Backup met phpbb3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Wolfsflames

Backup met phpbb3

Bericht door Wolfsflames » 03 dec 2008, 15:59

De functie om je database te backuppen in phpbb3 is nu wel aan te raden? Of moet het volgens de oude manier. Mij is altijd vertelt dat de phpBB2 backup functie niet goed werkte...
Verplaatst van 3.0 Discussie
- Niek

Jim
Contacteer:

Re: Backup met phpbb3

Bericht door Jim » 03 dec 2008, 16:00

Nee, het is nog steeds aan te raden een backup te maken van een programma dat daarin gespecialiceerd is, zoals bijvoorbeeld phpMyAdmin.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Wolfsflames

Bericht door Wolfsflames » 03 dec 2008, 16:07

Raar eigenlijk waarom ,want ik heb ooit eens 2 backups gemaakt 1 met phpbb en 1 met my phpadmin, maar beide zijn even groot in kb's... Is het een structuur fout?

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 03 dec 2008, 16:13

Nou, phpBB is gespecialiceerd in forums, en tools als phpMyAdmin zijn gemaakt voor dit soort dingen terwijl phpBB dat niet is. Daarom is het betrouwbaardere om een tool als phpMyAdmin te gebruiken dan de backup tool die phpBB zelf meegeeft.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 03 dec 2008, 16:28

Jim schreef:Nou, phpBB is gespecialiceerd in forums, en tools als phpMyAdmin zijn gemaakt voor dit soort dingen terwijl phpBB dat niet is. Daarom is het betrouwbaardere om een tool als phpMyAdmin te gebruiken dan de backup tool die phpBB zelf meegeeft.
Dat is onzin. Berichten versturen is ook iets anders dan een forum, maar ik heb nooit iemand de priveberichten-functie van phpBB horen afraden.

Zover ik weet kun je die van phpBB3 gewoon gebruiken, al zou ik het bestand ergens naar je computer kopieren.

Naat
Contacteer:

Bericht door Naat » 03 dec 2008, 21:30

Om hier even op in te haken. Ik maak altijd een backup via DirectAdmin. Is dat te vergelijken met die van phpMyAdmin? want ik heb dat namelijkl alletwee, maar als er 1 beter/betrouwbaarder is gebruik ik die natuurlijk.
http://www.horsetopshop.nl Winkel en webshop met ruitersport artikelen.
http://www.trekpaardenforum.nl Website + forum voor de trekpaarden liefhebbers :)

Mid

Bericht door Mid » 04 dec 2008, 00:25

Via DirectAdmin kun je aanvinken, wat je wilt backuppen; je gehele domein inclusief FTP-instellingen, email-instellingen, enz., alles naar eigen keuze. Die backups zijn betrouwbaar gebleken.

Gesloten