Ik heb een vraagje. hoe is het overerven van permissies in bb3.0 geregeld? Gelden, zolang ik nergens nooit heb aangegeven, de permissies waar ik ja heb ingesteld? Stel:
Pietje is lid van gebruikersgroep "geregistreerde gebruikers." Op forum "algemeen" heeft deze groep geen permissie om berichten te wijzigen. Pietje is ook lid van de groep "Super Users." Dit is een groep die speciale rechten heeft op forum "algemeen." zij mogen daar de berichten van anderen wel aanpassen. Gelden deze permissie nou wel of niet voor iemand die lid is van beide groepen?
overerven permissies
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: overerven permissies
Als een van de permissies op welke manier en waar dan ook ja is, dan verkrijgt die gebruiker de permissies, al is het 10x nee en 1x ja. Als er ergens nooit is aangevinkt, dan is de absolute definitieve beperking.
Snel antwoord, en dat op dit tijdstip

... Maar ik modereer (nog) niet.
Wanneer ik wil dat een gebruiker lid is van een groep die op een bepaald forum een permissie op ja heeft staan maar ik wil dat de gebruiker daar nee heeft, hoe zal ik dit moeten regelen dan? Door de gebruikerspermissie van deze gebruiker op dat forum op nooit te zetten?Bee schreef:Als een van de permissies op welke manier en waar dan ook ja is, dan verkrijgt die gebruiker de permissies, al is het 10x nee en 1x ja. Als er ergens nooit is aangevinkt, dan is de absolute definitieve beperking.
Inderdaad erg snel antwoord! Zal dat nu weer lukken?

Ja, dan moet je hem op nooit zetten.