Overall_header aanpassen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ibot

Overall_header aanpassen?

Bericht door Ibot » 11 okt 2008, 09:12

• Adres van je forum: http://www.speelland-noordwolde.nl
    Event. modificaties op je forum: Alleen een Portal nog maar
    Wanneer ontstond het probleem? Na installatie Portal
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Portal toegevoegd
    Wat is het probleem?
Ja, een beetje raar misschien, ik heb veel ervaring met phpbb2, maar heb sinds gisteren de 3.0.2 geinstalleerd, gelijk een portal erop gezet, en nu wilde ik de header aan gaan passen...

Ik naar het mapje: styles/prosilver/template/overall_header.html en die ga ik aanpassen om er een mooi logo in te zetten. Maar om 1 of andere reden pakt ie niet wat ik verander daar...

Zelfs als ik (op de host) overall_header.html verwijder gebeurt er niets op de website... niet in FF en niet in IE.. Haalt de portal zijn header ergens anders vandaan? of doe ik iets anders verkeerd?

stef775

Re: Overall_header aanpassen?

Bericht door stef775 » 11 okt 2008, 09:18

Cache legen

Ibot

Bericht door Ibot » 11 okt 2008, 09:25

van mn browser? Ik doe een harde refresh, en volgens mij moet dat voldoende zijn, maar ik ga t proberen.

Helaas, heeft niets uitgehaald.. Of bedoelde je de cache op de host? ik zou niet weten hoe ik die leeg namelijk.. bovendien was dit bij phpbb2 ook niet nodig..

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 11 okt 2008, 09:28

Nee, phpBB3 heeft een ingebouwde cache, die bijvoorbeeld alle templates en instellingen tijdelijk opslaat zodat ze niet steeds opnieuw geladen hoeven te worden.

Je kan deze cache legen door als je op het beginscherm van je Beheerderspaneel bent onderaan op: "Leeg de buffer" te klikken. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Ibot

Bericht door Ibot » 11 okt 2008, 09:29

lol!

Oke, dat moet je inderdaad maar net weten!

Enorm bedankt.. eehm, betekend dit trouwens dat bezoekers die voor t eerst kwamen wel de f*cked up layout zagen? AU!

Is er ook een mogelijkheid om deze functie tijdelijk uit te zetten?

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 11 okt 2008, 09:51

De volledige bufferfunctie uitzetten is niet mogelijk, maal enkel de stijlbuffer uitzetten kan wel. :)

Beheerderspaneel -> Tab "Algemeen" -> Server configuratie -> Instellingen serverprestatie

En zet hier de optie: "Hercompileer oude stijl componenten" op Ja. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Ibot

Bericht door Ibot » 11 okt 2008, 09:53

You're the best!!

Bedankt mensen! ik kan weer verder, en ben weer wijzer geworden!

:bier:

Gesloten