phpBB forum versie (update??)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Dmeijer13

phpBB forum versie (update??)

Bericht door Dmeijer13 » 06 jan 2009, 18:44

Hallo allemaal,

Al een paar dagen is de hsot waar ik zit offline, en helaas is daarnaast ook alle data verloren gegaan. Ik heb gelukkig wle een backup, en had redelijk wat mods, en heb op 29-11 ook al mijn forum bestanden gedownload via de FTP, dus die heb ik ook.

Maar mijn backup is natuurlijk 3.0.4 van de phpbb versie, maar mn forumbestanden zijn nog van 3.0.3.

Nu zien jullie mijn vraag vast aankomen, hoe kan ik zorgen dat zonder dat ik mijn modificaties verlies, de bestanden toch zodanig kan updatn naar 3.0.4, want de backup erin zetten en deze bestande uploaden en dan de install map erbij, is denk geen goede manier om zo te werk te gaan, of denk ik dat verkeerd?

Nou, ik hoor wle hoe ik dit het beste aanpakken kan zodra ik weer online kan, of al eerder op mijn bestanden te updaten.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Jim
Contacteer:

Re: phpBB forum versie (update??)

Bericht door Jim » 06 jan 2009, 18:59

Probeer gewoon eens om te updaten van 3.0.3 naar 3.0.4, zoals je dat altijd zou doen en kijk of dat werkt, mocht je fouten tegenkomen, meld ze even en we zoeken een oplossing. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 06 jan 2009, 19:01

Jim schreef:Probeer gewoon eens om te updaten van 3.0.3 naar 3.0.4, zoals je dat altijd zou doen en kijk of dat werkt, mocht je fouten tegenkomen, meld ze even en we zoeken een oplossing. :)
Okay. Dus zodra ik weer online kan moet ik gewoon deze bestanden (3.0.3) uploaden de backup die ik heb van (3.0.4) erin zetten, en daarna automatisch update pack van 3.0.4 erin zetten (install map ofcourse) en dan maar gewoon even kijken of er problemen zijn.

Nja, bedankt, hoop dat dit gaat werken dan. :o

Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 06 jan 2009, 19:02

Ja, gewoon eens proberen te updaten zoals je altijd doet. Je kan het natuurlijk ook eerst even op je localhost testen, zolang je nog niet online bent.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 15 jan 2009, 07:15

Mijn forum is nu 3.0.2 zegt hij in het paneel. Terwijl hij volledig up to date zou zijn. De bestanden zijn wel 3.0.2 mag ik dan aannemen, aangezien ik ze toen gebackupped heb.

Moet ik dan gewoon eerst weer naar 3.0.3 en dan naar 3.0.4 of kan ik 3.0.4 in een keer doen (lijkt me niet )

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 07 feb 2009, 13:05

Splashing Mudkip schreef:Mijn forum is nu 3.0.2 zegt hij in het paneel. Terwijl hij volledig up to date zou zijn. De bestanden zijn wel 3.0.2 mag ik dan aannemen, aangezien ik ze toen gebackupped heb.

Moet ik dan gewoon eerst weer naar 3.0.3 en dan naar 3.0.4 of kan ik 3.0.4 in een keer doen (lijkt me niet )
Mijn forum is nu 3.0.2, staat bij systeem en in het ACP op de index. Als ik het forum probeer te updaten naar 3.0.3, zodat alles goed is krijg ik deze melding;

Code: Selecteer alles

De updatebestanden zijn incompatibel met de geïnstalleerde versie. De geïnstalleerde versie is 3.0.4 en de bijgewerkte bestand is om phpBB 3.0.2 naar 3.0.3 bij te werken.
De bestanden zijn 3.0.2, maar de database niet, odmat ik na dat ik dit ooit gebackuped heb, toen het wel 3.0.2 was (in november dacht ik) en pas daarna naar 3.0.3 gegaan ben.

Dus... Wat moet ik nou doen, om toch alles up to date te krijgen?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 07 feb 2009, 14:20

Er staat toch een bestand database_update.php of zoiets in de update download :? kun je die niet afzonderlijk uploaden en aanroepen. Volgens mij moet dat wel werken maar doe het voor de zekerheid stap voor stap dus eerst naar 3.0.3 en dan nog is van 3.0.3 naar 3.0.4
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten