Backup met phpbb3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Backup met phpbb3
De functie om je database te backuppen in phpbb3 is nu wel aan te raden? Of moet het volgens de oude manier. Mij is altijd vertelt dat de phpBB2 backup functie niet goed werkte...
Verplaatst van 3.0 Discussie
- Niek
Re: Backup met phpbb3
Nee, het is nog steeds aan te raden een backup te maken van een programma dat daarin gespecialiceerd is, zoals bijvoorbeeld phpMyAdmin.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
-
Raar eigenlijk waarom ,want ik heb ooit eens 2 backups gemaakt 1 met phpbb en 1 met my phpadmin, maar beide zijn even groot in kb's... Is het een structuur fout?
Nou, phpBB is gespecialiceerd in forums, en tools als phpMyAdmin zijn gemaakt voor dit soort dingen terwijl phpBB dat niet is. Daarom is het betrouwbaardere om een tool als phpMyAdmin te gebruiken dan de backup tool die phpBB zelf meegeeft.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Dat is onzin. Berichten versturen is ook iets anders dan een forum, maar ik heb nooit iemand de priveberichten-functie van phpBB horen afraden.Jim schreef:Nou, phpBB is gespecialiceerd in forums, en tools als phpMyAdmin zijn gemaakt voor dit soort dingen terwijl phpBB dat niet is. Daarom is het betrouwbaardere om een tool als phpMyAdmin te gebruiken dan de backup tool die phpBB zelf meegeeft.
Zover ik weet kun je die van phpBB3 gewoon gebruiken, al zou ik het bestand ergens naar je computer kopieren.
Om hier even op in te haken. Ik maak altijd een backup via DirectAdmin. Is dat te vergelijken met die van phpMyAdmin? want ik heb dat namelijkl alletwee, maar als er 1 beter/betrouwbaarder is gebruik ik die natuurlijk.
http://www.horsetopshop.nl Winkel en webshop met ruitersport artikelen.
http://www.trekpaardenforum.nl Website + forum voor de trekpaarden liefhebbers
http://www.trekpaardenforum.nl Website + forum voor de trekpaarden liefhebbers

Via DirectAdmin kun je aanvinken, wat je wilt backuppen; je gehele domein inclusief FTP-instellingen, email-instellingen, enz., alles naar eigen keuze. Die backups zijn betrouwbaar gebleken.