- Adres van je forum: http://www.hond-en-baas.be/forum
phpBB versie: 3.0.4
Als er nu iemand een nieuw account maakt dan staat in het profiel standaard uit dat je geen popup krijgt bij een nieuw PB bericht.
Kan ik dat ergens instellen dat het standaard op ja staat.
Dan krijgt een nieuw lid ook meteen een popup met de PM van de mod die is geinstaleerd (PM by first login)
PM popup vraagje
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
PM popup vraagje
Re: PM popup vraagje
Die standaard-instelling zal ongetwijfeld ergens te wijzigen zijn, maar je kunt je nu en eventueel regelmatig behelpen door de volgende SQL uit te voeren:
Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_notify_pm = 1;
In dit topic op phpBB.com staan de oplossingen vermeld voor zowel je huidige leden als de leden die zich nog gaan registreren.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1464675
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1464675
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Ik ben een leek op dat vlak.Mid schreef:Die standaard-instelling zal ongetwijfeld ergens te wijzigen zijn, maar je kunt je nu en eventueel regelmatig behelpen door de volgende SQL uit te voeren:Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_notify_pm = 1;
Ik kan mijn pc aan en uit zetten en ik kan het beheerderspaneel bedienen maar daar stopt het bij?
Je hebt hier met een echte dummy te maken hoor

Hoe doe ik dat of is dat te moeilijk voor iemand die er niets van kent?
At Jim, ik ben blij dat ik redelijk uit de voeten kan met mijn nederlands maar het engels is voor mij chinees sorry maar die link die je gaf daar versta ik niets van.
Kan je dat in noob taal uitleggen alshetubelieft
Hier kun je het een en ander lezen over SQL: http://wiki.phpbb.nl/Sql_query_uitvoeren
Je zult je toch via het forum en de wiki moeten inlezen in het phpbb-gebeuren, want anders blijf je voor alles afhankelijk van derden en dus een noob, en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Je zult je toch via het forum en de wiki moeten inlezen in het phpbb-gebeuren, want anders blijf je voor alles afhankelijk van derden en dus een noob, en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik ben eens gaan rondneuzen in het controlepanel van mijn host en ik heb inmiddels het SQL Query venster gevonden.
Als ik een run doe kan ik mijn website of forum in de soep laten draaien of is daar geen gevaar aan verbonden.
Ik zou die query van jim eens willen laten draaien maar durf er niet aan te beginnen.
Ik moet het gewoon in het vester plakken en op start drukken maar ben bang dat alles in de soep zal draaien.
UPDATE `phpbb_users` SET `user_options` = 1919;
Als ik een run doe kan ik mijn website of forum in de soep laten draaien of is daar geen gevaar aan verbonden.
Ik zou die query van jim eens willen laten draaien maar durf er niet aan te beginnen.
Ik moet het gewoon in het vester plakken en op start drukken maar ben bang dat alles in de soep zal draaien.
UPDATE `phpbb_users` SET `user_options` = 1919;
Je kunt eerst via Exporteer een backup maken van je database. Daarna kun je die SQL gewoon uitvoeren, want jouw beschrijving van het SQL-venster e.d. klopt gewoon.
Het is de eerste maal dat ik in het Cpanel kom van mijn host en ik voel mij daar net als een olifant in een porceleinen winkel
Ik ben dan naar PhpMyAdmin gegaan en daar aan de linkerkant heb ik als database het forum geselecteerd
dan op de tab SQL geklikt en ik kreeg het venster te zien waar ik de code moet plakken.
Back-up database :
In PhpMyAdmin/localhost heb ik op exporteer geklikt
Alles geselecteerd (forum/gastenboek/test/information schema)
Onderaan heb ik bij compressie : Gezipt aangeklikt en op start geklikt
Dan gekozen voor de map downloads op mijn pc en bevestigd.
In de map downloads zit nu het zip bestand localhost.sql.zip
Dus ik hoop dat mijn backup juist is uitgevoerd en volledig is.
Bestanden back-up
FTP
Alle mappen van mijn forum geseleceerd en gedownload naar de map downloads op mijn pc.
Als dit alles is wat ik moest doen is dit een fluitje van een cent.
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
pS : nu ben ik aan het bijleren hoor.

Ik ben dan naar PhpMyAdmin gegaan en daar aan de linkerkant heb ik als database het forum geselecteerd
dan op de tab SQL geklikt en ik kreeg het venster te zien waar ik de code moet plakken.
Back-up database :
In PhpMyAdmin/localhost heb ik op exporteer geklikt
Alles geselecteerd (forum/gastenboek/test/information schema)
Onderaan heb ik bij compressie : Gezipt aangeklikt en op start geklikt
Dan gekozen voor de map downloads op mijn pc en bevestigd.
In de map downloads zit nu het zip bestand localhost.sql.zip
Dus ik hoop dat mijn backup juist is uitgevoerd en volledig is.
Bestanden back-up
FTP
Alle mappen van mijn forum geseleceerd en gedownload naar de map downloads op mijn pc.
Als dit alles is wat ik moest doen is dit een fluitje van een cent.
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
pS : nu ben ik aan het bijleren hoor.
Als ik dat zo lees, dan lijkt alles compleet te zijn. Je kunt dus nu de SQL uitvoeren via phpMyAdmin, kiezen voor de juiste database en dan het tabblad SQL.
Ik had de query al uitgevoerd.
Dan een test account aangemaakt op mijn forum en nu staat ja standaard aangevinkt bij popupvenster in het profiel dus de query is gelukt.
Ik krijg enkel geen popupscherm te zien, mijn popup blokering staat uit dus daar ligt het niet aan.
we hebben terug iets bijgeleerd
Back-up nemen van forum en database (zal ik nu wekelijks doen)
SQL Query uitvoeren.
Jim en Mid bedankt voor de hulp.
Dan een test account aangemaakt op mijn forum en nu staat ja standaard aangevinkt bij popupvenster in het profiel dus de query is gelukt.
Ik krijg enkel geen popupscherm te zien, mijn popup blokering staat uit dus daar ligt het niet aan.
we hebben terug iets bijgeleerd

Back-up nemen van forum en database (zal ik nu wekelijks doen)
SQL Query uitvoeren.
Jim en Mid bedankt voor de hulp.
Goed zo!, je kunt het dus best en leert snel! Uiteraard graag gedaan. Dit wiki-artikel is ook wel interessant voor jou: http://wiki.phpbb.nl/SQL_via_php-bestand
Bedankt mid, dat ziet er handig uit.
Ik ben nu de textverwerker PSPad aan het downloaden want met kladblok mag je dit niet opslaan lees ik.
Dus een nieuw textverwerker downloaden
EDIT :
Ik heb nu dus de tekstverwerker PSPad en ik lees het volgende sla het op in het bestandformaat UTF-8 zonder BOM
Wat bedoelen ze hiermee?
Met PSPad kan ik enkel kiezen voor alle bestanden?
Ik ben nu de textverwerker PSPad aan het downloaden want met kladblok mag je dit niet opslaan lees ik.
Dus een nieuw textverwerker downloaden

EDIT :
Ik heb nu dus de tekstverwerker PSPad en ik lees het volgende sla het op in het bestandformaat UTF-8 zonder BOM
Wat bedoelen ze hiermee?
Met PSPad kan ik enkel kiezen voor alle bestanden?
Mogelijk slaat PSPad het meteen goed op, als je kiest voor opslaan als UTF-8. In Notepad++ kun je kiezen voor opslaan als UTF-8 zonder BOM.