1 forum op 2 hosts installeren
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
1 forum op 2 hosts installeren
Geachte,
Ik zou graag een PHPBB 3.0 forum willen hosten op 2 servers. Dus 1 forum dat op 2 servers gehost wordt. Is dit mogelijk? Dit omdat er op 1 server verschillende forums staan die niet van toepassing zijn bij de andere maar 1 gemeenschappelijke die wel van 2 servers toegankelijk zou moeten zijn.
dank u wel,
Ik zou graag een PHPBB 3.0 forum willen hosten op 2 servers. Dus 1 forum dat op 2 servers gehost wordt. Is dit mogelijk? Dit omdat er op 1 server verschillende forums staan die niet van toepassing zijn bij de andere maar 1 gemeenschappelijke die wel van 2 servers toegankelijk zou moeten zijn.
dank u wel,
Re: 1 forum op 2 hosts installeren
Zonder grote code aanpassingen is dit niet mogelijk. Je kan beter 2 aparte fora installeren.
Hallo Paul,
Dank u wel! Dan weet ik tenminste dat ik niet moet zoeken naar iets wat toch niet mogelijk is.
Met vriendelijke groeten,
Roy
Dank u wel! Dan weet ik tenminste dat ik niet moet zoeken naar iets wat toch niet mogelijk is.
Met vriendelijke groeten,
Roy
- Masterbas
- Contacteer:
Tuurlijk wel! Heel makkelijk juist, je moet gewoon dezelfde database gebruiken... Naar dezelfde database verbinden en zorgen dat dezelfde files op allebei de servers zijn 

Groeten,
Masterbas
Masterbas
En leg eens uit hoe je dat met avatars ed wilt gaan doen zonder code aanpassingen? 

- Masterbas
- Contacteer:
Je wilt toch gewoon 2 servers, maar hetzelfde forum? Dan wil je toch ook dezelfde avatars en gebruikers? Of snap ik het verkeerd...? 

Groeten,
Masterbas
Masterbas
Leg dan eens uith oe jij als je op server1 je avatar upload, je deze op server2 te zien krijgt. Zonder code wijzigingen of extra scripts.
- Masterbas
- Contacteer:
Synchronisatiesoftware
Duurt het mss een minuutje voordat het op allebei goed is maar goed, dat moet je er dan maar voor over hebben 

Groeten,
Masterbas
Masterbas
Zonder coding of software
. Verder kan je dat niet zomaar doen, er zit nog veel meer achter. Zonder uitgebreiden aanpassingen of extra software welke een SPOF mogelijk toevoegen, kan je dit niet realiseren. En zeker als je niet weet waar je mee bezig bent. Als een file mist, terwijl die nog synced wordt is de kans bijv zeer groot op errors. Je kan dus bijna geen gebruik maken van wat jij zegt.

dus met andere woorden is het syncen van de databases het grote probleem?
Maar als nu de gebruikersinformatie van forum A gekopieerd wordt naar forum B met met een link van forum A naar forum B en omgekeerd. Dus in feite dat de databases van de fora gescheiden zijn maar doordat de login informatie gelijk is en dat men via de link van het ene naar het andere forum kan springen dan zou mijn probleem ook opgelost zijn. Gaat dat? Is het mogelijk om de gebruikersinformatie wel te syncen? of is dat hetzelfde formaat als de effectieve forum inhoud?
groetjes,
Maar als nu de gebruikersinformatie van forum A gekopieerd wordt naar forum B met met een link van forum A naar forum B en omgekeerd. Dus in feite dat de databases van de fora gescheiden zijn maar doordat de login informatie gelijk is en dat men via de link van het ene naar het andere forum kan springen dan zou mijn probleem ook opgelost zijn. Gaat dat? Is het mogelijk om de gebruikersinformatie wel te syncen? of is dat hetzelfde formaat als de effectieve forum inhoud?
groetjes,