overerven permissies

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
mrpddnos

overerven permissies

Bericht door mrpddnos » 12 okt 2008, 01:03

Ik heb een vraagje. hoe is het overerven van permissies in bb3.0 geregeld? Gelden, zolang ik nergens nooit heb aangegeven, de permissies waar ik ja heb ingesteld? Stel:

Pietje is lid van gebruikersgroep "geregistreerde gebruikers." Op forum "algemeen" heeft deze groep geen permissie om berichten te wijzigen. Pietje is ook lid van de groep "Super Users." Dit is een groep die speciale rechten heeft op forum "algemeen." zij mogen daar de berichten van anderen wel aanpassen. Gelden deze permissie nou wel of niet voor iemand die lid is van beide groepen?

Bee

Re: overerven permissies

Bericht door Bee » 12 okt 2008, 01:05

Als een van de permissies op welke manier en waar dan ook ja is, dan verkrijgt die gebruiker de permissies, al is het 10x nee en 1x ja. Als er ergens nooit is aangevinkt, dan is de absolute definitieve beperking.

Snel antwoord, en dat op dit tijdstip :ugeek:
... Maar ik modereer (nog) niet.

mrpddnos

Bericht door mrpddnos » 12 okt 2008, 03:31

Bee schreef:Als een van de permissies op welke manier en waar dan ook ja is, dan verkrijgt die gebruiker de permissies, al is het 10x nee en 1x ja. Als er ergens nooit is aangevinkt, dan is de absolute definitieve beperking.

Snel antwoord, en dat op dit tijdstip :ugeek:
Wanneer ik wil dat een gebruiker lid is van een groep die op een bepaald forum een permissie op ja heeft staan maar ik wil dat de gebruiker daar nee heeft, hoe zal ik dit moeten regelen dan? Door de gebruikerspermissie van deze gebruiker op dat forum op nooit te zetten?

Inderdaad erg snel antwoord! Zal dat nu weer lukken? :lol:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 12 okt 2008, 10:18

Ja, dan moet je hem op nooit zetten.

Gesloten