Activeren nieuw lid.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ghell

Activeren nieuw lid.

Bericht door ghell » 29 jan 2009, 15:37

• Adres van je forum: http://glorioushell.nijvnet.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?is niet echt een probleem, wil graag weten of iets mogelijk is
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?ja, nieuwe layout
    Wat is het probleem?
Het is niet echt een probleem, maar ik zou graag willen weten of in plaats van de admin een nieuw lid activeerd, het ook mogelijk is dat een moderator die taak krijgt.

Alvast vriendelijk bedankt,
Daniël

..

Dmeijer13

Re: Activeren nieuw lid.

Bericht door Dmeijer13 » 29 jan 2009, 15:57

Alleen als je de moderator ACP rechten geeft.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

ghell

Bericht door ghell » 29 jan 2009, 16:03

Splashing Mudkip schreef:Alleen als je de moderator ACP rechten geeft.
En daar komt de onvermijdelijke vraag: hoe doe ik dat?

//en kan ik dan zorgen dat ze net als ik per e-mail de notificatie krijgen, of moeten ze dat dan doen via het forum door in te loggen?//

Alvast bedankt!

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 29 jan 2009, 16:51

Je kunt ze alleen de notificatie laten krijgen door ze op eigenaar te zetten. Dat betekend dat ze meteen volledig toegang hebben tot alles in ACP. met andere woorden, het lijkt me heel onverstandig een moderator dit te laten doen, tenzij je ze volledig vertrouwt.

Eigenaar op ja kan in acp > gebruikers en groepen > naam invullen

Wil je dat ze alleen kunnen activeren deactiveren zul je ze leden beheer moeten geven dmv een Beheerdersrol te geven en dan onder het kopje leden en groepen ja te zetten bij Gerbuikersbeheer, dacht ik. Dan kunnen ze activeren/deactiveren maar ook profielen e.d. veranderen maar krijgen geen notificatie en hebbenz e alleen toegang tot leden beheer.

Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 29 jan 2009, 16:55

Nee nee, bij permissie rollen en gebruikers rollen kun je mensen tot bepaalde dingen toegang geven ;)

Het is even zoeken
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 29 jan 2009, 16:58

Iedereen met de beheerderspermissie "Kan gebruikers beheren" krijgt een e-mail als nieuwe gebruikers zich registreren die geactiveerd moeten worden.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 29 jan 2009, 17:08

Pascal schreef:Nee nee, bij permissie rollen en gebruikers rollen kun je mensen tot bepaalde dingen toegang geven ;)

Het is even zoeken
Wil niet heel lullig zijn, maar als je goed kijkt zie je dit bij de beheerdersrollen staan, en niet bij Gebruikersrollen, waarom? Omdat het een beheerderspermissie is, bij gebruikersrollen staan alleen de dingen die van toepassing zijn op gebruikers permissies en niet op beheersderspermissies.

@ Jim, oké, wist ik niet, dacht dat je eigenaar moest zijn wil je zulke Mailtjes ontvangen.

ghell

Bericht door ghell » 29 jan 2009, 17:31

Jim schreef:Iedereen met de beheerderspermissie "Kan gebruikers beheren" krijgt een e-mail als nieuwe gebruikers zich registreren die geactiveerd moeten worden.
Waar kan ik die functie vinden?
Lijkt me de mooiste oplossing. Dan kan ik zorgen dat de gehele groep moderators de mail krijgen. Dan is er vast iemand online die toegang kan geven terwijl de ander bijvoorbeeld op werk is :)

Bedankt!

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 29 jan 2009, 17:35

ACP> Gebruikers & Groepen. Groepspermissies > kies je groep > Beheerderspermissies > Klik op het tabje 'grbeuikers en groepen' en klik dan de Ja bij de btreffende permissie en bevestig. Dan heeft de groep als goed is nu de permissie. :)

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 29 jan 2009, 19:56

Splashing Mudkip schreef:
Pascal schreef:Nee nee, bij permissie rollen en gebruikers rollen kun je mensen tot bepaalde dingen toegang geven ;)

Het is even zoeken
Wil niet heel lullig zijn, maar als je goed kijkt zie je dit bij de beheerdersrollen staan, en niet bij Gebruikersrollen, waarom? Omdat het een beheerderspermissie is, bij gebruikersrollen staan alleen de dingen die van toepassing zijn op gebruikers permissies en niet op beheersderspermissies.

@ Jim, oké, wist ik niet, dacht dat je eigenaar moest zijn wil je zulke Mailtjes ontvangen.
Ik bedoelde ook beheerders ;)

Tip, kan gebruikers beheren, op ja doet de truck als het goed is ;)
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open

ghell

Bericht door ghell » 30 jan 2009, 09:21

Het werkt nu :)
Iedereen enorm bedankt!

Gesloten