Aanmaken gebruikers door Admin

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
CheckNL
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2008, 07:18

Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door CheckNL » 05 nov 2008, 13:07

Hoi,

We hebben een tweetal vragen waar we niet helemaal uitkomen.
We hebben een phpBB3 forum geïnstalleerd en conform onze stijl gemaakt.

We lopen tegen 2 dingen aan waar we graag wat hulp of input op zouden willen.

1. Is het mogelijk dat je het forum zo configureert dat bezoekers niets zien als ze niet zijn ingelogd en zo ja, waar en hoe stel ik dat in.

2. Is het mogelijk dat de admin gebruikers aanmaakt in plaats van dat deze zich zelf registreren? De registratie moet er eigenlijk helemaal uit.

Ik hoop dat er iemand is die me kan uitleggen of het kan en zo ja, hoe.

Alvast bedankt.

Coen

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door Niek » 05 nov 2008, 13:22

CheckNL schreef:1. Is het mogelijk dat je het forum zo configureert dat bezoekers niets zien als ze niet zijn ingelogd en zo ja, waar en hoe stel ik dat in.
Ja dat is mogelijk.
Dat kun je doen als volgt. Ga naar Beheerderspaneel ==> Permissies ==> Forum permissies ==> Zet een vinkje bij "Alle forums" ==> Selecteer de groep gasten ==> selecteer overal de rol "Geen toegang"
CheckNL schreef:2. Is het mogelijk dat de admin gebruikers aanmaakt in plaats van dat deze zich zelf registreren? De registratie moet er eigenlijk helemaal uit.
Registratie kun je volledig uitschakelen onder Beheerderspaneel ==> Instellingen registratie ==> Account activatie: Hier selecteer je "Schakel uit".

Om zelf gebruikers aan te maken gebruik je de MOD ACP Add User MOD. Hoe je deze moet installeren vind je in Modificaties installeren.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

CheckNL
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2008, 07:18

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door CheckNL » 05 nov 2008, 14:37

Bedankt voor de uitvoerige reactie.
Het eerste punt is me inmiddels gelukt.

Weet jij of de mod ook werkt binnen phpBB 3?
Dat kan ik zo nergens terugvinden. We gebruiken een eigen gemaakt template en weet je wellicht of dit problemen geeft?

Alvast bedankt.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door Coen » 05 nov 2008, 14:50

CheckNL schreef:Weet jij of de mod ook werkt binnen phpBB 3?
Dat kan ik zo nergens terugvinden.
Die MOD is zelfs gemaakt voor phpBB 3.x, hij zal alleen daar werken en niet op 2.x.
We gebruiken een eigen gemaakt template en weet je wellicht of dit problemen geeft?
Als je een beetje basiskennis hebt van HTML en CSS, komt het altijd goed. In veel gevallen zal het geen problemen opleveren, zelfs zonder deze kennis. Let er wel op dat je de aanpassingen niet alleen voor prosilver (standaard stijl van phpBB 3.x) doorvoert, maar ook voor jouw eigen stijl.

Gebruikersavatar
Dmeijer13
Berichten: 1074
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:20
Locatie: Raamsdonksveer (NB)

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door Dmeijer13 » 05 nov 2008, 14:55

Niek schreef:
CheckNL schreef:
CheckNL schreef:2. Is het mogelijk dat de admin gebruikers aanmaakt in plaats van dat deze zich zelf registreren? De registratie moet er eigenlijk helemaal uit.
Registratie kun je volledig uitschakelen onder Beheerderspaneel ==> Instellingen registratie ==> Account activatie: Hier selecteer je "Schakel uit".

Of ik begrijp het verkeerd, maar wat jij zegt gaat om account activatie, en je als je dat uitschakelt, kunnen leden inloggen naar registreren. Hij vraagt hoe te zorgen dat leden zichzelf niet registreren.

Via ACP kan je niet zorgen dat mensen zich niet registreren, wat je wle doen kan, is op 'door beheerder' te zetten, zolang jij die accounts dan niet accepteert, kunnen ze niet inloggen.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door Coen » 05 nov 2008, 14:58

Splashing Mudkip schreef:Of ik begrijp het verkeerd, maar wat jij zegt gaat om account activatie, en je als je dat uitschakelt, kunnen leden inloggen naar registreren. Hij vraagt hoe te zorgen dat leden zichzelf niet registreren.

Via ACP kan je niet zorgen dat mensen zich niet registreren, wat je wle doen kan, is op 'door beheerder' te zetten, zolang jij die accounts dan niet accepteert, kunnen ze niet inloggen.
Je begrijpt het inderdaad verkeerd. Als je die instelling op 'Schakel uit' zet, kan niemand zich meer registreren. Als je deze instelling op 'Geen' zet, hoeft men een registratie niet meer te activeren.

Gebruikersavatar
Dmeijer13
Berichten: 1074
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:20
Locatie: Raamsdonksveer (NB)

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door Dmeijer13 » 05 nov 2008, 14:59

Coen schreef:
Splashing Mudkip schreef:Of ik begrijp het verkeerd, maar wat jij zegt gaat om account activatie, en je als je dat uitschakelt, kunnen leden inloggen naar registreren. Hij vraagt hoe te zorgen dat leden zichzelf niet registreren.

Via ACP kan je niet zorgen dat mensen zich niet registreren, wat je wle doen kan, is op 'door beheerder' te zetten, zolang jij die accounts dan niet accepteert, kunnen ze niet inloggen.
Je begrijpt het inderdaad verkeerd. Als je die instelling op 'Schakel uit' zet, kan niemand zich meer registreren. Als je deze instelling op 'Geen' zet, hoeft men een registratie niet meer te activeren.
Oké. Weet ik dat ook weer.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

CheckNL
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2008, 07:18

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door CheckNL » 05 nov 2008, 15:32

Hallo,

Vanwege mijn beperkte kennis vraag ik me af of het wellicht mogelijk dat iemand, al dan niet tegen vergoeding, deze ACP mod kan installeren.

Indien dit kan zou ik dat graag vernemen.

C.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door Coen » 05 nov 2008, 15:34

Hier hebben wij het Service Support Team voor. Lees wel even de voorwaarden door, voor je een aanvraag post.
Laatst gewijzigd door Niek op 05 nov 2008, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Coen toch :P

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door Niek » 05 nov 2008, 15:36

Heb je het artikel waar ik je in mijn eerste bericht naar verwees al gelezen. Daarmee moet je al een heel eind kunnen komen.

Mocht het je niet lukken kun je het Supportteam vragen om hulp.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

CheckNL
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2008, 07:18

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door CheckNL » 05 nov 2008, 15:41

Bedankt voor de reacties.

Waar ik vooral bang voor ben is het feit dat we een afwijkende template gebruiken.
Ik ben bang dat ik de module niet werkend krijg in de door ons gebruikte template.

Is deze zorg gegrond? Zoals gezegd zijn we qua instellingen niet erg ervaren met phpbb.

Coen

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Aanmaken gebruikers door Admin

Bericht door Kevin » 05 nov 2008, 15:52

Jouw stijl zal wel gebasseerd zijn op prosilver of subsilver, dan moet je die stijlaanpassingen uit de mod op jouw stijl uitvoeren.

Als je een link naar je forum hebt voor ons kunnen we voor je kijken voor je welke op welke stijl jouw stijl gebasseerd is.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten