Privé berichtenmap "opgeslagen berichten" bij nieuwe leden

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
remonv
Contacteer:

Privé berichtenmap "opgeslagen berichten" bij nieuwe leden

Bericht door remonv » 12 okt 2008, 16:59

• Adres van je forum: http://www.radiohobby.nl
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Sinds conversie van 2.0.23 naar 3.0.2
    phpBB versie: 3.0.2
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Bij phpBB v2 was de map "opgeslagen berichten" standaard ingesteld voor privé berichten van nieuwe leden, bij conversie naar phpBB v3 zijn deze mappen meegenomen voor reeds bestaande leden.

Echter krijgen nieuwe leden deze map niet meer standaard toegewezen na conversie naar phpBB v3. Nieuwe leden kunnen deze map echter wel handmatig aanmaken, maar dat is niet de bedoeling omdat ik deze module heb uitgeschakeld.

Het is de bedoeling dat nieuwe leden naast "postvak in", "postvak uit" en "verzonden berichten" ook standaard de map "opgeslagen berichten" krijgen.

Als dit niet mogelijk is ben ik benieuwd of ik alle mappen met opgeslagen berichten van de huidige leden kan verwijderen en de berichten kan overzetten naar de "postvak" in. Niet manueel want dat is ondoenlijk met 500 leden.

Bee

Re: Privé berichtenmap "opgeslagen berichten" bij nieuwe leden

Bericht door Bee » 12 okt 2008, 17:04

Die map bestaat ook gewoon in 3.0.x. Sterker nog, in beide versies is die map standaard.

Ik snap dus niet helemaal wat je in het verleden hebt gedaan en wat je wil gaan doen?
... Maar ik modereer (nog) niet.

remonv
Contacteer:

Bericht door remonv » 12 okt 2008, 17:11

Nieuwe leden (o.a. een testaccountje van mij) krijgen alleen:

- Postvak IN
- Postvak UIT
- Verzonden berichten

Bij phpBB 2.0.23 kreeg iedereen:

- Postvak IN
- Postvak UIT
- Verzonden berichten
- Opgeslagen berichten

Daarnaast klopt de huidige volgorde voor leden van voor de conversie ook niet, dat is nu:

- Postvak IN
- Opgeslagen berichten
- Postvak UIT
- Verzonden berichten

remonv
Contacteer:

Bericht door remonv » 12 okt 2008, 22:24

Op dit forum staan de mappen ook niet netjes op volgorde.

Denk dat hier de nieuwe leden ook geen "opgeslagen berichten" map cadeau krijgen.

Mijn vraag is dan hoe ik dit standaard wel voor elkaar kan krijgen op mijn forum, en eventueel de volgorde kan bepalen.

Andere optie is natuurlijk de mappen voor de reeds 500 bestaande leden ongedaan te maken.

Mid

Bericht door Mid » 12 okt 2008, 23:09

Bij mijn weten kent versie 3 geen "opgeslagen berichten"; je kunt alles laten staan in "verzonden berichten". Als je het toch wilt hebben, dan zul je aanpassingen moeten verrichten. De volgorde moet aanpasbaar zijn.

De mappen ongedaan maken voor de bestaande leden is wellicht een handige optie. ;)

remonv
Contacteer:

Bericht door remonv » 12 okt 2008, 23:40

Mid schreef:De mappen ongedaan maken voor de bestaande leden is wellicht een handige optie. ;)
Ook enig idee hoe?

Ik kan via geen mogelijkheid bij de priveberichtinstellingen van de leden komen.

Als ik zomaar SQL tabellen wil gaan slopen of aanpassen, dan zijn de berichten aan geen enkele map toegewezen.

Mid

Bericht door Mid » 13 okt 2008, 18:43

Her vergt inderdaad het een en ander om je wensen uit te voeren; ik heb helaas niets voor je beschikbaar.

Gesloten