Mail problemen!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
coolegino

Mail problemen!

Bericht door coolegino » 28 feb 2009, 17:20

• Adres van je forum:
    Event. modificaties op je forum: ACP - Gebruikers toevoegen
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag en waarschijnlijk al veel langer.
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nope
    Wat is het probleem?
Ik kan niet mailen via Massa Mail.
Ik heb ook al een smtp server geprobeerd, maar ik weet niet hoe dat werkt. Ik zit trouwens bij ziggo.
Nu kan ik wel smtp.ziggo.nl intikken met poort 25, maar dan doet die ook niks. Ook google heb ik geprobeerd, maar die kon weer geen verbinding krijgen.

Tevens hoor ik dat nieuwe leden geen activatie mail krijgen.

Hebben jullie hier een oplossing voor? Is er bijvoorbeeld een online smtp server te vinden?

coolegino

Re: Mail problemen!

Bericht door coolegino » 01 mar 2009, 14:30

Helemaal niemand? Het is namelijk wel belangrijk...

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 01 mar 2009, 17:22

Ziggo heeft een limiet aan het aantal mailadressen in een mail. Welk getal dat precies is weet ik niet, dat zou je bij Ziggo moeten vragen. Waarom weet ik dit --> ik heb er zelf ook last van gehad op mijn forum. Ik stuur een maandelijkse nieuwsbrief en deze werd opeens geweigerd (plusminus 500 geadresseerden). Daarvoor nooit geen probleem --> ziggo heeft dus iets in de instellingen veranderd.

Mijn oplossing is geweest om de mail te versturen via de smtp van mijn host. Wellicht ook iets voor jou?

Wat betreft die activatie mail --> heb je zelf al eens een account aangemaakt en gekeken of die mail binnenkomt --> wil ook wel eens in de spambox terecht komen.
Mocht dat het niet zijn --> zet dan eens de emailpakketgrootte op 0 in je beheerderspaneel.

Hopelijk zit de oplossing er bij voor jou!
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

memcpy

Bericht door memcpy » 02 mar 2009, 08:52

coolegino schreef:Ik heb ook al een smtp server geprobeerd, maar ik weet niet hoe dat werkt. Ik zit trouwens bij ziggo.
Nu kan ik wel smtp.ziggo.nl intikken met poort 25, maar dan doet die ook niks. Ook google heb ik geprobeerd, maar die kon weer geen verbinding krijgen.
De meeste providers laten alleen en enkel SMTP-verbindingen toe voor systemen die op hun eigen netwerk staan, en dat staat de server van je webhost niet. Google's SMTP-server werkt dan weer alleen als je webhost OpenSSL-ondersteuning in PHP geactiveerd heeft. Verder hebben de meeste webhosts een correct werkende mailgateway, dus zou alles moeten werken zonder een SMTP in te stellen.

Gesloten