niet kopieeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Naat
Contacteer:

niet kopieeren

Bericht door Naat » 21 aug 2008, 09:34

• Adres van je forum: http://www.trekpaardenforum.nl

phpBB versie: 3.0.2

Ik heb stukken tekst met informatie op mijn forum staan. Die staan nu afgeschermt voor gasten omdat mijn concurrent ze van me aan het "stelen" was.
    Ik wil wel dat iedereen het kan lezen. Kan ik het zo instellen/maken dat het niet gekopieerd kan worden met de rechtermuisknop of CTRL+C ?

..
http://www.horsetopshop.nl Winkel en webshop met ruitersport artikelen.
http://www.trekpaardenforum.nl Website + forum voor de trekpaarden liefhebbers :)

Lucas

Re: niet kopieeren

Bericht door Lucas » 21 aug 2008, 10:32

Het enige wat dan te regelen valt is dat álles afgeschermd is.

Code: Selecteer alles

<script language="JavaScript">
<!--

var message="Rechtermuis-knop uitgeschakeld i.v.m. stelen."; 

// Hieronder niets aanpassen, anders werkt het niet meer.

function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert(message);
return false;
}
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
}
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// --> 

</script>
En dit dan in de viewtopic_body.html onder..

<!-- INCLUDE overall_header.html --> 

Naat
Contacteer:

Bericht door Naat » 21 aug 2008, 10:39

Dat maakt niks uit dat ze dan helemaal niks meer kunnen kopieeren. De leden kunnen quoten.
Ik ga het ff aanpassen. Bedankt :)
http://www.horsetopshop.nl Winkel en webshop met ruitersport artikelen.
http://www.trekpaardenforum.nl Website + forum voor de trekpaarden liefhebbers :)

john007

Bericht door john007 » 27 nov 2008, 10:48

blokkeert deze oplossing ook het 'ctrl+insert'-kopieren?

oeps, zie net dat ik een redelijk oud topic bump...excuus!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 nov 2008, 11:15

Het blokeert helemaal niks, je kan dit soort dingen zeer makkelijk omzeilen, en veel mensen vinden het enorm irritant.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 27 nov 2008, 11:20

+1. Bron weergeven is dmv 2 toetsen te regelen en klaar is kees. Daarnaast mist de gewone gebruiker nu de functionaliteit van de rechtermuisknop, érg irritant.

john007

Bericht door john007 » 27 nov 2008, 11:56

Hoe bedoel je Ger?

Bedoel je dat als iemand kopieert van een forum je een 'verborgen tekst' toevoegt die bij het plakken elders dit doet:

Bron: www.xxxforum.nl

zo ja, vertel, dat is ook prima. meer bezoekers richting eigen forum :-)

Lucas

Bericht door Lucas » 27 nov 2008, 13:04

Het enige dat je kan doen is een plaatje van de tekst maken, en hotlinking uitschakelen. Oftewel, dan krijgt niemand op een ander forum het plaatje te zien. Met een watermerk erbij en klaar ben je. Dan ook nog eens het trucje van het uitschakelen van de rechtermuisknop en klaar ben je.

Dit is een oplossing, wat de gebruikers ervan vinden laat ik helemaal aan jou over.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 27 nov 2008, 13:13

john007 schreef:Bedoel je dat als iemand kopieert van een forum je een 'verborgen tekst' toevoegt die bij het plakken elders dit doet:
Nee hij bedoelt dat iedereen heel simpel via de balk bovenin op Beeld kan klikken en daarna op Bron en dan zo alsnog de tekst kan kopiëren, rechtermuisknop of niet. Of je kiest voor Bewerken en dan Alles Selecteren.
Een plaatje is trouwens ook meestal via de bron wel op te slaan en anders desnoods door een screenprint. Kortom, wie echt kwaad wil lukt het altijd en echte bescherming bestaat niet.

Voor gebruikers is het echt heel irritant, bijvoorbeeld als je tekst wilt selecteren om het beter te kunnen lezen of als je iets wilt quoten uit een gesloten topic om maar wat te noemen.

john007

Bericht door john007 » 27 nov 2008, 13:32

Lucas schreef:Het enige dat je kan doen is een plaatje van de tekst maken, en hotlinking uitschakelen. Oftewel, dan krijgt niemand op een ander forum het plaatje te zien. Met een watermerk erbij en klaar ben je. Dan ook nog eens het trucje van het uitschakelen van de rechtermuisknop en klaar ben je.

Dit is een oplossing, wat de gebruikers ervan vinden laat ik helemaal aan jou over.

Hoe zou je zoiets moeten doen? Is zoiets in te stellen voor een deel van het forum, bijv. een categorie en de forums daarin?

Lucas

Bericht door Lucas » 27 nov 2008, 15:00

Een plaatje is eigenlijk gewoon met Paint een bericht tikken, opslaan en uploaden via een attachment. Zo valt hij gewoon te bekijken. Ik zou er onder ook zetten dat het van jou site komt.

Dit is alleen niet mogelijk voor een specifiek deel...het geldt dan wel voor alle delen.

Prop de volgende code in een bestand en noem die .htaccess
Upload dit bestand in je /files map.

#
RewriteEngine On
#
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?phpbb\.nl/ [NC]
#
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
#
RewriteRule .(jpe?g|gif|bmp|png)$ - [F]
#

Deze code laat het wel toe dat de plaatjes op phpbb.nl kunnen worden vertoond. Vervang dat met jou site.
marian0810 schreef:Een plaatje is trouwens ook meestal via de bron wel op te slaan en anders desnoods door een screenprint. Kortom, wie echt kwaad wil lukt het altijd en echte bescherming bestaat niet.
Vandaar het "watermerk". Ik geef hier ook alleen een oplossing, wat de gebruikers ervan vinden is volledig aan hem :)

Gesloten