fout prive berichten
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
fout prive berichten
na het overzetten van het forum op een andere database krijg ik deze fout als er priveberichten moeten worden verstuurd.
Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]
Unknown column 'g.group_max_recipients' in 'field list' [1054]
SQL
SELECT MAX(g.group_max_recipients) as max_recipients FROM phpbb_groups g, phpbb_user_group ug WHERE ug.user_id = 392 AND ug.user_pending = 0 AND ug.group_id = g.group_id
BACKTRACE
FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 163
CALL: dbal->sql_error()
FILE: includes/ucp/ucp_pm_compose.php
LINE: 435
CALL: dbal_mysqli->sql_query()
FILE: includes/ucp/ucp_pm.php
LINE: 126
CALL: compose_pm()
FILE: includes/functions_module.php
LINE: 507
CALL: ucp_pm->main()
FILE: ucp.php
LINE: 320
CALL: p_master->load_active()
iemand een idee wat hier aan te kunnen doen ?
Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]
Unknown column 'g.group_max_recipients' in 'field list' [1054]
SQL
SELECT MAX(g.group_max_recipients) as max_recipients FROM phpbb_groups g, phpbb_user_group ug WHERE ug.user_id = 392 AND ug.user_pending = 0 AND ug.group_id = g.group_id
BACKTRACE
FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 163
CALL: dbal->sql_error()
FILE: includes/ucp/ucp_pm_compose.php
LINE: 435
CALL: dbal_mysqli->sql_query()
FILE: includes/ucp/ucp_pm.php
LINE: 126
CALL: compose_pm()
FILE: includes/functions_module.php
LINE: 507
CALL: ucp_pm->main()
FILE: ucp.php
LINE: 320
CALL: p_master->load_active()
iemand een idee wat hier aan te kunnen doen ?
-
Re: fout prive berichten
Hoe bedoel je naar een andere database? Een oudere database?
Geef aub wat meer informatie met behulp van de support template
Geef aub wat meer informatie met behulp van de support template
Proud member of the phpBB 

-
had forum naar nieuwe database verplaatst....heb het net opgelost door de includes map nog eens te kopiëren.
Hoewel de TS het al opgelost heeft, wordt dit probleem veroorzaakt door de bestanden van een nieuwere versie te combineren met de databasestructuur van een oude versie. De database-update draaien had het probleem ook opgelost.
-
Ik dacht dat het opgelost was met het kopiëren van de includes map,maar hierdoor sloeg het hele forum vast. Snel de originele weer teruggezet en toen draaide het forum weer maar werkten de PB's niet meer net als voorheen. Ik ben inderdaad beziggeweest met het combineren van mappen omdat de backups niet werkten en ik toch nog iets van het oude forum wilde redden(handmatig omzetten van prefix naar andere prefix is een mooi pokkewerk
). Nu ben ik ondertussen heel voorzichtig geworden met database updates, is het dan de bedoeling dat ik alleen de installmap van de desbetreffende versie overzet via ftp en dan naar de URL/install ga en de stappen gewoon uitvoeren of is er een andere manier om de database te updaten?
groetjes,
Antonie

groetjes,
Antonie
Je moet de install-map inderdaad uploaden, en daarna naar http://jeforum.nl/install/database_update.php gaan. Daarna de install-map weg gooien, en dan zou alles moeten werken.
-
Bedankt....draait weer als een trein