Wat vragen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gebruikersavatar
Dmeijer13
Berichten: 1074
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:20
Locatie: Raamsdonksveer (NB)

Re: Wat vragen

Bericht door Dmeijer13 » 26 okt 2008, 16:17

Ik zie in phpmyadmn bijv. ook dat je meerdere rangen hebben kan, dara staat rang 1, 2 en 3 dacht ik zelfs. Hoe zit dat precies? want bij rank 1 dacht ik saat mijn standaard rang, Administrator op mijn forum, hoe zit dat met de andere 2, moet toch ook instelbaar zijn op de 1 of andere manier, of zit ik verkeerd?

(vraag omdat het ook te maken heeft met usergroepen/rangen)
Ja, maar het topic niet, je opent maar lekker een eigen topic ;)
- Bee
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 27 okt 2008, 19:38

Ik heb van phpBB een nieuwe stijlenset gedownload en naar mijn phpBB geupload. nu wil ik hem installeren, maar hij staat niet in het lijstje bij de stijlen in het beheerdersdeel. Hoe krijg ik die daar bij?

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 27 okt 2008, 19:59

Is inmiddels gelukt, de map stond in een andere map bij het uploaden, was één mapje teveel......
Ik heb de Milkyway Red genomen, alleen als ik nu naar het voorbeeld kijk, dan staat daar linksin de header dat Logo "Milky Way Red"...... Die moet wel weg uiteraard. Er moet ook een banner in (foto) Hoe krijg ik dat nu voor elkaar. Is er hier misschien iemand die de template voor mij zou kunnen bewerken? Ik kan de link naar de banner geven uiteraard en ook nog een tekst er naast als het kan.

wie o wie?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Wat vragen

Bericht door Johan » 27 okt 2008, 20:16

Splashing Mudkip schreef:Ik zie in phpmyadmn bijv. ook dat je meerdere rangen hebben kan, dara staat rang 1, 2 en 3 dacht ik zelfs. Hoe zit dat precies? want bij rank 1 dacht ik saat mijn standaard rang, Administrator op mijn forum, hoe zit dat met de andere 2, moet toch ook instelbaar zijn op de 1 of andere manier, of zit ik verkeerd?

(vraag omdat het ook te maken heeft met usergroepen/rangen)
Ja, maar het topic niet, je opent maar lekker een eigen topic ;)
- Bee
Sorry Bee, maar dan is dit klaar:

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=967635
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 31 okt 2008, 23:09

Heb even een vraag: gebruikers vullen hun leeftijd in hun profiel in, maar die is nergens weer te zien. Heeft dat te maken met dat ik de verjaardagenweergave heb uitgeschakeld? (Veel mensen willen dit niet)

En ik zoek me wild waar ik het aantal berichten per pagina kan instellen; heb het volgens mij wel ergens voorbij zien komen.....

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door Jim » 01 nov 2008, 06:49

HenkR schreef:Heb even een vraag: gebruikers vullen hun leeftijd in hun profiel in, maar die is nergens weer te zien. Heeft dat te maken met dat ik de verjaardagenweergave heb uitgeschakeld? (Veel mensen willen dit niet)
Staat dat niet gewoon in hun profiel zoals hier? Je zou het altijd even kunnen testen natuurlijk. Verjaardagen functie aan en kijken of het terug is, en dan weer uitzetten. :)
HenkR schreef:En ik zoek me wild waar ik het aantal berichten per pagina kan instellen; heb het volgens mij wel ergens voorbij zien komen.....
Beheerderspaneel -> Algemeen -> Instellingen berichten -> Berichten per pagina
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 02 nov 2008, 10:51

Bij registreren staat * = verplichte velden. Er staat echter nergens een * bij. hoe kan ik dit veranderen? En als dan die velden als verplicht staan aangegeven, is het dan ook zo dat registreren alleen maar lukt als die velden ook daadwerkelijk zijn ingevuld?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door Jim » 02 nov 2008, 10:55

HenkR schreef:Bij registreren staat * = verplichte velden. Er staat echter nergens een * bij. hoe kan ik dit veranderen? En als dan die velden als verplicht staan aangegeven, is het dan ook zo dat registreren alleen maar lukt als die velden ook daadwerkelijk zijn ingevuld?
Waar zie jij dat staan dan, ik zie dat zowel op mijn testboard als de registratie hier op phpBB.nl nergens staan dat een sterretje de verplichte velden aangeeft.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 02 nov 2008, 13:07

Nee klopt, deze opmerking staat onder "wijzig profiel" en niet onder registratie. Maar er staat in ieder geval nergens een sterretje bij.

Maar om op het eigenlijke doel terug te komen: evenals op ons oude forum willen wij bepaalde basis-info ingevuld zien. En dat zouden dus velden met een sterretje moeten worden. En dat registreren alleen verder kan, mits de verplichte velden ingevuld staan.

zijn hier mogelijkheden toe?

crazykidd
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 feb 2008, 16:15
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door crazykidd » 02 nov 2008, 15:17

Dat kan als je een aangepast profielveld maakt, dan kun je een speciale optie kiezen. ;)

Ringeding
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 feb 2007, 14:45

Re: Wat vragen

Bericht door Ringeding » 03 nov 2008, 09:56

Ik heb hier ook een vraag over. Wij willen de geboortedatum en woonplaatst verplicht hebben. Bij het registreren staat wel al geboortedatum, maar nog niet dat het verplicht is... en als je een extra registratieveld toepast, dan komth et in het profiel dubbel te staan?
(site: http://test.scubakikker.nl)
Open dan gewoon je eigen topic alsjeblieft.
- Bee

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 03 nov 2008, 19:51

crazykidd schreef:Dat kan als je een aangepast profielveld maakt, dan kun je een speciale optie kiezen. ;)
Ja klopt, is allemaal gelukt.

Ik zit nog wel met een anderprobleempje: leden klagen dat ze na 30 minuten hun berichten niet meer kunnen verwijderen. Bij de instelling waar je kunt invoeren hoe lang berichten nog bewerkt kunnen worden staat echter "0" , oftewel onbeperkt. hoe kan dit? Of zit ik nu bij de verkeerde optie?

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door Pascal » 04 nov 2008, 13:29

Dat is wijzigen, niet verwijderen,

check even:

acp->forums->forum permissies->(het forum dat je wilt)-> gegristeerde gebruikers->actie->Kan eigen berichten verwijderen

dat was hem volgens mij :)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 04 nov 2008, 14:26

Johan schreef:Kijk eens in dit WIKI artikel! :idea:
Als ik het script vervang zoals aangegeven op de wiki pagina, dan is de hyperlink....helemaal weg!

Enig idee wat ik verkeerd kan doen? :|

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door Niek » 04 nov 2008, 14:31

Je hebt waarschijnlijk toch een fout gemaakt in het aanpassen van de bestanden.
Controleer alle wijzigingen die je hebt gemaakt nogmaals.

Hierna moet je ook je buffer even legen. Beheerderspaneel ==> Leeg de buffer "Uitvoeren"
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 05 nov 2008, 12:35

Het lukt niet helaas; kan het zijn omdat ik een anders style (Milky way red) gekozen heb? In neem toch aan dat ik het script vervangen moet in die Style en niet in Prosilver?

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Wat vragen

Bericht door Coen » 05 nov 2008, 12:38

HenkR schreef:Het lukt niet helaas; kan het zijn omdat ik een anders style (Milky way red) gekozen heb? In neem toch aan dat ik het script vervangen moet in die Style en niet in Prosilver?
Inderdaad, je moet de wijzigingen doorvoeren bij jouw eigen style en niet (noodzakelijk) bij prosilver.

Daarnaast vind ik 'Het lukt niet helaas' erg gemakkelijk. Wat lukt er niet? Wat heeft het tot resultaat (eventueel met voorbeelden via een linkje naar je forum)? Wat meer informatie is dus wenselijk!

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 05 nov 2008, 13:09

Wat ik al aangaf: de link verdwijnt als ik het script vervang Ik kan je het niet laten zien want alles draait eerst proef op de interne server van ons bedrijf. Pas als het daar goed is, gaat het op de echte server. Ik kan het moeilijk openbaar zetten zonder links nietwaar?. Maar ik zal vast iets verkeerd doe, laat de systeembeheerder er wel even naar kijken, die komt er vast wel uit.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Wat vragen

Bericht door Coen » 05 nov 2008, 13:42

Even een zetje in de goede richting, ik denk dat je vooral de aanpassingen die je moet maken in includes/functions_content.php na moet kijken. Dit is het bestand wat de links in elke post verzorgt. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je de relevante regels uit dat bestand (en de andere aangepaste regels) hier posten in code-blokken. Succes! :mrgreen:

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 okt 2008, 18:26
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat vragen

Bericht door HenkR » 06 nov 2008, 21:23

Ik zal er induiken en er even goed de tijd voor nemen, ik zal mijn bevindingen hier vermelden.

Wat even prioriteit heeft: de gebruikers klagen dat bij de gebruikte style de links in berichten zo slecht contrasteren met de overige tekst (en dat is ook zo)
Kan ik ergens de kleur van links aanpassen? Zo ja waar en hoe?

O ja, hieronder het resultaat tot nu toe van al dit gevraag van mij: :mrgreen:

http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/index.php

Gesloten