Enkele vraagjes

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
stroemf

Enkele vraagjes

Bericht door stroemf » 01 nov 2008, 15:47

• Adres van je forum: http://stroemf.st.funpic.org/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum: X
    Wanneer ontstond het probleem? X
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Aangezien ik nieuw ben in phpBB3 heb ik enkele vraagjes.

1. Weet er iemand een tutorial om stijlen in te voegen in phb3.0. Dit staat nog niet in de handleiding en ik vind niet hoe het moet. Ik heb mijn bestand al overgezet naar stijlen maar in mijn beheerderspanneel vind ik nergens dat stijlenpakket staan.

2. Is het mogelijk om het forum op een site te zetten met daarnaast nog altijd het hoofdmenu met de verschillende links. Dus maw dat je niet naar een nieuw venster komt maar dat het forum zich gewoon opent in het zelfde venster.

Alvast Bedankt,
Stroemf
..

Johan

Re: Enkele vraagjes

Bericht door Johan » 01 nov 2008, 16:00

1. Je moet de map uploaden in de map styles van je FTP. Dan op je forum naar je Beheerderspaneel --> Tabje 'Stijlen' --> Opzoeken in de lijst --> 'Installeer' :mrgreen:
Voormalig Support Teamlid

stroemf

Bericht door stroemf » 01 nov 2008, 16:08

Ik heb het bestand in mijn map stijlen geplaatst. Maar wanneer ik op beheerderspaneel kijk zie ik enkel ProSilver dat al geïnstalleerd is en Subsilver dat ik eventueel nog kan installeren. Het bestand dat ik dus in de map stijlen heb gezet staat er niet bij

Johan

Bericht door Johan » 01 nov 2008, 16:47

Dan is de structuur van die stijl fout. Als je de map van de stijl bezoekt. Zie je dan de mappen TEMPLATE, THEME en IMAGESET? :)

stroemf

Bericht door stroemf » 02 nov 2008, 21:11

Ah, idd. dat zie ik niet in de map staan. Daar ligt dus het probleem 8-)
Danku wel.

Kan er mij soms ook nog iemand antwoorden op mijn andere vraag :oops:

Alvast bedankt

Johan

Bericht door Johan » 03 nov 2008, 15:28

Opent je forum zich niet in hetzelfde venster dan? :P

Alcoholicleaf

Bericht door Alcoholicleaf » 03 nov 2008, 15:55

stroemf schreef: 2. Is het mogelijk om het forum op een site te zetten met daarnaast nog altijd het hoofdmenu met de verschillende links. Dus m.a.w. dat je niet naar een nieuw venster komt maar dat het forum zich gewoon opent in het zelfde venster.
..
Ja dat is mogelijk. Dit vergt een hele hoop gezooi; maargoed.

1. ga naar styles/%stylename%/template/overal_header.html

Hier moet je de bovenkant van je pagina editen; dus links maken naar je andere pagina's of gewoon het eerste gedeelte tot de content van je andere pagina's in plakken.

Zorg er wel voor dat je géén dingen verwijdert die je later nog nodig kan hebben

Zorg er ook voor dat dit je enigste en standaardstyle van je forum is, of pas alle andere styles van je forum op dezelfde manier aan!!!

2. ga naar styles/%stylename%/template/overal_footer.html

Sluit hier alles af wat je in de header geopend hebt; de <div> tags de <table> tags etc.

TIP: speel hier een beetje mee zodat het er nog beter uit komt te zien

TIP2: intregreer je site in het forum ipv andersom!

Groetjes,

Alcoholicleaf

Gesloten