Bizar. De zoekfunctie vindt ook weer alle berichten van die user terug, dus dat is mooi. Enig restpuntje is nog dat je niet op de username kunt klikken van de oude berichten en dat de post count ook weer op 0 staat. Valt dat nog te fixen?
EDIT2:
Nee, dat klopt toch ook niet. Ik vind de oude user nog in de live database ?_?
En de nieuwe kan ik niet vinden...
Hmmmz, nog even verder in duiken.
Laatst gewijzigd door rguich op 20 apr 2011, 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Nee, dat is niet mogelijk. Je zal een backup terug moeten zetten.